Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinteistövälittäjän hinta-arviointi

Vierailija
09.02.2011 |

Olemme myymässä kämppäämmä Espoossa ja mietin, että olisi ehkä järkevintä pyytää ammattilaiselta hinta-arvio - maksuton sellainen siis :-)

Kannattaako? Vai saako näistä siten perskärpäset soittelemaan perään, kun myykin asunnon itse?

Onko kellään suositella firmaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat arvioivat asunnon yläkanttiin, nyt kun on ostajan markkinat. Ei myyntiin välittäjää tarvita, jokainen osaa myydä asuntonsa, laittaa hinnaksi sen mitä haluaa ja alentaa tarvittaessa jos haluaa sen menevän kaupaksi. Ihan samaa kuin välittäjä mutta ei tarvitse maksaa tuhansien palkkioita, siinä jo säästää!

Vierailija
2/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt asunnon osto edessä. Mielestä ei ole löytynyt, mutta nyt yhdestä ehkä kohteesta pyydetään 175000. Aiomme tarjota 160000, sillä perusteella, että olemme seuranneet millä hinnalla asuntoja tuolta alueelta menee kaupaksi. Aika harvassa on myyntihinta ollut yhtä suuri kuin pyyntöhinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai välittäjät vedättää aina. Välittäjän etu on saada kämppä myyntiin mahdollisimman pienellä hinnalla ja saada helppo kauppa ja provikat nopeasti. Toisaalta taas liian korkea pyynti pilaa koko myynnin. Eräs välittäjä (kokenut ja on kaveri muutenkin) sanoi, että jo kämpän realistinen hinta on vaikka 260 000, niin pyytäessä vaikka 305 000, ei edes oikean hintahaarukan ihmiset tule katsomaan. Ja sitten taas yli 300 000 Euron kämppää etsivät pitävät asuntoa huonona. Siinä ei paljon auta, vaikka "voihan tästä tarjota", kun ei ole ketään tarjoamassa.

Vierailija
4/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vain yhdeltä, vaan useammalta.

Isoilta ketjuilta ja sitten ainakin yhdeltä, joka on erikoistunut juuri ko. alueeseen.

Vierailija
5/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku soittelee perään sanot että valitsitte muun.

Vierailija
6/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelijat perään joka tapauksessa. Myimme hetki sitten itse asuntomme ja valehtelematta joka päivä soitti joku kiinteistövälittäjä perään, josko saisivat kohteen myyntiin...

Vierailija
7/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pyydettiin arvio. 3 h, k, s arviointi 2008 270000. Loppujen vuoksi pyydettiin 307000 ja satiinkin pyytämä hinta. Ja kyllä meille soitettiin, mutta jos pistät ilmoituksen esim. oikotielle, ne soittaa joka tapauksessa. Ja härskejä välittäjiä on myös. Yksi lupasi tuoda mahdollisia asiakkaita katsomaan asuntoa ja hän ottaisi 6000 palkkiota. Siis siitä, että me on tehty ilmoitus ja hän vain tuo asiakkaan paikalle. Itse myytiin ja vain parissa viikossa!

Vierailija
8/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me myytiin viimeksi, hajontaa arvioissa oli 120 000 euroa.

Vierailija
9/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvio pyytää, mutta muista, että itse päätätte, mitä asunnosta haluatte pyytää.

Yhtä asuntoa myydessä välittäjä arvio 10 000€ alemmas, kun itse päätettiin pyytää ja jäätiin lopulta omasta pyyntihinnasta 4000€. Eli kannatti pyytää isompi summa.

Vierailija
10/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on usein että myyjä "lankeaa" suurimpaan hinta-arvioon, koska se on houkuttelevin. Monesti nämä ovat pienempiä toimistoja. Sitten kun ei mene kaupaksi niin hintaa ehdotetaan alennettavan. Ostajan kannalta tällainen on pelleilyä, jolloin tarjotaan vielä vähemmän, koska ilmaa on selvästikin ja luultavasti alennetussakin hinnassa..

Kannattaa valita luotettava ja muitten suosittelema realistinen välittäjä, jolta pyytää arvio. Kohteliasta on myös maksaa siitä pieni hinta. Pari sataa tai jotain, ja kertoa että haluaa vain arvion.

Näin teimme itse ja hinta oli hyvin kohdallaan. Ei tarvinnut tinkiä ja meni 2 viikossa kaupaksi.

Vierailija
11/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niitä arvioita kannattaa pyytää monta.

Meillä alhaisimman arvion teki nimenomaan pieni yksityinen toimisto, joka oli erikoistunut alueeseen. Suuriin ikäluokkiin kuuluva miesvälittäjä vain ei tajunnut meidän kämpän potentiaalia lainkaan.

Me pyydettiin lopulta 100 000 enemmän kuin hän arvioi ja kaupat tehtiin 3 viikossa. Keskellä kesää ja kallis asunto, joihin ei ostajia niin vain aina löydy.

6

Vierailija
12/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on iso merkitys millainen asunto on. Huippuasunto menee kaupaksi aina jopa ylihintaisena. Normaali-asuunossa kannattaa jättää tunnepuoli kotiin ja miettiä kauppatavarana, jolloin hinnan saa kohdalleen. Hinnan alentaminen myöhemmin on aina huono juttu.

Vierailija
13/13 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin aina tapauskohtaista. Teillä oli varmasti hyvää tuuriakin mukana. Itse kun etsin asuntoa törmäsin usein sellaisiin, joissa hintaa oli alennettu ja selvästikin oli ensin arvioitu yläkanttiin. Oma asunto tuntuu aina tosi kivalta, pitäisi osata myös riisua ne muistot ja katsoa vain asuntona:)