Mistä se kertoo, jos asunnon ensiesittelyyn ei tule kukaan?
Kommentit (7)
Meidän asuntoesittelyyn ei ensimmäisellä kerralla tullut kukaan. Toisella kerralla tuli montakin ja asunto meni siitä toisesta näytöstä.
Sitten välittäjä rukkasi ilmoituksen sanamuotoja houkuttelevammaksi ja toisella kerralla tuli väkeä ja eka ostotarjous.
Korkea hinta on yks tekijä, joka karsii kävijöitä.
Mulla oli ongelmia mun Tukholman asunnon kanssa. Välittäjä sanoi suoraan, että on niin erikoinen asunto, että tätä on vaikea myydä. Olisi halunnut ostaa mun kaikki taulut (omatekoiset), jotka mulla oli seinällä.
Mun oli pakko myydä ja sain jotkut räkäset pennit kämpästä. Kaverilleni kävi samassa talossa samoin. Sit se lähetti mulle kuvia kuinka talon kämppiä myydään kalliilla. Talo on rakennettu 1900-luvun alussa ja kunnostettiin silloin kun sinne muutin. Kävin katsomassa tässä joulukuussa. Upeeta oli. Niiden asuntojen hinta taitaa tänä päivänä olla noin kahdeksankertainen...
Kaikki jotka saivat kämpän siitä talosta ovat nyt rikkaita...Mä haluaisin sinne kotiini takaisin, mutta mulla ei enää ole Tukholmassa mitään...
No sehän voi kertoa vaikka mistä. Ainakin seuraavat tulee mieleen:
* esittely hölmöön ajankohtaan tai joku toinen hyvin vastaava/kivempi asunto esitellään samaan aikaan
* kuvissa paljastuu jotain epämiellyttävää asunnosta - yleisin syy lienee se, että asunto on rempattu viimeisen päälle, mutta ei-sovinnaisin materiaalivalinnoin eli ostaja joutuisi maksamaan tehdystä remntista, mutta luultavasti tekemään myös uuden remontin että saisi mieleisekseen
* hinta on liian korkea
* asunnossa on jotain isoa vikaa, esim. mittava kosteusvaurio
* taloyhtiöön on tulossa isoja remontteja, esim. putkiremontti
* alue ei ole haluttava eli on omalla paikkakunnallaan se hyljeksitty alue
* todelliset katsojat varaavat nykyään yksityisesittelyn ennen ensiesittelyä jo ja potentiaaliset ostajat ovat usein jo käyneet paikalla
* asuntoa myy itse - monet välttävät asuntonäytöissä käymistä, jos niissä ei ole välittäjää
* sijainti, sijainti, sijainti
Nimimerkillä 1v3kk aikana kolme asuntoa myynyt täyteen hintaan tai yli pyyntihinnan ennen ensiesittelyä.
Mulla oli ongelmia mun Tukholman asunnon kanssa. Välittäjä sanoi suoraan, että on niin erikoinen asunto, että tätä on vaikea myydä. Olisi halunnut ostaa mun kaikki taulut (omatekoiset), jotka mulla oli seinällä.
Mun oli pakko myydä ja sain jotkut räkäset pennit kämpästä. Kaverilleni kävi samassa talossa samoin. Sit se lähetti mulle kuvia kuinka talon kämppiä myydään kalliilla. Talo on rakennettu 1900-luvun alussa ja kunnostettiin silloin kun sinne muutin. Kävin katsomassa tässä joulukuussa. Upeeta oli. Niiden asuntojen hinta taitaa tänä päivänä olla noin kahdeksankertainen...
Kaikki jotka saivat kämpän siitä talosta ovat nyt rikkaita...Mä haluaisin sinne kotiini takaisin, mutta mulla ei enää ole Tukholmassa mitään...
Asunto ei vain ole niin houkutteleva, että se menisi kuin kuumille kiville. Jossain saattaa olla vielä joku, joka ei vain ole vielä herännyt asunnon myynti-ilmoitukselle.
Onko ilmoitus etuovessa? Laitatko linkin niin osaamme paremmin sanoa onko asunto ala-arvoinen tai hinta pielessä.