Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun laihdutusruoka tänään:

Vierailija
08.02.2011 |

7.00-16.00 sopivin väliajoin kahvia, rasvatonta maitoa loraus.

17.00 päivän lämmin ruoka: Grillattuja kasviksia, grillattua kanaa, currykastiketta ja riisiä. Vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua, viinirypäleitä ja salaatinkastiketta. Juomana light-limu.

Jälkkärinä mansikkarahkaa.

20.00 neljä ruispalaa, päällä tuorejuustoa ja paprikaa. Juomana light-limua.

Ja siinä se, muut päivät samalla tahdilla. Kuukaudessa tipahtanut paino 3,5 kg.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksat tuolla ruokavaliolla ja se toimii sinulle. Omaa kroppaa kannattaa kuunnella tässäkin asiassa. Mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

Yleensäkin laihduttamisesta olen sitä mieltä että sana "dieetti" on aika negatiivinen, jos haluaa laihtua, ei tarvitse riutua nälässä, ei juosta kieli vyön alla salilla tai tehdä molempia. Tekee järkeviä päätöksiä, järkeviä muutoksia ruokavalioon, pysyvää elämäntaparemonttia parempaan suuntaan. Ei se laihduttaminen ole vaikeaa, sehän on aivan lastenleikkiä..mutta se painon pitäminen, se onkin toinen juttu.

Vierailija
2/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siirtäisin noita illalla syötyjä leipiä syötäväksi päivän aikana. Pysyis aineenvaihdunta käynnissä paremmin eikä olisi ehkä sitten illalla nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syödä iltapainotteisesti? Nimenomaan kannattaa syödä aamulla/päivällä, jolloin myös kuluttaa energiaa. Kello kuuden jälkeen illalla ei tarvitse syödä (kuin korkeintaan kevyesti hedelmää tms.). - Mikäli siis et tee jotain yötyötä ja elä ihan erityisessä päivärytmissä.

Toiseksikin et kertonut mitää ruokamääristä: mitä tarkoittaa "grillattua kanaa"? 100 grammaa, 50 grammaa vai 300 grammaa?

Laihduttamisessa avainasemassa on yleensä annoskoon pienentäminen. Ja pieniä annoksia kannattaa todellakin syödä säännöllisin - lyhyin - väliajoin. Ei niin, että kerran tai pari päivässä mättää ison satsin. Aineenvaihdunta, energiataso ja verensokerit pysyvät näin hallinnassa ja toiminnassa, eikä houkutus mässäilläkään kasva samoin kuin itsensä kovaan nälkään ajaessa.

Miksi ihmeessä syöt esim. neljä ruisleipää kerralla ILLALLA? Miksi et syö aamulla yhtä, välipala-aikaan toista ja sitten ehkä illalla riittää pieni hedelmä? Lopulta syöt jopa VÄHEMMÄN, mutta nälkä ei ole missään vaiheessa yhtä suuri.

Vierailija
4/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka söisi vähän, voi syödä monipuolisesti. Ei yhtäkään hedelmää päivän aikana? Missä maitotuotteet? Mistä saat rautaa (pavut, punainen liha?)?

En ole mikään ravintotieteilijä, mutta maallikkokin näkee, ettei tuosta saa puoliakaan kehon ravintoaine- ja vitamiinitarpeista. Jos on pakko syödä VÄHÄN, kannattaa syödä sitten VÄHÄN KAIKENLAISTA.

Vierailija
5/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka söisi vähän, voi syödä monipuolisesti. Ei yhtäkään hedelmää päivän aikana? Missä maitotuotteet? Mistä saat rautaa (pavut, punainen liha?)? En ole mikään ravintotieteilijä, mutta maallikkokin näkee, ettei tuosta saa puoliakaan kehon ravintoaine- ja vitamiinitarpeista. Jos on pakko syödä VÄHÄN, kannattaa syödä sitten VÄHÄN KAIKENLAISTA.

Hedelmä=viinirypäle

Maitotuote=rahka js tuorejuusto

Rautaa: aina en syö kanaa, syön myös punaista lihaa, mutta en tietenkään joka päivä.

Vierailija
6/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syödä iltapainotteisesti? Nimenomaan kannattaa syödä aamulla/päivällä, jolloin myös kuluttaa energiaa. Kello kuuden jälkeen illalla ei tarvitse syödä (kuin korkeintaan kevyesti hedelmää tms.). - Mikäli siis et tee jotain yötyötä ja elä ihan erityisessä päivärytmissä. Toiseksikin et kertonut mitää ruokamääristä: mitä tarkoittaa "grillattua kanaa"? 100 grammaa, 50 grammaa vai 300 grammaa? Laihduttamisessa avainasemassa on yleensä annoskoon pienentäminen. Ja pieniä annoksia kannattaa todellakin syödä säännöllisin - lyhyin - väliajoin. Ei niin, että kerran tai pari päivässä mättää ison satsin. Aineenvaihdunta, energiataso ja verensokerit pysyvät näin hallinnassa ja toiminnassa, eikä houkutus mässäilläkään kasva samoin kuin itsensä kovaan nälkään ajaessa. Miksi ihmeessä syöt esim. neljä ruisleipää kerralla ILLALLA? Miksi et syö aamulla yhtä, välipala-aikaan toista ja sitten ehkä illalla riittää pieni hedelmä? Lopulta syöt jopa VÄHEMMÄN, mutta nälkä ei ole missään vaiheessa yhtä suuri.

En päivänaikana kuluta juuri lainkaan, istun koneella ja naputan. Kulutan eniten iltaisin.

Ei mun ole koskaan päivän aikana nälkä, mistä niin päättelet? Mutta auta armias, jos alan vetelemään jotain välipaloja, nälkä on olevinaan aivan törkeä ja syön vuorokaudessa ties kuinka paljon.

Esim. grillatun kanan määräksi veikkaisin n. 150-200 grammaa. Kyseessä siis paistettu fileepihvi, ei sellainen kaupan mötkäle.

-ap-

Vierailija
7/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaa ja paljonko painat? Sinuna söisin myös aamupalan, vaikka sitä leipää siitä illasta siirtäisit aamuksi. Ja päivällä jotain, vaikka salaattia.

Vierailija
8/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttaa ja paljonko painat? Sinuna söisin myös aamupalan, vaikka sitä leipää siitä illasta siirtäisit aamuksi. Ja päivällä jotain, vaikka salaattia.

laihduttaa yhteensä 15 kg. Painan nyt 81,5 kg. Niin sit mä olisin kesällä 70 kiloinen. Miks mä muuttaisin mulle sopivaa ja toimivaa systeemiä?

-ap-

Vierailija
9/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään kiusaa, jos ei ole nälkä eikä huvita syödä niin ei syö. Minäkin syön klo 11 14 17 ja 20. Ei ole nälkä muulloin. Tosin 2ruokailua päivässä kuullostaa kyllä aika vähältä, minulla sentään tulee vähintään se 500g kasviksia päivässä täyteen vaikka söisin vain 3kertaa päivässä.

Vierailija
10/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aineenvaihdunnan ja myös verensokerin tasaisena pysymisen kannalta on järkevää ja terveellistä syödä säännöllisesti. Voi olla, että pystyt nyt helposti laihduttamaan noin, mutta pystytkö pitämään painon tuolla ruokarytmillä? Ja vallankin, jos alat harrastaa liikuntaa (mikä olisi ihan hyvä tuki laihdutukselle) niin jaksamisen kanssa voi olla ongelmia, jos syöt noin epätasaisesti.

Siksi ajattelin, että ruoka-aikoja olisi ehkä järkevää hiukan tasoittaa :).

laihduttaa yhteensä 15 kg. Painan nyt 81,5 kg. Niin sit mä olisin kesällä 70 kiloinen. Miks mä muuttaisin mulle sopivaa ja toimivaa systeemiä?

-ap-

Vierailija
11/11 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syödä iltapainotteisesti? Nimenomaan kannattaa syödä aamulla/päivällä, jolloin myös kuluttaa energiaa. Kello kuuden jälkeen illalla ei tarvitse syödä (kuin korkeintaan kevyesti hedelmää tms.). - Mikäli siis et tee jotain yötyötä ja elä ihan erityisessä päivärytmissä.

Toiseksikin et kertonut mitää ruokamääristä: mitä tarkoittaa "grillattua kanaa"? 100 grammaa, 50 grammaa vai 300 grammaa?

Laihduttamisessa avainasemassa on yleensä annoskoon pienentäminen. Ja pieniä annoksia kannattaa todellakin syödä säännöllisin - lyhyin - väliajoin. Ei niin, että kerran tai pari päivässä mättää ison satsin. Aineenvaihdunta, energiataso ja verensokerit pysyvät näin hallinnassa ja toiminnassa, eikä houkutus mässäilläkään kasva samoin kuin itsensä kovaan nälkään ajaessa.

Miksi ihmeessä syöt esim. neljä ruisleipää kerralla ILLALLA? Miksi et syö aamulla yhtä, välipala-aikaan toista ja sitten ehkä illalla riittää pieni hedelmä? Lopulta syöt jopa VÄHEMMÄN, mutta nälkä ei ole missään vaiheessa yhtä suuri.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että noille aamun ja päivän tunneillekin olisi hyvä saada syömistä. Mutta sitä en millään käsitä miksi kehoitat ap:ta syömään vähemmän? Hänen painonsa on kuitenkin tippunut 3,5 kg kuukaudessa, joten syömisten energiamäärä on kyllä näköjään aivan kohdallaan. Vai oletko tosiaan sitä mieltä, että jos laihdutetaan, sen täytyy tapahtua täydellä kitukuurilla? Joo ei tarvitse. Huhhuh, käytähän järkeäsi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä