Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 10-vuotias tyttä päättää itse kampauksestaan? Eli haluaa kasvattaa

Vierailija
08.02.2011 |

pitkän tukan ja otsatukan pois. Ei suostu käyttään pinnejä eli on aika epäsiistin näköistä. Voinko vaan pakottaa kampajaalle? Miten tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin aika vapaat kädet.

Vierailija
2/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kampaa sitä otsista sivuun, eikös niin? Ymmärrän kyllä että alkaa oma ulkonäkö jo olla tärkeää päättää itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta värjäyshommat on vielä mun päätettävissä.

Vierailija
4/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sekä 9v että 6v ovat jo melkein kasvattaneet otsiksen ulos. Ja kyllä alkoi pinnit ja pannat kelvata kun tukka roikkui pahasti silmissä.

Vierailija
5/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten teini-ikäisenä teillä on ysi piilokaljun ajellut tyttö.

Vierailija
6/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku muu kuin sinä päättäisi minkälainen kampaus ja leikkaus sinulla on?

Vastaa ap tähän rehellisesti.

Vierailija
7/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydässä. Tätä noudatetaan meillä vielä teininkin kohdalla.

Vierailija
8/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaisin hänen päättää mallistaan, sillä ehdolla, että tukka pidetään siististi eikä niin että roikkuu naamalla. Ohjaa häntä, näytä vaikka kampauslehdistä eri tyylejä pitää pitkää otsatukkaa. Meillä 8 v tyttö halusi että hiuksia leikataan reilusti. Ensin vastustin, koska hänellä oli niin kaunis pitkä tukka, mutta sitten suostuin, muistin että halusin itsekin lapsena lyhyempää tukkaa. Nyt meillä on se otsatukka.

Vierailija
9/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasikin juuri hiuksiaan lyhyemmäksi vaikka en itse olisi halunnut. Sanoi että ensi kerralla haluaa leikata kerroksittain.

Anna kasvattaa, jossain vaiheessa kasvatusta on hieman epäsiistin näköinen mutta kyllä ne hiukset pian kasvaa ohi tuon vaiheen.

Vierailija
10/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset kasvaa varmasti takaisin!

meillä pojilla ei ole hirveästi ollut hiustoiveita, mitä nyt se että usein ei leikata ja äkkiä pitää tulla valmista.

7vllä on välillä ollut irokeesi ja nyt haluaa kasvattaa. kerran jouduin kieltämään kun 4v poika olisi halunnut ihan kaljuksi :)

ja 7vn irokeesi olisi pitänyt värjätä siniseksi. lupasin että isompana saa värjätä minkäväriseksi haluaa

Vierailija
11/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen harjoitella päätöksen tekoa.

Minä annan omien poikieni (4 v ja 7 v) päättää hiusmallistaan. Eihän hiukset nyt mikään vakava asia ole. Kyllähän ne kasvaa jos joskus sattuu huono leikkaus .. ja voi leikata jos kovin pitkä alkaa tuntua hankalalta.

Lapseni ovat kovin ylpeitä siitä että saavat itse valita leikkauksen (lasten mallikirjasta) ja lopputulos on tähän asti ollut aina hyvä.

Aika näyttää mitä teini-ikä tuo tullessaan ;)

Vierailija
12/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se näe sieltä takaa edes jos ei käytä pinnejä...tai kampaa sitä otsista sivuun, eikös niin? Ymmärrän kyllä että alkaa oma ulkonäkö jo olla tärkeää päättää itse.

Eivät ainakaan minua teininä haitanneet :D

Oma äitini oli aivan uskomattoman tiukka vaatteideni ja hiusteni suhteen.

Heti kun sain tarpeeksi omaa rahaa, aloin hoitamaan kampaamokäynnit salassa ..ja meillä nähtiin ties mitä papukaikkakampauksia kaikissa sateenkaaren väreissä =p

Ostelin myös kotiin hiusvärejä ja värjäsin tukkaani ollesani yksin kotona ;)

Nyt äitini haluaisi määrätä minun lasteni pukeutumiset ja kampaukset, mutta minä annan heidän valita itse tyylinsä .. ja pahoilta ylilyönneiltä ollaan vältytty. Lapset jopa kysyvät mielipiteitäni, mikä saattaa johtua siitä että annan heille tilaa.

Vierailija
13/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

komea oli, värjäsin vielä punaiseksi sen.

Piti oikein tarkistaa luokkakuvista, sainko missä iässä päättää hiuksistani. Juu, kyllä olen ollut 9-10v kun päätin, että haluan pitkän tukan ja en otsista. Ja sain kyllä sen kasvattaa. Olisi ollut omituista jos vanhempani olisivat sen kieltäneet.

Oma tyttö on jo 11v ja en ole koskaan sekaantunut hänen hiusjuttuihinsa määräilemään. Yleensä kun tarvitsee käyttää auktoriteettivaltaa niin käytän sitä oikeissa asioissa, enkä tuhlaa sitä pilkunnussimiseen.

hiukset kasvaa varmasti takaisin!

meillä pojilla ei ole hirveästi ollut hiustoiveita, mitä nyt se että usein ei leikata ja äkkiä pitää tulla valmista.

7vllä on välillä ollut irokeesi ja nyt haluaa kasvattaa. kerran jouduin kieltämään kun 4v poika olisi halunnut ihan kaljuksi :)

ja 7vn irokeesi olisi pitänyt värjätä siniseksi. lupasin että isompana saa värjätä minkäväriseksi haluaa

Vierailija
14/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS pitää sen siistinä itse, eli kampaa ja käyttää pantaa/pinnejä.

Syksyllä viimeksi leikattiin hiukset lyhyiksi, koska aamuisin kouluunlähdöstä huolehtii isä, joka ei saa jumppapäivinä hiuksia sellaiselle ponnarille, joka pysyisi myös pipon alla jne.

Sovittiin, että enää ei leikata (toki latvoja tasataan), ja tyttö saa opetella itse huolehtimaan hiusten laittamisesta. Jos jumppapäivien ponnarit eivät suju, leikataan taas.

Siisteydestä en tingi, mutta muuten lapsi saa valita hiustyylinsä ja vaatteensakin.

Muistan vieläkin miten kamalalta tuntui kun hiukseni leikattiin lapsena aina lyhyeksi.

Vierailija
15/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 5 vuodesta eteenpäin ja myös tuo kohta 4-vuotias saa aika lailla jo sanoa mitä haluaa. Itse olen aina arvostanut omia hiuksiani ja inhonnut sitä, kun kotona yksi sun toinen olisi halunnut määräillä tukastani. Siitä varmaan johtuu se, että annan lapsen itse päättää aika pitkälle. Tosin jos jotain irokeesia aikoo jossain vaiheessa joku, niin saatan kyllä sanoa sanasen jos toisenkin tai värjätä siniseksi tai violetiksi.

Vierailija
16/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelivuotias on itse saanut päättää, millaiset hiukset itselleen haluaa.

Vierailija
17/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä meillä on saanut itse päättää siitä asti kun asia on kiinnostanut. Toistaiseksi ei ole tullut ongelmia. Kun pojalla 11 oli aika pitkä tukka viime keväänä (silloin 10v.), mikä oli mun mielestä ihana, ja halusi kesäksi millin siilin, niin sitä mietin kyllä jonkun aikaa, mutta sai sitten kyllä leikata.

Vierailija
18/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää kampauksistaan pienestä pitäen. Se on minun mielestäni juuri sellainen pikkujuttu, jossa saavat tehdä mielensä mukaan ja saavat helpolla hyvän mielen.

Vierailija
19/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa paattaa itse kampauksestaan. Tytolla on pitkatukka (puoleen selkaan) ja otsatukkakin on pitka.

Ehdot pitkille hiuksille meilla on ollut, etta hiukset taytyy pitaa kammattuina (ettei ala tulemaan isoja takkuja) ja puhtaina. Jumpatessa/uidessa/ urheillessa huikset ovat kiinni.

Muuten saa pitaa hiuksiaan niinkuin tykkaa. Onneksi tytto pitaa muutenkin usen poninhantaa tai lettia.

Vierailija
20/24 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kanssa lapsuudesta kun äiti ei antanut pitää kiharaa tukkaa pitkänä. Kasvatin heti pitkäksi kun kotoa lähdin.

Omat lapset ovat kanssa saaneet kyllä ihan pienestä saaneet päättää hiusten leikkausmallin. Samat ehdot kuin muilla, että pitää pestä ja kammata että ei takkuja tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi