mies petti ihan suhteemme alussa.. yli 3vuotta sitten, eilen
puhuttiin asiasta ja hän sanoi että on todella pahoillaan koko jutusta. Että mä olen se oikea hänelle. Hän on usein sanonut että se on suuri virhe ja katuu aidosti. Meillä on 1 lapsi ja toinen tulossa. Mitäskö mun nyt vaa yrittä oikeesti antaa anteeksi ja unohtaa koko juttu. Välillä tuntuu vieläkin todella pahalta vaikka siitä on tosi kauan!
Kommentit (29)
kävin 2 erillä eikä niistä ollut mitään apua. En usko että on tässäkään. kyllä itsepohdiskelua osaa kotonakin. En usko terapiaan.
ap
kävin 2 erillä eikä niistä ollut mitään apua. En usko että on tässäkään. kyllä itsepohdiskelua osaa kotonakin. En usko terapiaan. ap
ei vaan näemmä tuota myöskään tulosta...
mutta jospa vaan jatkat itsetutkiskelua, -pohdintaa ja puhutte ja vatvotte vielä seuraavat kolme vuotta? Ehkä se on avain onneenne.
joskus vielä. 2 kertaa olen hänet nähnyt. voisin lyödä häntä.
ap
Kuulostaa tosiaan sille, että mies katuu, ja haluaa olla sinun kanssasi, niinhän te olette päättäneet, ja lapsiakin on.
Itse petin miestäni suhteen alussa, vaikka olin kovasti ihastunut, mutta ei oltu sovittu mitään jatkosta. Ja voin sanoa, että en todellakaan ole sen jälkeen pettänyt, enkä aio pettää. Tuosta on jo 10 vuotta, mutta tiedän, että mies sen kyllä edelleen muistaa, ja joskus on siitä maininnutkin, joten tiedän, että asia voi vaivata.
Meillä mies ei oikeastaan koskaan puhunut siitä miltä se silloin tuntui, tai miten oli minulle asiasta vihainen silloin, mutta pari vuotta sitten, kun meillä oli suhteessa muutenkin vähän vaikeaa, avautui minulle siitä, miten se silloin satutti, ja miten asia on vaivannut, vaikkei siitä ole puhunut. Puhuttiin asia läpi, minusta oli hyvä, että mies kertoi ajatuksensa, ja sai sanottua, että se vaivasi edelleen.
Sinun pitäisi varmasti saada puhua vielä asiasta miehelle, ja päästä sitten asian yli, varmasti miehesi todella katuu asiaa, ja haluaa olla sinun kanssa, tapahtuneelle ei voi mitään, mutta ei sen kannata antaa pilata muuten ilmeisesti toimivaa suhdetta.
mies katuu, rakastaa sua, olet se oikea hänelle. se oli virhe. teillä on ihana lapsi ja toinen tulossa.
raskaushormonit saa tunteet pintaan.
Pettämiseen - huom. kykenevä - ei muutu.
Arvomaailmanne ovat erilaiset.
Pohja koko suhteelle on huonoennusteinen.
Jollain ns. omatuntoa tai/ ja elämänkatsomusta ei kertakaikkiaan ole!
Valehdeltu ja petetyksi tullut suhteissa x 2.
Mies mitä hurmaavin kotona, tekee kotitöitä yms.
Arvasin tällä toisella myöhemmällä kerralla, että salattavaa on.
Minun rakkaus alkaa hiipua. Vielä pitää jaksaa olosuhteiden vuoksi.
En näe meitä yhdessä vanhuudessa.
Olen satutettu, loukattu.
Vaikka mies ei toistaisi tai jatkaisi toimia, jotain meni rikki.
Luottamus ja turvallisuudentunne, että tuo on minun rakas ja on vapaaehtoisesti halunnut minut elämäänsä.
Se tunne katosi, että arvostetaan, riitän, olen kelpaava.
Olen näivyttynyt ja salaa surullinen koko ajan.
Vaikka mies on hyvä ja onkin, en enää koskaan tiedä, miksi tekee asioita, miksi seksiä..
Koko suhde mielessäni on jo pielessä.
Kärsin.
Näen itseni tulevaisuudessa yksinäisenä.
N60
Parisuhteeseen vanhemmalla iällä. Mies oli / on kovin kiintynyt minuun.
Luottamus pois. Rakkaus minulta pois.
Olen yrittänyt sietää ja ymmärtää. Mieleni on kuitenkin hyvin syvästi pettynyt ja suru on vallannut minut.
Meillä oli miehen kanssa muita kumppaneita suhteen alussa. Mies kosi siinä vaiheessa kun oli varma että olen se oikea hänelle. Ja suostuin kosintaan. Tottakai niistä vanhoista jutuista pahoittaa mielensä jos niitä nyt alkaa miettimään. Me kuitenkin oltiin sovittu että saa mennä ja sitten tuli se hetki kun ei enää saanut kummankaan mielestä. Joskus tulee mieleen joku vanha juttu ja muistutan sitten etten itsekään ollut alussa kovin uskollinen. Ne omat jutut on vaan niin helppo unohtaa. Ja mies jäi kiinni omista jutuistaan, minä en. Joten niistä ei koskaan ole puhuttu...
ja mielestäni pari ihan loistavaa asiaa on tuossa sinun miehesi mokassa:
1) Hän kertoi siitä heti eli oli rehellinen. Se ennustaa loistavaa tulevaisuutta parisuhteelle, kun kykenee ottamaan hankalat ja tuhoisatkin asiat esille ja kertomaan ne rehellisesti. Ei siis mitään salailuja ja valehteluja. Niitä olisi mielestäni vaikeampi antaa anteeksi. On mieletön luottamuksen osoitus, että hän kykeni heti asian sinulle kertomaan. Mielestäni voit luottaa häneen.
2) Olet selvästi rakastunut häneen, kun kaikesta huolimatta olette yhdessä ja tehneet (kohta) kaksi lastakin.
Nyt tiedät, että te kykenette selviytymään vaikeistakin asioista. Mieti, miten itse olisit toiminut vastaavassa tilanteessa (siis jos sinä olisitkin pettänyt). Olisitko kertonut heti? Odottanut viikon? Salaillut asiaa pidempään? Miehesi on osoittanut melkoista selkärankaa asian suhteen, ja sinuna yrittäisin tosissani laittaa asialle pisteen. Se tapahtui niin alussa suhdettanne, että olisi aika inhottavaa myrkyttää hyvä parisuhde sillä, että jostain kauan sitten tapahtuneesta asiasta ei pääse yli. Loputtomiin ei kukaan voi jaksaa vakuuttaa rakkauttaan ja ruoskia itseään yhden mokan (vaikkakin vakavan) takia. Tee itsellesi päätös, että joko pääset asian yli tai sitten eroatte. Ei ole järkeä pyöritellä sitä päässään ja pilata hiljaa mutta varmasti onnellinen perhe-elämänne epäilyksillä ja syytöksillä.
Ja minäkin kyllä suosittelen terapiaa. Ei ole kysymys siitä, että terapeutti antaisi sinulle vastauksia vaan siitä, että saat puhua ulkopuoliselle ihmiselle, joka auttaa sinua näkemään asiat oikeassa mittasuhteessa. Saat siis aivan itse selvitettyä asiat järjestykseen, terapeutti on vain se apuväline siinä, ja ehkä päädyt sitten itseäsi tyydyttävään ratkaisuun asian suhteen ilman loputonta soutamista ja huopaamista.