Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä B12-vitamiinin pistoksista?

Vierailija
10.02.2011 |

Minulle on nyt kolme kertaa pistetty b12 vitamiinia enkä huomaa mitään eroa.

Viitsisikö joku kertoa mitä hyötyä siitä pitäisi olla? Muuta kun rahastus...?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli arvo 160 ja aloitettiin B-12 vit hoitoa. Oireettomana olin ollut, enkä pistoksien jälkeen olen huomannut mitään eroa mutta varmaan tosi hyvä hoitaa ennen kun tulee liika vaurioita. Sitä vaan jäin miettimään kun lukee että e-pillerit voivat myös vaikuttaa tulokseen, millä tavalla? Tuntui vähän siltä että sisätautilääkäri ei tiennyt tästä asiasta hirvän paljon. Koska minulla imeytymishäiriö ilmeisesti johtuen PPI (Losec) lääkityksestä mietin myös miten muut vitamiinit sitten imeytyvät? Esim B6 ym ym. Sitä lääkäri ei osannut sanoa. GastroPanel tutkimuksen mukaan ei kuitenkaan helikoa eikä atrofista gastriittia onneksi. Krooninen gastriitti kuitenkin ollut jo 10 vuotta. Apteekissa sain myös tietää että tämä on erityiskorvattava mutta ilmeisesti siihen tarvitaan lääkärintodistus. Osaako joku kertoa miten tämä hoituu parhaiten?

Vierailija
2/7 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se väsymystä hieman vie pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi just kysyinkin kun ei auta eikä tunnut missään.

Puutosta ei verikokeiden mukaan ole mutta lääkäri oli sitä mieltä, että arvot voisivat olla paremmatkin.

Taitaa ainakin mun kohdalla olla kyse sitten pelkästä rahastuksesta.

ap

Vierailija
5/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sinä tässä oikein joudut rahaa tuhlaamaan. Ei nuo ampullit ole edes kalliita, ja sairaanhoitajalla voi käydä pistättämässä.

On kuitenkin tärkeä B-ryhmän vitamiini, jota toki hieman myös varastoituu elimistöön, mutta käytännössä perusteellinen känni-ilta nollaa nuo varastot aika tehokkaasti. Ja toisilla on vaan tämän vitamiinin kohdalla imeytymishäiriöitä, ja paras tulos saadaan pistoksilla.

Vierailija
6/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan piikin 2 kk välein pernisiöösi anemian hoitoon. Olotilassa piikin huomaa vuorokaudessa. Armoton väsymys ja jalkojen särky helpottaa.

Ei varmaankaan rahastusta. ½v ampullit maksaa apteekkimaksun verran. Oliko se nyt 3€ vai 5€

Vierailija
7/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena aloittaa pistokset ENNEN kuin B12-vitamiininpuute oireilee. Silloin saattaa olla jo myöhäistä ja peruuttamattomia neurologisia vaurioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä