Jos raskauden puoliväliin mennessä tullut 0kg lisää painoa
kuinka todennäköistä on, että ehdin vielä kerätä 20kg lisää ennen rv 42?
Kommentit (6)
mutta mulla ollut kans sama juttu, paino ei ole noussut yhtään rv 20:een mennessä, mutta sen jälkeen on alkanut nousta. Ekassa raskaudessa tuli 10 kg, tokassa 12 kg.
Olen melko pienikokoinen 160/48kg, eikä painonnousua pidetty koskaan mitenkään liiallisena, vaikka saattoi joskus tulla yli 500g/vko.
Mulle oli tullut +2kg rv20:een mennessä ja kokonaisuudessaan tuli hurjat 17kg, joista suurin osa kyllä nestettä, koska 2viikkoa synnytyksestä paino oli tippunut jo 12kg ja kahden kuukauden kuluttua synnytyksstä oli tippunu jo yhteensä 15,5kg.
Enkä laihduttanut tarkoituksella, paino vain tippui. Täysimetin kyllä 4kk joten se auttoi varmaan asiassa.
Paino jälkitarkastuksessa 6viikkoa synnnytyksestä oli 66kg/178cm.
Mutta siis yhteenvetona: jos syö ja elää terveellisesti, ei tarvitse murehtia painon noususta, yleensä se on nesteitä ym, jotka kyllä lähtee kun elämäntavat pitääkin terveinä.
Vaikka mulle tuli se 17kg painoa, en saanut yhtäkään raskausarpea ja vatsa palautui tosi nopeasti entiselleen.
mutta 17 kg tuli mittariin sitten kuitenkin
Puolivälissä raskautta ehkä kilo lisää, en punninnut kovin tarkati ennen raskautta ja alussa meni laihtulisen puolelle.
Sairaalassa 41+3 oli 8kg.
Tuskinpa 20 kiloon pääset.
merkittävästi raskauden loppuvaiheessa, mutta se neste kyllä poistuukin sitten nopeasti.
Jos pidät ruokavalion terveellisenä niin tuskinpa mitään merkittäviä kiloja kerrytät.