Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tulossa, äiti muuttaa, lapset jää isälle.

Vierailija
08.02.2011 |

Kaipaisin keskustelua tai mahdollisia kokemuksia asian tiimoilta. Päädyimme ratkaisuun, sillä emme halua muuttaa lastemme arkea yhtään enempää kuin täytyy. Mies jää asumaan yhteiseen kotiimme lasten kanssa ja minä maksan elatusmaksua/korvausta hänelle.

En kuitenkaan poistu lastemme elämästä, käyn säännöllisesti heidän kotonaan, ja olen mahdollisimman paljon heidän elämässä mukana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tässä eroon päädytään... mulla vielä tunteet sekaisin, enkä osaa päättää, mitä loppuelämältä haluasin. Lasten kannalta olisi parasta, että jäisivät isälle ja jatkaisivat elämäänsä täällä mm. isovanhemmat kaikki suhteellisen lähellä!

Vierailija
2/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta on nyt n. puoli vuotta, mutta lapset kärsivät yhä kovasti ja kaipaavat äitiään "isä viikoilla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko silloinkin mennä milloin tahansa heidän kotiinsa?

Vierailija
4/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin 1 lapsista kanssani asumaan. Tämä järjestely sujuu kaikin puolin hyvin ( 1,5v. takana) Kurjinta on ikävä, jota poden kun en lapsiani pysty montaa kertaa viikossa tapaamaan.

Vierailija
5/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän lasten elämä muuttuu, sen parempi. Voimia sinulle. Vaikeat ajat on edessä, mutta selviätte kaikki kyllä.

Vierailija
6/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän päätöksen tarvitse olla lopullinen, lasten asumista ja lähihuoltajuutta voi muuttaa sitten myöhemmin.

Mutta jokainen perhe päättää itse miten erotilanteessa lähihuoltajuudet ja tapaamiset hoidetaan.

Kuten joku kirjoitti: miten sitten lasten tapaamiset, kun isä / lähihuoltaja löytää uuden kumppanin? Tuskin kukaan nainen kotiinsa exää haluaa, ex-kotiinsa ?

Toinen kysymys on tuo ikävä. Lapsilla on ikävä myös isää, jos isä on etävanhempi. Hienoa, että lapsi voi isän luona vapaasti ikävöidä äitiä. Aina se ei toisin päin ole mahdollista, aina ei lapsi voi isää kaivata ja ikävöidä siellä äidin luona, se on kiellettyä.

Ja ikävä on myös etävanhemmalla lastaan, olkoonpa se sitten isä tai äiti.

Vierailija
7/7 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tämä on tilanne, joka ei ole todellakaan helppo, mutta vaivatomin ja tuskattomin näin. Emme ole eroamassa riidoissa -pahimmat ajat ovat takana ja tämä on vain helpottavaa että olemme molemmat tämän asian kanssa "yhtä" lapset ja heidän etu..

en usko, että tähän on tulossa heti uutta -meillä ei sitä ole kummallakaan. Pehmeää laskua ja tottuttelua uuteen tilanteeseen kaikille osapuolille tämä vaatii ja haluamme sitä kunnioittaa.

-ap