Saako 10-vuotias tyttä päättää itse kampauksestaan? Eli haluaa kasvattaa
pitkän tukan ja otsatukan pois. Ei suostu käyttään pinnejä eli on aika epäsiistin näköistä. Voinko vaan pakottaa kampajaalle? Miten tekisitte?
Kommentit (24)
mutta tiukkaan neuvotteluun alkaisin tuon roikkuvan otsatukan suhteen....Eli jos ei pinnejä niin joku panta, kangashuivi/panta tai joku, ainakin koulupäivän ajaksi, johan siitä voipi koulutyö kärsiä, jos ei eteensä näe... :D
Ehkä on epäsiisti vain sinun silmissäsi ei muiden.
Minulla kaksi teini-ikäistä tytärtä ja kampaukset ja tyylit vaihtelee.
Annan aika vapaat kädet, pahimmassa kapinavaiheessa toisella oli hieman ylilyöntejä mutta siitä se on tasoittunut.
Kaikki kielletty kiinnosta joten päättelepä siitä miten kannattaa menetellä.
JOS pitää sen siistinä itse, eli kampaa ja käyttää pantaa/pinnejä.
Syksyllä viimeksi leikattiin hiukset lyhyiksi, koska aamuisin kouluunlähdöstä huolehtii isä, joka ei saa jumppapäivinä hiuksia sellaiselle ponnarille, joka pysyisi myös pipon alla jne.
Sovittiin, että enää ei leikata (toki latvoja tasataan), ja tyttö saa opetella itse huolehtimaan hiusten laittamisesta. Jos jumppapäivien ponnarit eivät suju, leikataan taas.
Siisteydestä en tingi, mutta muuten lapsi saa valita hiustyylinsä ja vaatteensakin.
Meillä jo 9v poika saa päättää tukastaan, joka on jo pidempi kuin monella tytöllä. Kun kerran itse haluaa, ja itse hoitaa, niin eipä haittaa.
En nyt ihan olisi viemässä tyttöäsi parturoitavaksi, jos hän kuitenkin pesee ja kampaa kuontalonsa ajoittain.