Jos lapsen kaverilla kuumetta, saako mennä kylään?
Lapseni juuri soitti että oli mennyt leikkimään kaverinsa kanssa joka oli jäänyt pois koulusta koska aamulla oli ollut kuumetta ja paha olo. Nyt olo oli helpottunut ja kaverin äiti oli sanonut että kaveri saa tulla kipeän kanssa pelaileen.
Lapseni isä oli päästänyt lapsemme tuonne kaverille. Itse olen töissä ja jos olisin kotona ollut, en todellakaan olisi päästänyt lasta tartuttamaan itseään.
Nyt kun lapsi siellä on jo tunnin ollut niin on tartunnan varmaan jo saanut jos sen on saadakseen joten turha mun enää käskeä kotiin.
Mites teillä muilla? Päästättekö lapsenne leikkimään kaverillensa jos kaveri on kipeä?
Kommentit (4)
Sitä on nyt joka puolella liikkeelle, sen saa jos on saadakseen.
Kyllä mä muistan, kun itsekin lapsena olin kuumeessa, että kaverit tulivat leikkimään, kun pahin vaihe oli ohi. Kyllä se oli kivaa sairaanakin saada seuraa.
No en mä edes pyytäisi ketään. Jos lapsi on levännyt päivän, niin kuume voi laskea. Illalla sitten taas uudestaan nousee.
jos kaverilla on tänään aamulla ollut kuumetta, niin kyllä se on tartuttanut tautinsa meidänkin lapsiin jo eilen koulussa, sikäli kuin jotain tarttuvaa on. Siltä kannalta ihan sama.
Kuitenkaan minä en halua että omien lasten luo tulee kavereita kylään silloin kun ovat kipeitä. Minä haluan pitää sen periaatteen, että jos ollaan kipeitä niin sitten levätään. Jos ei olla levon tarpeessa vaan jaksetaan puuhailla kavereitten kanssa niin sitten jaksetaan myös mennä kouluun. Molemmista pullista ei voi napsia rusinoita...
varsinkin jos on vatsatautiepäily...
Hölmö isä oli antanut mennä.