Kysymys Kiloklubista. Mitä jos joinakin päivinä ei pysty kirjaamaan syömisiään esim.
matkojen tms. vuoksi.
Meneekö siinä viikko-ohjelma läskiksi? Kannattaako kirjaaminen ylipäätään jos muutamana päivänä viikossa ei pysty kirjaamaan syömisiään grammoina. Itse ainakin syön lounaan usein ravintolassa, joten silloinhan ei punnitus onnistu.
Onko siinäkään sitten mitään järkeä heitellä grammoja ja määriä hatusta?
Kommentit (4)
Ensin kirjasin joka päivä, sitten jätin viikonloput väliin... Aika äkkiä sitä oppii muistamaan suunnilleen minkä verran on missäkin kaloreita. Eikä sillä niin väliä pitkällä aikajänteellä ole...
Tuosta kirjaamisesta kannattaa opetellakin eroon, koska ei se ole mitään ns normaalia elämää että koko ajan laskee kaloreita. Itse käytän sitä nykyään ehkä kerran kuussa.
Tiedänkin etten viikkokaupalla pystyisi/ jaksaisi kirjata. Saisin siitä vain stressin ja koko juttu lopahtaisi.
Olen nyt yrittänyt syödä paljon enemmän kasviksia ja päivällisellä jättänyt mm. pastan ja perunan pois. Mietin vain jos alkaisin kirjaamaan syömisiäni niin näkisi olenko oikeilla linjoilla rasvan yms. suhteen.
ap
Onko mitään hyötyä kirjata syömisiään kiloklubiin 4-5 kertaa viikossa? Jos muiden päivien osalta syömisten punnitseminen ja arviointi menee mahdottomaksi?
Ei varmaankaan kukaan tajua kysymystäni kun en oikein itsekään tajua.
Ei siis kaada maailmaa jos et joskus kirjaa, ja jonkin aikaa käytettyäsi osaat varmaan arvioidakin aika tarkkaan ruokien painot vaikket punnitsisikaan. Jos olet epävarma, voit pitää jonain päivänä kalorimäärää vähän pienempänä ja toisena sitten ei niin tarkkaan tarvitse tietää ehkä.
Se kannattaa minusta ottaa työvälineenä oman elämisen oheen, ei niinkään kiveen kirjoitettuna määräyksenä.