Postafen ja raskauspahoinvointi
Vieläkö sitä on sallittua syödä? Kakkosta odottaessani söin sitä, kun mikään ei pysynyt sisällä. Vähensi oksentelua, mutta ei poistanut pahaa oloa. Nyt pitäisi taas selvitä oksentamatta. Saako tuota vielä syödä?
Kommentit (8)
Neuvolan soittoaika on kerran päivässä. Täällä joku olisi voinut tietää, vieläkö sitä suositellaan. Googlaamalla en nopeasti löytänyt tietoa.
pitääkö sun JUST NYT saada sitä?
Tästä keskustelusta (tai sen puutteesta) voinee vetää sen johtopäätöksen, ettei Postafen ole nykyään ainakaan kovin suositeltu, koska kukaan ei ole sanonut, että häntä kehotettiin kokeilemaan sitä. Minulla on hämärä mielikuva, että noin vuosi sitten sitä ei enää olisi pidetty hyvänä raskaana olevalle, vaikka kai suunnilleen pari vuosikymmentä sitä ennen se oli hyväksyttyjen listalla. En vain onnistunut löytämään vahvistusta tälle mielikuvalle.
Kyllä sä kestät odottaa huomiseen, et sä siihen mennessä itseäsi kuiviin oksenna, ja jos sellainen riski olisikin, niin pääsisist tiputukseen. Jos se kerran ei pahoinvointia lievennä, vaan oksennusta, niin ihan sama kai se on saatko tietää tänään vai huomenna, voiko sitä ottaa. Itse ainakin luottaisin tuollaisissa asioissa ennemmin asiantuntijoihin kuin johonkin av:laisiin.
Se on primperan. Soita lääkärille ja pyydä resepti. Se on parempi lääke kuin postafen. Voit kokeilla myös pahoinvointiranneketta.
Se on primperan. Soita lääkärille ja pyydä resepti. Se on parempi lääke kuin postafen. Voit kokeilla myös pahoinvointiranneketta.
Ei tuo ole uusi lääke eikä parempi kuin postafen, vaan ihan erilainen, täysin eri molekyyli. Mulla esim. primperanista (tai noista rannekkeista en puoleen) ei ollut mitään apua, mutta postafenia vastaava lääke auttoi huomattavasti. Ei ollut kuitenkaan postafen, jota käytin.
Eikös koko tän ketjun pointti ollut se, ettei ap voi soittaa lääkärille :P
Mitä jos kysyisit lääkäriltä tai neuvolasta etkä täältä av:lta???