Halvin mahdollinen, terveellinen aamupala. Mitä se sisältäisi?
Kommentit (23)
Kesämökillä syödään näin, ja on ihanaa!
ei tuo ole terveellinen ravintoaineympyrän mukaan
ravintoympyrän mukaan, kunhan nyt päivän syömiset tasapainottaa.
jonka päällä itsetehtyä omenahilloa ja juomaksi omista marjoista tehtyä mehua. Lisäksi itsetehtyjä sämpylöitä, välissä salaatinlehti ja lauantaimakkaraviipale.
kasviksia on pakko olla joka aterialla ei niitä muuten saa päivän aikana tarpeeksi
makaronia ja enemmän kasviksia ja salaattia. Aamupalalla voi hyvin syödä sitä kananmunaa tai kaurapuuroa tms ei-kasviksia-sisältävää ja silti saa ihan helposti sen 500g kasviksia päivässä täyteen.
mysli punaherukoilla (omalta pihalta kerätty) ja kevytmaidolla?
lasi maitoa
itse poimittuja marjoja 1-2 dl
kuppi teetä
Munakas kinkun kera. Puuro marjojen kera myös väillä ok, sekaan voi laittaa auringonkukansiemeniä. Kokeile myös rasvatonta rahkaa, myslin/hedelmien kera. Näitä kierättämällä saat jo vaihtelevankin aamiaisen.
Reissumies ( molemmat puolet siis 2 kpl ) juustolla, kurkkusiivuja, tomaatteja tai salaattia.
Maustamatonta jugurttia,( litran purkki tulee halvemmaksi) puolikas banaani, tilkka omenamehua ja pikku lusikka orasjauhetta vedetään tehosekottimessa. Lasi appelsiinimehua ja kahvia. Edullinen & terveellinen aamiainen!
Kaurapuuroa, johon sitten sekoittaa raa'an kananmunan. Mukaan marjoja tai hedelmä. Halpaa on, kuituja, hyviä hiilareita ja laadukasta proteiinia. Viimeksi mainittu pitää nälkää poissa.
Pakastemarjoja ja rahkaa. Tehosekoittimeen, mutta ei aivan sileäksi, paloja pitää olla.
Puolukat ovat halvimmast päästä.
Tattarihiutalepuuro veteen tehtynä mikrossa. Kypsennyksen jälkeen pari desiä mustikoita pakkasesta joukkoon. Tämä on minun työpäivän aamupala.
Mun aamiainen maksaa (ilman kahvia) 30 cnt/pvä. Teen marjoista ja gefilus piimästä smoothien. Marjat on itse kerättyjä.
Puuro tietty vielä halvempi
Mun aamupala kaurapuuroa rypsiöljyllä, raejuustolla ja marjoilla.
Lettuja,mansikkahilloa ja kermavaahtoa. Ja kahvia.
Keitetty muna, tomaatti, muutama kurkkuviipale leipäviipaleen päällä tai parilla lihaisalla nakilla.
Ruisleipä (siis ne molemmat puolet), päällä juustosiivuja ja keitetty kananmuna. Jostain syystä tämä pitää paljon paremmin nälkää kuin vaikkapa kaurapuuro mustikoilla + banaani. Ehkä varioisin kuitenkin aamupalaa ettei joka aamu samaa. Kananmunasta en silti luopuisi! Joten kaurapuuro mustikoilla on myös vaihtoehto :)
Banaaniletut ( 2 munaa, banaani, kaura/tattarihiutaleita, psyllium) päälle marjoja, hilloa tms. + kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipä (siis ne molemmat puolet), päällä juustosiivuja ja keitetty kananmuna. Jostain syystä tämä pitää paljon paremmin nälkää kuin vaikkapa kaurapuuro mustikoilla + banaani. Ehkä varioisin kuitenkin aamupalaa ettei joka aamu samaa. Kananmunasta en silti luopuisi! Joten kaurapuuro mustikoilla on myös vaihtoehto :)
Mitkä ihmeen ruisleivän molemmat puolet?
Puuroa rypsiöljylorauksella. Reilusti itse poimittuja marjoja. Proteiiniksi joko maitoa (puuro keitetty maitoon) tai kananmunaa.
lautasellinen kaurapuuroa ja vaikkapa porkkana.