Sipsipussit on liian isoja!
En jaksa millään syödä niin paljon sipsejä kuin mitä niissä pusseissa on. Joudun usein heittämään puoli pussia roskiin. Saan sipsikiintiöni täyteen jo puolesta pussista ja sitten ei tee mieli sipsejä moneen viikkoon.
Miksi kaikki on nykyään megamaxikokoa? Karkkipussit, sipsipussit, keksipaketit, jne. Syövätkö ihmiset todella niin paljon herkkuja yhdellä kertaa?!
Kommentit (53)
ne kookkaita, mutta onneksi on niitä pieniäkin. Itse just eilen säin 3 viikkoa sitten lasten synttäreiltä jääneitä sipsejä, eikä ne olleet menneet miksikään.
Taffel Kartanon lastut (200g), Estrella Sol chips (180g), entiset Taffel deliviot (180g)...
Jopa halpismerkeiltä, kuten Pirkka ja Rainbow, on tullut uutuutena "laatusipsejä" (kartanon-tyyppisiä), joiden pussikoko on 200g.
Kannattaa satsata laatuun vaikka se 200g pussi maksaisikin saman verran kuin mättöpussi 350g... Ei tarvi täälläkään sitten valittaa :-)
Itse tykkään enemmän Estrellasta (ei käytä arominvahvennetta, ainakin Taffeleissa törmännyt useammin) ja omaa lempimakuani, Sweet Chili, en ole löytänyt kuin jättipussissa.
Joo, tuon uuden "halpispussin" huomasinkin, kun oli pussi sellainen "paperimainen", sitä täytyykin kokeilla joku kerta:)
No mulla ei jää jämiä koska ostan pikkupusseja tai isommalle porukalle esim juhliin mutta jos on työpaikan perjantai-illan bileistä jäänyt sipsejä, ne on täysin syömäkelpoisia vielä maanantainakin.
Siis elättekö te jossain suljetussa perheyhteisössä?
Jos meillä jää jotain ylimääräistä karkkia/sipsiä/kakkua/pullaa/piirakkaa, vien töihin niin ei tarvitse roskiin heittää.
Siis missä oikein käyt töissä jos työkaverisi syövät teidän jämäruuat? huh huh!
jos lukee vain "kasvirasva" se on yleensä 100% varmuudella palmuöljyä :-(
Parasta on 100% rypsi-, oliivi- tai auringonkukkaöljy ja sellaisiakin sipsejä onneksi löytyy!
Taffel Kartanon lastut (200g), Estrella Sol chips (180g), entiset Taffel deliviot (180g)... Jopa halpismerkeiltä, kuten Pirkka ja Rainbow, on tullut uutuutena "laatusipsejä" (kartanon-tyyppisiä), joiden pussikoko on 200g. Kannattaa satsata laatuun vaikka se 200g pussi maksaisikin saman verran kuin mättöpussi 350g... Ei tarvi täälläkään sitten valittaa :-)
Itse tykkään enemmän Estrellasta (ei käytä arominvahvennetta, ainakin Taffeleissa törmännyt useammin) ja omaa lempimakuani, Sweet Chili, en ole löytänyt kuin jättipussissa. Joo, tuon uuden "halpispussin" huomasinkin, kun oli pussi sellainen "paperimainen", sitä täytyykin kokeilla joku kerta:)
Ja hyvin tekee kauppansa.
Iso pohjoismainen konserni, Suomessa 200 henkeä.
Taffel Kartanon lastut (200g), Estrella Sol chips (180g), entiset Taffel deliviot (180g)...
Jopa halpismerkeiltä, kuten Pirkka ja Rainbow, on tullut uutuutena "laatusipsejä" (kartanon-tyyppisiä), joiden pussikoko on 200g.
Kannattaa satsata laatuun vaikka se 200g pussi maksaisikin saman verran kuin mättöpussi 350g... Ei tarvi täälläkään sitten valittaa :-)
Itse tykkään enemmän Estrellasta (ei käytä arominvahvennetta, ainakin Taffeleissa törmännyt useammin) ja omaa lempimakuani, Sweet Chili, en ole löytänyt kuin jättipussissa.Joo, tuon uuden "halpispussin" huomasinkin, kun oli pussi sellainen "paperimainen", sitä täytyykin kokeilla joku kerta:)
käyttää arominvahvennetta/natriumglutamaattia - ainakin osassa ja juuri esim. Sweet Chilissä.
Itse tykkään enemmän Estrellasta (ei käytä arominvahvennetta, ainakin Taffeleissa törmännyt useammin) ja omaa lempimakuani, Sweet Chili, en ole löytänyt kuin jättipussissa.Joo, tuon uuden "halpispussin" huomasinkin, kun oli pussi sellainen "paperimainen", sitä täytyykin kokeilla joku kerta:)
käyttää arominvahvennetta/natriumglutamaattia - ainakin osassa ja juuri esim. Sweet Chilissä.
Oikein täytyi googletella ja ei ole se sininen pussi, mitä tarkoitan. Kun nimenomaan sillä perusteella valitsin:)
Okei, mä olen siis paska työkaveri koska haluan joskus ilahduttaa työkavereitani viemällä esim karkkia. On tosi jämä viedä karkkipussin loput koska tokihan ne on mahdollisesti jotenkin pilaantuneet kun olen itse ensin kaatanut kippoon ne mitä itse ollaan syöty?
Tai piirakkahan on pilalla jos siitä on muutama ihminen ensin syönyt? Ettekö koskaan itse syö mitään mihin joku muu on ensin koskenut jos se on jämää?
Taidatte olla kateellisia jos teidän työpaikalla ei tällaista harrasteta.
Enkä vie heille jämäruokia, ne syön itse lounaaksi mutta karkkipussin loput ei ole mitään jämäruokaa :D
joku saattaa käydä muuten vaan leipomon kautta aamulla ja joku taas saattaa jopa leipoakin töihin jotain kivaa.
Taidatte olla kateellisia jos teidän työpaikalla ei tällaista harrasteta.joku saattaa käydä muuten vaan leipomon kautta aamulla ja joku taas saattaa jopa leipoakin töihin jotain kivaa.
kuin monta päivää sitten avattu sipsipussi. Kai tajuat eron?
Okei, mä olen siis paska työkaveri koska haluan joskus ilahduttaa työkavereitani viemällä esim karkkia. On tosi jämä viedä karkkipussin loput koska tokihan ne on mahdollisesti jotenkin pilaantuneet kun olen itse ensin kaatanut kippoon ne mitä itse ollaan syöty?
Tai piirakkahan on pilalla jos siitä on muutama ihminen ensin syönyt? Ettekö koskaan itse syö mitään mihin joku muu on ensin koskenut jos se on jämää?
Ihan parasta:D Aikuinen ihminen onkin kateellinen toisten jämäpullista. En tiedä ketään aikuista, joka ei voisi ostaa itselleen mitä syötävää&herkkua ikinä haluaakin.
Ja kyllä meilläkin harva se päivä töihin joku tuo tarjottavaa, ihan kokonaisia piirakoita ym. Itse en vain syö kahvin kanssa mitään, niin ei kiinnosta jämät eikä tuoreemmat tapaukset.
kuin monta päivää sitten avattu sipsipussi. Kai tajuat eron?
Luuletko tosiaan että kaikki maistavat jotain eroa tuoreeltaan avatussa sipsipussissa ja herraties, vaikka 5 päivää sitten avatussa?
Ne sipsit on saatettu tehdä kuukausia sitten ennenkuin ostit ne kaupasta, mikä ihme ne muka pilaannuttaa päivässä kuten ap. luulee?
Jos jollain työpaikalla joku on tuonut sipseja avatussa pussissa niin se on jokaisen oma asia syökö niitä vai ei?
viisihenkisellä perheellä kahden illan aikana. Osta niitä pikkupusseja, onkohan ne nyt 70g.
Kuka pakottaa ostamaan sen megamaxikoon? Onhan niitä olemassa ihan pieniä, muistaakseni 75g, ja sitten se uusi koko joka on ton pienen ja ison välistä.
Pienimmät 70g, sitten 100g, 200g, 300g ja jopa 350-400g.
Mun mielestä valikoima on parantunut tosi paljon viime vuosina. Ja sipsit onneksi säilyvät avattuna parikin viikkoa ihan hyvin.
Toisaalta on sekin totta, että 350g halpispussi maksaa usein vähemmän kuin 100-200g laatutavaraa.
Sulje pussi hyvin ja lykkää kuivakaappiin ylähyllylle. Kun sun seuraavan kerran muutaman viikon päästä tekee mieli sipsejä, niin katsos! niitä onkin kaapissa valmiina.
Tai sitten ostat niitä pieniä pusseja, joista tosin ei löydy kaikkia makuja.
Sulje pussi hyvin ja lykkää kuivakaappiin ylähyllylle. Kun sun seuraavan kerran muutaman viikon päästä tekee mieli sipsejä, niin katsos! niitä onkin kaapissa valmiina.
Tai sitten ostat niitä pieniä pusseja, joista tosin ei löydy kaikkia makuja.
jotka on läpinäkyvässä pussissa ja punaisella tekstillä.