Lasten psykiatrin mielipide KOULUKIUSAAMISESTA
Hyvä Terveys-lehdessä.
Pääkohdat
-On ikävä kyllä vanhempia, jotka eivät ole osoittaneet jälkikasvulleen, että koulukiusaaminen on väärin.
-Koulukiusaaminen kertoo AINA kiusaajan pahasta olosta ja/tai heikosta itsetunnosta.
Kotoa siis lähtee tämäkin aihe, puhukaa aiheesta kotona, vanhemmat.
Kommentit (35)
kolmeen kategoriaan.
Perhe 1. Lepsu kasvatus, joissa lässytetään, vaikka lapsi kiusaisi koulussa koko ajan. Lasta ei komenneta, eikä rangaista koulukiusaamisesta
Perhe 2 . Alkkis ja/tai narkkiperhe, joissa ei enää edes välitetä, mitä lapsi koulussa tekee. Usein tällainen lapsi purkaa huonoja oloja kiusaamalla muita
Perhe 3. Varakas, menestynyt perhe. Rahaa on, mutta ei aikaa lapselle. Lapsi kiusaa koulussa, koska on turhautunut
Perhe 4. Perhe, jossa on lapsi, joilla on neurologinen ongelma(asperger, adhd) Silloin ei aina ole vanhempien syy, vaan sairauden syy, jos lapsi kiusaa, tönii ja potkii. Tässäkin kuitenkin tärkeää, että vanhemmat aktiivisesti puuttuvat ongelmiin.
kiusaajalla(lapsella) on paha olo
Koulukiusaaminen alkaa jo päiväkodissa, jolloin kyse ei ole koulukiusaamisesta vaan päiväkotikiusaamiesta, tästä oli taannoin tutkimuksin, että kiusaaminen alkaa jo päiväkodissa!
Lasten psykiatri tarkoittaa lastesi (tai jonkun muun lasten) psykiatria.
Ei kannata kauheasti huudella jos ei osaa edes kirjoittaa!
Kotoa siis lähtee tämäkin aihe, puhukaa aiheesta kotona, vanhemmat.
Omat lapset tarvitsevat psykiatria ja sitten on vielä pokkaa tulla tänne latelemaan koulukiusaamisesta!!!!
Kannattaisiko ap katsoa peiliin ennen kuin nimittelee toisia tyhmiksi? Ja sitäpaitsi eikö tuollaista nimittelyä voisi pitää kiusaamisena?
Ovatko omat lapsesi koulukiusaajia, kun noin ottaa luonnon päälle?
Minun lapseni ei käy psykiatrilla, todellakaan.
On täällä sairasta sakkia.
ap
tai uskon että on vielä semmoinenkin tyyppi jonka kiusaaminen ei lähde mistään omasta pahasta olosta vaan kiusaa pelkästään koskaa helposti pystyy siihen ja se on kivaa toisinaan. Ei mikään empaattinen tyyppi.
Onko asiallista repostella nettipalstalla toisten lasten psykiatrista?
Omat lapset tarvitsevat psykiatria ja sitten on vielä pokkaa tulla tänne latelemaan koulukiusaamisesta!!!!
Kannattaisiko ap katsoa peiliin ennen kuin nimittelee toisia tyhmiksi? Ja sitäpaitsi eikö tuollaista nimittelyä voisi pitää kiusaamisena?
terrorisoiva lapsi, kun noin kommentoit? Minä ainakin ymmärsin asia, etenkin, kun ap kirjoitti, että asiasta oli lehdessä, vaikka olikin kirjoittanut lasten psykiatri, vaikka piti kirjoittaa lastenpsykiatri. Ikävää, kun erittäin vakava aihe kyseessä ja pitää olla tuollainen. Mistä muuten vedit mukaan tuon, että kyseessä on nimittely-tyyppinen kiusaaminen? Siitä ei ollut missään mainintaa. Kiusaamista on henkisestä kiusaamisesta fyysiseen kiusaamiseen.
Kuraattori
Sekö ei ole nimittelyä eikä kiusaamista?
Ap puhuu ihan selvästi lastensa psykiatrista, eikä ole missään sanonut, että kyseessä olisi kirjoitusvirhe!
lastenpsykiatri vai lasten psykiatri? Vai olisikohan tärkeää keskustella asiasta? En enää ihmettele, että on koulukiusaamista, kun tätäkin ketjua lukee.Jos äitien kommentointi on tasoa: Buahha hha hah haaa. Lastensuojelun työntekijänä neuvon aina vanhempia tekemään ls-ilmon, jos kyseessä kiusaaminen, mihin ei saada apua koulun taholta. Usein kiusaaja-lapsen kotoa löytyy muitakin ongelmia, kuin koulukiusaaminen.
Väärinkirjoittamisella viesti usein muuttuu ihan toiseksi. Tahallinen väärinkirjoitus voi hyvinkin olla kiusaamista. Ap ei missään kohti myönnä kirjoitusvirhettään, joten on hyvin mahdollista että hän on tehnyt sen täysin tahallaan ja tietoisesti.
Ap puhuu ihan selvästi lastensa psykiatrista, eikä ole missään sanonut, että kyseessä olisi kirjoitusvirhe!
LEHTIJUTUSTA, MISSÄ KERROTAAN KOULUKIUSAAMISESTA.
Mielestäni te, ketkä heitätte asiasta vitsiä, on kotona koulukiusaaja tai teillä jotain muuta ongelmia.
Mautonta lasten hädällä(koulukiusaaminen) vitsin heitto. Kertoo kyllä jostakin.
LEHTIJUTUSTA, MISSÄ KERROTAAN KOULUKIUSAAMISESTA.
Mielestäni te, ketkä heitätte asiasta vitsiä, on kotona koulukiusaaja tai teillä jotain muuta ongelmia.
Mautonta lasten hädällä(koulukiusaaminen) vitsin heitto. Kertoo kyllä jostakin.
Käsiteltävä asiahan muuttuu ihan oleellisesti riippuen siitä, kummasta on kysymys!
Jos osaa kirjoittaa koulukiusaamisen yhdyssanaksi, niin kyllä silloin osaa kirjoittaa lastenpsykiatrinkin. Jos ap olisi kirjoittanut koulu kiusaamisesta niin uskoisin, että kyseessä oli kirjoitusvirhe. Kun toinen sana on kirjoitettu oikein kertoo se siitä, että puhutaan lasten psykiatrista eikä lastenpsykiatrista.
Hyvä Terveys-lehti. Hassua, että minä ymmärsin asian. Minä olenkin äiti, jonka sydäntä kylmää koulukiusaaminen, olen samaa mieltä, että ketkä tästä heittävät muka-hyvää-vitsiä, niin kotona on koulukiusaaja-lapsi, ja se ottaa päähän ja siksi pitää olla asiaton. Koulukiusaaminen on vakava ongelma ja surullinen asia, etenkin siksi, että se koskee lapsia. Haukkukaa muuten toisianne, mutta älkää leikkikö vakavalla asialla. Kiitos.
Luin lehteä, nimeltään Hyvä Terveys-nimistä lehteä. Aiheena oli koulukiusaus. Siinä haastateltiin kiusaajaa(jo aikuista) ja kiusattua(jo aikuista). Lopussa oli haastateltu lastenpsykiatria aiheesta ja hän kirjoitti asiat, joita siteerasin alussa.
ap
Ja olen myös sitä mieltä, että aika sairaalla asialla heitätte vitsiä. Motiiveja tähän voi vain arvata.
tämä tyyppi kiusaa siksi että on ääliö.myös siksi että iskä ei ole antanut huomiota ja äiti on antanut...jotain jollekkin.mukulat pyörivät jaloissa ja kukaan ei välitä.tämä tyyppi kiusaa siksin että hänen vanhempansa eivät ole kasvattaneet lastaan yhteiskuntakelpoiseksi jäseneksi..ja olen muuten korviani myöten täynnä noita penskoja ja niitten vanhempia!!!!!!!!!!!!se vaan ON niin ettei kaikkien kantsi hankkia koiraa...saati lapsia!ja idioottiporukkaa ku väännätte täällä!!aivan selvä alotus!sen ajan oisitte voinu olla pentujenne kans!
Sulkujen käyttö on mitä on ja samaten ajatusviivan käyttö ontuu.
Olen törmännyt tällaisiin. Niihin ei auta mikään. Kun ovat kerran keksineet kivan leikin, niin nehän jatkavat sitä.