Uskotteko te mamit ihan oikeasti rahaan ja mammonaan?
Eikö tälläkin palstalla oo ollut ihan tarpeeksi juttuja siitä, miten se ei ikinä toimi!
Ziljoona kertaa luettu,
miten rakennetaan talot ja vihataan, tai jokin ei toimi??
Miksi?
Me ollaan ihan rakkaudesta menty yhteen, eikä olke paineita mistään, kun asutaan vuokralla. Ja vuokraahan tää elämä on kuitenkin! Mitä sä hautaas viet mukanas?
Kommentit (6)
Vanhan sanonnan mukaan kun köyhyys astuu ovesta sisään, rakkaus lentää ikkunasta ulos. Mun mielestä kun raha-asiat ovat kunnossa, on yksi merkittävä riidanaiheuttaja vähemmän.
Olen aika saletti, että kyllä teilläkin on paineita JOSTAKIN ellette öle ihan mistään piittaamattomia päiväperhoja.
ukon kanssa yli 10 vuotta ja välillä ollut tiukkaakin, mutta rahasta ei olla riidelty koskaan...eikä paljon muustakaan isommin
Vanhan sanonnan mukaan kun köyhyys astuu ovesta sisään, rakkaus lentää ikkunasta ulos. Mun mielestä kun raha-asiat ovat kunnossa, on yksi merkittävä riidanaiheuttaja vähemmän.
Olen aika saletti, että kyllä teilläkin on paineita JOSTAKIN ellette öle ihan mistään piittaamattomia päiväperhoja.
Vaikka tiukkaa on ollut koko yhdessäolo aika. Miksi niin turhasta pitäs tapella. Me tullaan toimeen, mutta mitään isompia hankintoja ei ihan hetkessä tehä. Ja voisin jopa väittää että me elettään onnellista parisuhdetta.
Silti tuntuu hyvältä, että rahaa ja mammonaakin on kasaantunut riittävästi :)
Varmasti joku pari voi olla onnellinen, vaikka arvostavatkin kovasti materiaa ja sen eteen ovat valmiita tekemään myös uhrauksia, JOS se on yhteinen valinta. Jos taas näkemykset rahasta ja sen käytöstä eroavat kovasti, ongelmia on tiedossa.
Sitä en ihan ymmärrä, miten asumismuoto tuohon suoranaisesti liittyy. Meillä on oma talo, mutta ei sen eteen ole tarvinnut kovasti raataa tai tehdä uhrauksia kenenkään tässä perheessä. Talo ei ole itseisarvo, vaan perheen pysyvä koti, joka on meidän näköisemme. Tärkeintä meille on hyvä arki ja perheen yhdessäolo, ja onneksi siihen on meillä mieleiset, luonnonläheiset ja turvalliset puitteet (kokemusta on muunlaisistakin asumisesta).
Mutta jos joku viihtyy vuokralla kerrostalossa, niin sehän on oikein mainiota! Ei tulisi mieleenkään tuputtaa omaa tapaa muille.