Painonhallintaa - kylläpä saa syödä järkyttävän vähän :(
Joo, mulla on mennyt mahdottomaksi tuo syöminen (ja se näkyy...), syön huvikseni, ajankulukseni, isoon ja suruun ja muihinkin tunteisiin, ja jos ruoka on hyvää syön PLAJON...
Päätin palata normaalikokoisiin ruoka-annoksiin ja ruoka-aikoihin, ja onpa ankeeta.
Aamupalaksi söin kaksi täysjyväruosleipäpalasta oivariinilla,
,juustolla ja kasviksilla, ja yhden m
ukin kaakaota. Pitäisi riittää, eikö vain? Olisin vaan halunnut syödä ainakin tuplat...ja vähän enemmänkin...
Kommentit (27)
ja söin myös ajankulukseni yms., varmaan samaan tapaan kuin sinä. Mulle sopi paremmin vähentää syömisiä pikkuhiljaa, esim. ensin 1 leipä vähemmän kuin tavallisesti aamiaisella ja lounaalla en hakenut lisää. Ei tullut nälkä eikä liian riistetty olo :) Muutos oli myös sen verran hidas että siihen tottui helposti, nyt ihmettelen milaisia määriä ennen olen pystynyt syömään!
ja painoa on lähtenyt 5kg viime kesästä. En yhtään ymmärrä miksi, mutta syön runsaasti aamupalaa, ja illalla en juuri ollenkaan - ellei sitten satu olemaan nälkä. Suklaatakin vetelen pieniä määriä päivittäin. Sami Borg taisi suositella jotakin tällaista jossakin kirjassa jonka taanoin luin. Pitäisi varmaan etsiä se kirja jostakin, sillä itse en yhtään ymmärrä tätä. Mutta enpä valita :D
niin sitten vatsa alkaa täyttymään vähemmälläkin, kun vatsalaukku pienenee. Kyllä se siis helpottaa varsin nopeasti, joten älä sure, että sun elämäsi on nyt aina tuollaista. Ei ole, kun tuo tosiaan kestää vain noin viikon.
olenhan aikaisemminkin pärjännyt tuon kokoisilla aamiaisilla. Muutenkin, koska olen joskus aiemmin syönyt oikean kokoisia ruoka-annoksia, mulle ei ole ongelma se ettenkö tietäisi mitä ne sopivat annoskoot on...
On vaan ärsyttävää tämä tämän hetkinen olo, sekä sen vuoksi että vatsassa tuntuu vajaalta että sen vuoksi että ottaa päähän se että olen päästänyt itseni tähän jamaan...vanyttänyt varmaan vatsalaukkuni valtavan kokoiseksi :(
niin sitten vatsa alkaa täyttymään vähemmälläkin, kun vatsalaukku pienenee. Kyllä se siis helpottaa varsin nopeasti, joten älä sure, että sun elämäsi on nyt aina tuollaista. Ei ole, kun tuo tosiaan kestää vain noin viikon.
Mimmoisista annoksista siirryit tuohon kaksi leipää-aamupalaan? Jäikö syömisen jälkeen nälkä vai vain mielihalu syödä enemmän? Kauanko nälkä pysyi poissa?
Sopiva annos riippuu siitä mihin on tottunut. Voi olla vaikeaa lopettaa ruokailu ikään kuin kesken, jos on tottunut syömään paljon. Jos sinulle jäi nälkä tai nälkä tuli pian syömisen jälkeen, et ole syönyt tarpeeksi. Jos taas jäi vain halu syödä lisää, vaihda aamupalaa. Kuka sanoi, että aamupalan on oltava leipää. Kokeile aamupalaa, jossa on monta pientä osaa. Laita lautaselle vaikka yksi tai kaksi mainitsemasi leipä ja lisukkeeksi muutama babyporkkana, mandariinia, lohkottua omenaa... Juo kaakaon lisäksi vaikkapa lasillinen tuoremehua. Käytä myös aikaa syömiseen, äläkä tee samaan aikaan mitään muuta. Pienillä paloilla saa huijattua itseään ja uskotelluksi, että onkin syönyt omenan sijaan paljon enemmän :)
mutta, jokainen tietty on yksilö ja kroppa käyttäytyy eri tavalla... Mutta kyllä silti mun mielestä silti laihduttaessa 2 leipää aamiaiseksi ON paljon...
ellei oo tarkoitus kituuttaa.