Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonhallintaa - kylläpä saa syödä järkyttävän vähän :(

Vierailija
09.02.2011 |

Joo, mulla on mennyt mahdottomaksi tuo syöminen (ja se näkyy...), syön huvikseni, ajankulukseni, isoon ja suruun ja muihinkin tunteisiin, ja jos ruoka on hyvää syön PLAJON...

Päätin palata normaalikokoisiin ruoka-annoksiin ja ruoka-aikoihin, ja onpa ankeeta.

Aamupalaksi söin kaksi täysjyväruosleipäpalasta oivariinilla,

,juustolla ja kasviksilla, ja yhden m

ukin kaakaota. Pitäisi riittää, eikö vain? Olisin vaan halunnut syödä ainakin tuplat...ja vähän enemmänkin...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kasviksia, syö vaikka iso omena tohon päälle ja vaihda se kaakao rasvattomaan maitoon tai veteen.

Vierailija
2/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättänyt normalisoida noita annoskokoja, olisin syönyt ehkä 4 - 5 leipäpalaa ja ainakin pari isoa mukia kaakaota.

Kuten sanoin, olen aiemmin syönyt minulle sopivia annoksia ja tiedän että tuo kaksi leipää on minulle sopiva. Yksi olisi liian vähän. Söin tuota täysjyväleipää noilla päällysteillä koska halusin, ja koska pidän siitä. Kukaan ei sanonut että pitäisi syödä juuri leipää :) Oli hyvää pitkästä aikaa ja olisin halunnut syödä lisää. Ehkä on vähän nälkäkin, mutta mä luulen että olen tosiaan venyttänyt tämän mahalaukkuni nyt niin, ettei mun kannata syödä ihan niin paljon että tuntisin itseni kylläiseksi...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole varsinaisesti laihduttamassa vaan normalisoimassa annoskokoni. Ainakin näin aluksi.

ap

Vierailija
4/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paino oli noussut juuri valtavien annoskokojen vuoksi. Oikeasti, söin neljän ihmisen edestä ruokaa päivässä!

Yhdellä istumisella saatoin ottaa ruokaa lisää ja lisää ja lisää.. ja sitten vielä ihan vähän lisää..

Kun tuli aika pysäyttää se paisuttava elämäntapa niin muutos oikeaoppiseen syömiseen oli todella TODELLA vaikeaa!

Ensin suosittelen tekemään oikein rankan ja kituuttavan ekan viikon jolloin vaikka suoritat paaston jollain ohjelmalla. Koska eka viikko on vaikein, niin tee se sitten kunnolla oikein perkeleesti kärvistellen. Sitten rakennat toiselle viikolle ns.terveen ruokavalion, johon kuuluu puoli kiloa kasviksia päivässä, paljon hedelmiä ja normaalia ruokaa, jota ET ota lisää!

Kolmannella viikolla jatkat, ja neljännellä. Jätä vaaleat riisit pois, vaaleat leivät pois, sokerit kokonaan pois. Usko mua siskosein, tokalla viikolla helpottaa, kolmannella on jo ihan helppoa.

Katkaise normaali arkikuvio. Jos kuuden aikaan olet tottunut lössähtään sohvalle kupu täynnä katselemaan telkkua, tee jotain muuta. Mene saunomaan mutahoito naamassa, käy kaupassa, tee kävelylenkki, mene uimahalliin, ihan mitä vaan.

Älä revi alkuun liikaa liikuntaa, vaan etene rauhassa. Vaikka kävelisit kilometrin, on se parempi kuin istua töllön edessä. Ihan sama mitä sulla on päälläs, älä mene itsehuijaus-halpaan = en voi lähteä tänään kun verkkarit on pesussa, lenkkarit on hukassa, on kylmä, on liian kirkasta, tulee hyvä ohjelma, elämä on lyhyt, "vittu ei huvita eikä mun tartte".. tms syitä..

Pikku hiljaa hyvä tulee. Kohta sulla liukenee läskit niin että tukka pystyssä katsot vaa´an viisarin laskua.

Tsemppiä!

:)

Vierailija
5/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eka karppaaja iskee ja haukkuu sut noiden leipäpalojen takia.Mutkin on haukuttu koska,välillä syön päivässä kolmesti leipää.Aamulla,lounaalla ja iltapalalla.Sillä että painoni ei ole noussut kahteenkymmeneen vuoteen lähellekään kuuttakymmentä pituudella 166cm ei ole väliä,on kuulemma vain ajan kysymys koska räjähdän hiilareista.=)

Syö vaan sitä mikä maistuu hyvälle niin ne annoskootkin siitä pienenee.Kaakao muuten on hyvä juoma jolla korvata suklaansyönti.

Vierailija
6/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi: jätä kaakao pois. Siinä on valtavasti kaloreita. Yksin maitolasillisessa on, siihen päälle se kaakao ja sokeri.

Äläkä lisää ruokavalioosi mitään mehuja, edes tuoremehua kuten joku ehdotti. Niissä on tosi paljon kaloreita. Sama kuin joisi saman verran viiniä.

Kaksi ruisleipää aamiaisella on hyvä setti. Juo ennen aamupalaa iso muki vettä ja päälle sitten kahvia tai teetä. Ne täyttävät kummasti. (ilman sokeria, makeuta hermesetaksella tmv.).

Jugurtit, mehut, myslit ovat melkoisia kaloripommeja. Vältä niitä.

Vierailija
7/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällasta tsemppaamista tarvinkin. Mä tiedän ett mulle tulee olemaan vaikeaa se, etten voi ottaa lisää vaikka ruoka on hyvää ja mahaan mahtuu...

Itselläni paino oli noussut juuri valtavien annoskokojen vuoksi. Oikeasti, söin neljän ihmisen edestä ruokaa päivässä! Yhdellä istumisella saatoin ottaa ruokaa lisää ja lisää ja lisää.. ja sitten vielä ihan vähän lisää.. Kun tuli aika pysäyttää se paisuttava elämäntapa niin muutos oikeaoppiseen syömiseen oli todella TODELLA vaikeaa! Ensin suosittelen tekemään oikein rankan ja kituuttavan ekan viikon jolloin vaikka suoritat paaston jollain ohjelmalla. Koska eka viikko on vaikein, niin tee se sitten kunnolla oikein perkeleesti kärvistellen. Sitten rakennat toiselle viikolle ns.terveen ruokavalion, johon kuuluu puoli kiloa kasviksia päivässä, paljon hedelmiä ja normaalia ruokaa, jota ET ota lisää! Kolmannella viikolla jatkat, ja neljännellä. Jätä vaaleat riisit pois, vaaleat leivät pois, sokerit kokonaan pois. Usko mua siskosein, tokalla viikolla helpottaa, kolmannella on jo ihan helppoa. Katkaise normaali arkikuvio. Jos kuuden aikaan olet tottunut lössähtään sohvalle kupu täynnä katselemaan telkkua, tee jotain muuta. Mene saunomaan mutahoito naamassa, käy kaupassa, tee kävelylenkki, mene uimahalliin, ihan mitä vaan. Älä revi alkuun liikaa liikuntaa, vaan etene rauhassa. Vaikka kävelisit kilometrin, on se parempi kuin istua töllön edessä. Ihan sama mitä sulla on päälläs, älä mene itsehuijaus-halpaan = en voi lähteä tänään kun verkkarit on pesussa, lenkkarit on hukassa, on kylmä, on liian kirkasta, tulee hyvä ohjelma, elämä on lyhyt, "vittu ei huvita eikä mun tartte".. tms syitä.. Pikku hiljaa hyvä tulee. Kohta sulla liukenee läskit niin että tukka pystyssä katsot vaa´an viisarin laskua. Tsemppiä! :)

Vierailija
8/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syö oheen porkkanoita, omenoita ym. Ne täyttävät vatsaa, joten ei tarvitse nälässä kärvistellä.

Vierailija
9/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään siitä niin paljon eikä tunnu realistiselta kieltäytyä loppuelämäksi tuosta.

Mulla on nyt sellainen ajatus etten tee mitään sellaisia muutoksia joista ei vois tulla tapa loppuelämäksi.

Mä teen muuten kaakaoni veteen, maitoa laitan noin 1/5. Eihän se maailman terveellisin juoma ole, mut pitäähän sitä jotain paheita olla ;)

Niin, karppaus ei mulle sovi, tarvin täysjyväviljatuotteita voidakseni hyvin. Huonot hiilarit kyllä olisi hyvä pitää minimissä.

ap

Vierailija
10/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syö oheen porkkanoita, omenoita ym. Ne täyttävät vatsaa, joten ei tarvitse nälässä kärvistellä.

Vierailija
11/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kyllä vaihtaa sen kaakaoni teehen...ainakin useinmiten. Ja juoda kaakaota harvakseltaan. Semmoseen voisin ehkä pyrkiä.

ap

Vierailija
12/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kyllä vaihtaa sen kaakaoni teehen...ainakin useinmiten. Ja juoda kaakaota harvakseltaan. Semmoseen voisin ehkä pyrkiä. ap

Kaakao ON hyvää, mutta kun sen laskee senteiksi lantiolle niin sen hyvyys karisee ;)

Teelajeja on niin monelaisia, itse juon iltaisin rooibosta, vaikka se ei siis tee varsinaisesti olekaan. Hieman makeutusta siihen vielä ja toimii.

Ja kaakaota saa juoda ja pitää juoda, mutta ei joka päivä. Valitse vaikka että viikonloppuisin saat kaakaota ja arkisin teetä.

Vierailija
13/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mäkin söin sitten lopulta ihan perus ruokaa jossa perunaa, tummaa leipää, tummaa riisiä ym.

Mutta ne vaaleimmat jauholeivät, riisit ja makaronit kannattaa jättää pois, koska silloin nälän tunne ei tule takaisin niin kovana ja vatsa tuntuu täydemmältä. Mulla hävisi makean himo täysin kun jätin noi kovimmat hiilaripommit pois.

t-13 :)

p.s. kiva lisä tuli kun join vihreää teetä (ilman sokeria). Se laittoi nesteet liikkeelle ja kun muistaa juoda lisäksi muutaman litran vettä päivässä niin olo tuntuu raikkaalta! Alkuun juokset pissalla puolen tunnin välein mutta keho tottuu pian ja vessassa ravaaminen loppuu normitasolle.

Vierailija
14/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, jokainen tietty on yksilö ja kroppa käyttäytyy eri tavalla... Mutta kyllä silti mun mielestä silti laihduttaessa 2 leipää aamiaiseksi ON paljon...

Huoh... No sinä voi tietenkin olla ihan sitä mieltä mitä sinä haluat. Aloittajan mittoja en tiedä, mutta rivien välistä sain käsityksen, että ylipainoa on enemmänkin, joten jo peruskulutuskin on isompi ja jopa laihduttaessaankin voi syödä jonkun mielestä ehkä paljon. Uskomatonta, eikö totta, ettei laihdutusta tarvitse tehdä turhanaikaiseksi kituuttamiseksi, tyyliin kolme viinirypälettä ja pussi nutrilettipaskaa, vaan voi syödä ihan periaatteessa normaalisti.

Elikkäs niin, kaksi leipää laihduttaessa ei välttämättä todellakaan ole paljon tai liikaa.

Vierailija
15/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnäjauhohöttöä (kuten sämpylää, juustosarvia, pastaa...) tulee joku ihme himo että pitää syödä lisää ja lisää...ja vielä yksi ja vielä.

Parempi pysyä erossa noista.

Teetä mä alankin taas juoda, tykkään teestä ja nimenomaan ilman mitään makeutuksia. Rooibosia oon myös joskus juonut paljonkin, sehän on muutenkin tosi terveellistä. Terveellisempää kuin vihreä tee, jopa.

ap

Vierailija
16/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, jokainen tietty on yksilö ja kroppa käyttäytyy eri tavalla... Mutta kyllä silti mun mielestä silti laihduttaessa 2 leipää aamiaiseksi ON paljon...

ja koko ajan olen syönyt 2 ruisleipäpalasta aamupalaksi. Lounas onkin sitten kevyempi, samoin iltapala erittäin kevyt. Päivällisellä syön ihan tavallista ruokaa mutta oikean kokoisen annoksen, josta puolet kasviksia.

Vierailija
17/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muutenkaan sellasta vaivaa että pitäisi syödä kauhean vähän normaalipainossa pysyäkseni. Tai sen saavuttaakseni.

ap

Vierailija
18/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutkin, pakko mun on kommentoida sen verran, että maito on hyväksi niin laihduttajalle, kuin kenelle tahansa muullekin :)

ELi jos vaan pystytte maitoa juomaan niin juokaa, ei sen kaloreita kannata pelätä (joo, sen nyt sitten tarkoita, että täysmaitoa kannattaa juoda ihan litratolkulla päivässä..tämä siis niille muutamille pilkunviilaajille, ennen kuin ehtivät tästä valittaa...;) )

Itsekin tajusin n. vuosi sitten, että mun annoskoot oli ihan mielettömiä! Saatoin vetästä kokonaisen subin ja jäi vielä nälkäkin, aamupalaksi iso kasa leipiä (5-6kpl, tosin ruisleipää mutta silti..) kaakaota meni varmaan litra päivässä, söin valmisruokiakin varmaan semmoisen 700g annoksenkin ihan yhdessä hujauksessa..ja napostelin jotain KOKO ajan.

Nyt -20kg jälkeen en enään pystyisi tuollaisi syömään :)

Aloitin ihan vaan sillä, että laiton ruoka-ajat säännöllisiksi, pienensin annoskoot tosi radikaalisti (just kaks leipää päällisineen, salaatteja, hedelmiä välipalaks ym.) mutta pidän kerran viikoss sellaisen karkkipäivän, että voin syödä just mitä haluan :)

Ai niin, ja aina kun tunnen nälkää, juon ensin lasin vettä, kroppa nimittäin voi luulla janoa näläksi, jos on paljonkin tottunut napostelemaan ;)

Tsemppiä sulle elämänmuutokseesi!

Vierailija
19/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkamalla syödä lasten lautasilta (eivät siis mitään mikkihiirikuvioisia, vaan sitä pientä teemaa ison sijaan), koska annos näyttää niiltä paljon isommalta. Lisäksi hämään silmää (ja sitä myötä vatsaa) laittamalla lautaselle ensin kaikkein vähäkalorisimman osuuden, käytännössä kasvikset tai salaatin, ja sitten vasta rupean ottamaan muuta ruokaa kun sille ei ole enää kovin paljon tilaa jäljellä.

Vierailija
20/27 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enemmän tekee mieli syödä. Jonkin aikaa olen syönyt vain "lisäkkeitä" (leipää, tonnikalaa, hedelmiä, vihanneksia jne.), mutta jos jonain päivänä innostun tekemään kokonaisen aterian, tulee silti syötyä myös ne ihan samat lisäkkeet. Jännä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi