Mitä oikeastaan ON seksuaalinen häirintä?
Katselen tässä tätä korkojen kera ohjelmaa ja siinä taas puhuivat eduskunnan seksuaalisesta häirinnästä. Ja minua rupesi mietityttämään että MITÄ se oikeastaan ON? Siis millaisia asioita siihen käsitteeseen sisältyy?
Kommentit (6)
jos mies avaa naiselle aamulla oven ja hymyilee...
("siis mitä toi äijä oikeen kuvittelee?!? Ai, et MÄ en niinku naisena osais avata itse ovea??! Ja sit se viel kyttää mun tissejä ja kehtaa viel virnuilla tolleen ällösti..!!").
Pomo tulee istumaan viereen, tunkee ihan kiinni, kertoo kahvitunnilla rasvaisia juttuja tai kyselee intiimejä asioita.. kokemust on.
Minä olisin varmaan tilanteessasi sanonut pomolleni rennosti, etten nyt kaipaa ihan ihokontaktia tms.
Rasvaisiin juttuihin olisin suhtautunut pitkästyneellä haukotuksella ja kääntynyt keskustelemaan mukavamman kollegan puoleen.
Jos pomoni kyselisi minulta vaikkapa häpykarvoitukseni määrää, niin ehdottaisin kovaäänisesti, että keskustelu voitaisiin aloittaa ensin pomon häpykarvoituksesta tms.
Pomo tulee istumaan viereen, tunkee ihan kiinni, kertoo kahvitunnilla rasvaisia juttuja tai kyselee intiimejä asioita.. kokemust on.
ja härskeistä vitseistä idiootteihin ehdotuksiin
siitä ole olemassa mitään yksiselitteistä määrettä. Toiset kestää enemmän kuin toiset. Jonkun kohdalla määrite täyttyy vähemmästä, toisen kohdalla ei.
kokee seksuaaliseksi häirinnäksi on seksuaalista häirintää. Jokainen kokee se henkilökohtaisella tavalla.
Joo ja toisaalta jokainen joka ei koe tekevänsä seksuaalista häirintää ei myöskään tee seksuaalista häirintää, senkin jokainen kokee henkilökohtaisesti.
Itse olen miehenä lähettänyt naiselle hävyttömän sähköpostin liitteineen, joka koettiin seksuaaliseksi häirinnäksi. Itse sain lähes 100 % tarkkuudella samanlaisen viestin samalta naiselta vajaa vuosi aikaisemmin ja minusta se oli huvittava, enkä kokenut sitä seksuaalisena häirintänä.
Koen kyllä tässä asiassa ristiriitaa, mutta en ole löytänyt vastausta miten tässäkin tilanteessa sitten pitäisi tehdä tai toimia. Jätän asian unholaan, näitä sattuu.
Älkää ihmiset siis häiriintykö ja vetäkö hernettä nenään, mikäli koette "seksuaalista häirintää" kertaluontoisesti. Jos se jatkuu, niin asia on tietysti eri asia. Myös omia tekojaan kannattaa miettiä.
Joskus naisetkin tekevät tahtomattaan seksuaaliseen häirinään, siis sellaista josta itse vetäisivät kohteena herneet nenään, vaikka eivät sitä tajua itse häiritessään.
Seksuaalinen häirintä lienee siis pitkälti tilannetajua ja huumorintajua.