Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty kommunikoimaan lässyttävän pk-hoitajan kanssa.

Vierailija
08.02.2011 |

Lapsen ryhmässä on nyt jonkin aikaa ollut sijaisena hoitaja, joka lässyttää ihan kauhealla tyylillä lapselleni, joka osaa jo puhua ihan kunnolla. Tiedän, että tää on varmaan mun ongelma, hoitaja on muuten ihan kiva. Mutta mua häiritsee ihan kauheen paljon se lässytys. En ymmärrä, miks se puhuu lapsille niin. Mulle se puhuu suht. normaalilla äänellä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy miksi se puhuu niin lapselle. Eiköhän lässytys lopu.

Vierailija
2/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muutakin henkilökuntaa on, eikä sinun tarvitse keskustella hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ite lto ja vihaan lapsille lässyttämistä. Kyllä lapsille voi puhua niinkuin ihmisille. Olen nyt kotona omien lasten kanssa, ja meidän puistossa on täti, joka lässyttää myös aikuisille. Puhuu melko normaalisti jos jotain asiaa kysyy, mutta toimintaa ohjatessaan sanoo aikuisillekin lässyttävällä äänellä kimeästi "Voi voi miten reippaita tanssijoita mulla on täällä!" Aargh.

Vierailija
4/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn työni puolesta eräässä firmassa, jossa on töissä sellainen muuten ihan normaalin näköinen ja oloinen nainen, mutta hänellä on aivan järkyttävä pikkuoravaääni ja räikeän pirteä olemus.

Ei siinä mitään, ihan mukava tyyppi, mutta aina se vaan järkyttää.

No on minulla oikeitakin ongelmia...

Vierailija
5/5 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nämä lässyttäjät vetää jonkun roolin päälleen tai kätkeytyvät sen taakse: työskentelen lasten kanssa ja olen lempeä ja kiva, pidä valtavasti lapsista, joten lässytän.

Mulla oli yksi työkaveri. Olin tottunut siihen, että hän puhui lempeällä äänellä.. siis kuin sketsistä karrikoitu lempeä terveydenhoitaja.

Tapasin hänet sattumalta baarissa, vietti iltaa ystäviensä kanssa.

Mies sen eron huomasi: ystävilleen puhui tavallisella, normaalilla äänellä mutta minulle otti sen hoitajan roolin: äänen volyymi nousi, ääni muuttui pehmeäksi, vähän lässyttäväksi, artikulointi selkeämmäksi, katsekontakti, kokonaisvaltainen läsnäolo...

ja sitten kääntyi ystäviensä puoleen ja puhui normaalisti...

Minä olin siihen niin tottunut, etten tajunnut, ennenkuin mies sanoi, siis sihen ulosantiin mikä tuli minua kohtaan..

Ammattirooli siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme