Mä en vo käsittää, miksi Suomessa vauvat nukutetaan pahvilaatikossa ensimmäiset kuukaudet.
Meillä on kolme lasta, kaikki on vauvana laitettu suoraan pinnasänkyyn meidän sängyn viereen.
Kävin joskus jonkun lapsiperheen luona ja naurahdin, että leikkiikö teidän "Liisakin" nyt äitiä, kun äitiyspakkauslaatikossa on vauvan sänky. Luulin, että perheen parivuotias nukuttaa siinä nukkeaan.
En voi käsittää, että oikeat ihmisvauvat laitetaan pahvilaatikkoon.
Kommentit (36)
meidän vauva ei suostunu sinne nukahtaa kuten ei pinnasänkyynkään.
Kyllä vauvan paikka on ensikuukaudet äidin vieressä sängyssä!
pahvilaatikko on tässä hyvä ja helposti siirreltävä, voi ottaa välillä olohuoneeseen nukkumaan ja siirtää taas tarvittaessa.
Vauva saa siitä samanlaista turvaa kuin kapaloinnista
pahvilaatikko on tässä hyvä ja helposti siirreltävä, voi ottaa välillä olohuoneeseen nukkumaan ja siirtää taas tarvittaessa.
Vauva saa siitä samanlaista turvaa kuin kapaloinnista
Tosin itse nukuin vauva kainalossa
Tietysti sitten ei tarvi nukuttaa vuoratussa pahvilootassa jos sisustukselliset asiat kiinnostaa enempi kuin vauvan tuntemat fiilikset...
nyt ap, MIKÄ siinä pahvilaatikossa nukuttamisessa on niin kauheaa. Mua ihan vilpittömästi kiinnostaa.
ollaan jossain asiassa vielä näin alkukantaisia ja vielä tarkoituksella.
vaan käydä heittämäss provon ilmaan kun ei jaksa vastailla.
tuppaa olemaan aika alkukantaisia jopa rikkaissa länsimaissa:)
Miksi ihmeessä pitää laittaa vauva PAHVIlaatikkoon? Miksei roskakoriin? Se on vielä pienempi?
ap
Mä en voi käsittää miten derivoidaan.
tosin kai oon sen joskus osannut, kun lukiosta pääsin paperit taskussa pois.
Miksei sitä "pesää" voi laittaa pinnasänkyyn? Miksi ihmeessä pitää laittaa vauva PAHVIlaatikkoon? Miksei roskakoriin? Se on vielä pienempi?
ap
niin isoa roskakoria, että vauva sinne mahtuisi, lisäksi käytetty roskakori on epähygieeninen. Tarpeeksi isossa roskiksessa on sitten kuitenkin liian korkeat laidat.
Mutta kerro nyt ap mitä konkreettista pahaa siinä pahvilaatikossa on ja miten se lapsi kärsii siinä nukkuessaan.
vauvaa tai hänen lapsuuttaa turmelee?
Tää on taas näitä hysteerisiä periaate kauhisteluja...
Paljon tärkeämpää on millaisen unen vauva laatikossaa viettää... vastataanko tarpeisiin, onko vuorovaikutusta, hoidetaanko hyvin, syötetäänkö jne.
pahvilaatikko tai pinnasänky, loppupelissä aivan yhdentekevää...
Ei sun tarvii käsittää yhtään mitään. Siinä tän homman juju on.
Mun mielestä on ihan yks hevon hailee onko se pesä pahvia, rottinkia vai kääräisty peitosta. Itse olisin käyttänyt pahvilaatikkoa jos en olisi saanut suvun pientä rottinkikoria, se on niin pieni että mahtuukin siihen vain ristiäisikään saakka eli noin parikuiseksi. Mutta PAHVIaskiin olisin raukan laittanut jollei tällaista vaihtoehtoa olisi ollut.
Edelleenkään, ei sun ap tarvi käsittää yhtään mitään muiden tekemisistä. Lakkaa vaivaamasta päätäs.
Alentaako se PAHVIlaatikko jotenkin sen vauvan arvoa vai miksi se on niin kauhea?
Jos tälle linjalle lähdetään, niin entäs pinnasänky sitten. Sinne kalterien taakse. Pieni vauva. Vankilaan.
Onko vauvan nyt sitten siellä pinnasängyssä parempi?
Mun mielestä pinnasängyt vois kieltää lailla. Kauheita häkkejä, joissa vauvat huutavat ja ne teljetään sinne. Ihan kammoksuttavia välineitä. Meillä nukkuu vieressä ja sitten lastensängyssä, joka on turvallisesti seinän ja parisängyn välissä. Ketään ei teljetä huutamaan mihinkään yksinään.
Siis vauva poikittain pinniksen toiseen päähän, ja iso pyyhrulla tukevasti toiselle reunalle. Muuten pesän reunat muodostuivat korkeasta reunasuojuksesta. Tällä systeemillä meillä on hyvin nukkuneet kolme lasta.
Mutta huom. en kritisoi laatikon käyttäjiä mitenkään. Itse en vain kokenut sitä tarpeelliseksi.
Miksei sitä "pesää" voi laittaa pinnasänkyyn? Miksi ihmeessä pitää laittaa vauva PAHVIlaatikkoon? Miksei roskakoriin? Se on vielä pienempi?
ap
PAHVIlaatikko PINNAsängyssä :D Ja vauva siis siinä laatikossa... Ja ihan vain siksi, että oli näin mukavampi soppi jossa vauva viihtyi (nukkui lähinnä päiväunet siinä - yöt äidin vieressä).
en minä kyllä tiedä kenenkään siinä vauvaa nukuttaneen, vaikka voishan vauvaa siinäkin nukuttaa. Mikä siinä sun mielestä on niin käsittämätöntä?