Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokaisella ihmisellä jotain tyhmiä päähänpinttymiä/uskomuksia?

Vierailija
11.02.2011 |

Joita sitten saa hävetä, jos kyseinen henkilö alkaa niitä näkemyksiää tuoda julki. Eikä siis vaihda kantaansa sitten millään, vaikka ko. väittämä olisi, että maapallo on litteä eli iät ajat sitten toisin todistettu. Eikä suostu katsomaan netistä tai mistään miten asia on oikeasti.

Exällä oli jotain uskomattomia käsityksiä. Alussa vänkäsin niistä, mutta ei se mitään vaihtanut mielipidettään. Lopulta en jaksanut välittää. Ajattelin, että omapa on häpeänsä, jos tyyliin uskoo joulupukkiin.

Nyksällä heti alussa huomasin pari samaa sarjaa olevaa täysin hullua uskomusta. Mutta vahingosta viisastuneena en ole vängännyt niistä laisinkaan, en ole välittänyt, enkä sen kummemmin oikonut, kun ei heti mennyt viesti perille. Asioiden kanssa voi elää.

Ehkä itselläni on myös jotain typeriä päähänpinttymiä. Kavereillani huomaan myös joskus jotain typeriä uskomuksia, mutta en välitä, jos eivät itse tajua naurettavuuttaan. Jos asia ei siis ole mikään tosi olennainen, joka ei suorastaan poikkaise ystävyyttä.

Mutta sen eron olen havainnut, että mitä koulutetumpi ihminen, sitä vähemmän näitä typeristä typerimpiä uskomuksia on, ja sitä herkemmin nää ihmiset ovat valmiita vaihtamaan vaikka koko maailmankatsomustaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitkään taistelin sellaista asennetta vastaan, että koulutus toisi mukanaan laajempaakin viisautta/ymmärtämystä.. en halunnut dissata vähemmän koulutettuja. Mutta kyllä se vaan tuntuu olevan niin, että koulutetut ovat usein (ei tietenkään aina) suvaitsevaisempia, valmiimpia keskustelemaan erilaisista näkökannoista ja ottamaan monia näkökantoja huomioon muodostaessa omaa mielipidettään.

Poikkeuksia löytyy molemmista ryhmistä ja koen yhä, että on rikkaus, että suvussamme ja ystäväpiirissämme on monenelaisia ihmisiä! Mutta esimerkiksi täällä töissä kun olen itse ns. asiantuntijatehtävistä ja suurin osa suorittavassa työssä, niin voi kauhistus noita mielipiteitä ja keskustelun tasoa esim. homoista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi