Uskon kieltäminen miehelle / naiselle
Onko vinkkejä? Siis kysymys kuuluu että mistä johtuu, että lestadiolaisen naisen on vaikeampi jättää ns. lapsuususko elikkä erota liikkeestä? Nuorille miehille se tuntuu olevan tosi helppoa.
Kommentit (12)
Naisen terveyskään ei ole yhtä arvokas ja vaalittava asia kuin miehen
http://freepathways.wordpress.com/2011/02/13/lisaantymiskultti/
Olisiko se että pojat kasvatetaan erilaisiin ihanteisiin kuin tytöt?
Naiset ovat yleensäkin hyväuskoisempia, sinisilmäisempiä :-(
että hänen elämällään on vain yksi ainoa tarkoitus: olla äiti, synnyttää lisää seurakuntalaisia.
Mun tuttavapiirissä on kyllä PALJON enemmän uskonsa kieltäneitä ex-vl NAISIA kuin miehiä.
Mun kokemukseni mukaan monikaan nuorista miehistä ei kiellä uskoaan virallisesti vaan rellestää aikansa jäämättä koskaan kiinni ja menee sitten naimisiin tunnollisen vl-naisen kanssa jolla ei ole mitään kokemusta asioista.
Miesten on PALJON helpompi vetää kaksoiselämää kuin naisten, ihan jo ulkonäöllisistäkin syistä.
Ihan sama kokemus on täälä. Nuorilla vl pojilla on "villit vuodet" jolloin ne tekevät mitä lystäävät. Mutta kukaan ei yleensä heitä "käräytä". Eli saattavat säilyttää "paikkansa" ry:llä tästä huolimatta. Sitten rauhoituttuaan tosiaan avioituvat kokemattoman tytön kanssa ja perhe alkaa kasvaa.
Miesten on PALJON helpompi vetää kaksoiselämää kuin naisten, ihan jo ulkonäöllisistäkin syistä.
juu, tyttöjä ja naisia kontrolloivat usesammat erilaiset säädökset koskien meikkaamista, pukeutumist aja sitä missä seurassa liikkuu.
Mun tuttavapiirissä on kyllä PALJON enemmän uskonsa kieltäneitä ex-vl NAISIA kuin miehiä. Mun kokemukseni mukaan monikaan nuorista miehistä ei kiellä uskoaan virallisesti vaan rellestää aikansa jäämättä koskaan kiinni ja menee sitten naimisiin tunnollisen vl-naisen kanssa jolla ei ole mitään kokemusta asioista. Miesten on PALJON helpompi vetää kaksoiselämää kuin naisten, ihan jo ulkonäöllisistäkin syistä.
Ehkä se menee niin että tyttö kun ei voi elää sitä kaksoiselämää, hän joutuu pakosti tekemään ratkaisun joka-tai. Ehkä se ajan mittaan onkin helpottava ratkaisu?
Pojat voi rellestää ja elää sekä-että -elämää!
Enpä sanoisi, naiset hankkii esim. paljon paremman koulutuksen, kuin miehet. Siis tilastollisesti.
Väittäisin että sama pätee vl naisiin.
Palkassahan se ei näy sillä naisen euro on yhä se 80 senttiä.
Ehkä se menee niin että tyttö kun ei voi elää sitä kaksoiselämää, hän joutuu pakosti tekemään ratkaisun joka-tai. Ehkä se ajan mittaan onkin helpottava ratkaisu?
Pojat voi rellestää ja elää sekä-että -elämää!
Nuoria miehiä ei kontrollooida perheissä eikä vanhat ämmätt kyttää heitä rauhanyhdistyksellä kuten uskovaisia tyttöjä.