Mitä ekaluokkalaiselle pojalle päälle kouluun, jotta saisi kavereita?
http://www.hs.fi/juttusarja/hyvinvointi/artikkeli/Kuka+on+suosittu/1135…
Meidän pientä kiusataan, kun on niin erilainen kuin muut. Rakastaa mm.avoimesti erästä tyttöä.
Nyt olisi tarve uusia vaatekaappia ja luettuani tuon jutun pisti miettimään, että MITÄ pitäisi olla päällä, että saisi muiden suosiota.
Kaikki keinot on huoh kokeiltava.
Mikä on nyt pop?
Kommentit (6)
tokaluokkalaisen kanssa, tyttö oli ihmeissään. koulumaailma on aika julmaa nykyään, silloin kun itse olin tuon ikäinen, ei puhuttu merkkivaatteista mitään. mutta tuo juttu laittoi ajattelemaan, tahtoi sitä tai ei.
jutusta. HIrvittävän suuren otoksen olen tähän tutkimukseeni saanut eli nyt 18v poikani luokkakaverit ekaluokalla, heistä yksi tyttö rakasti kaikkia poikia vuorotellen ja joidenkin kanssa kulki käsikädessä. 16v sitten rakastikin niin paljon että sai ensimmäisen lapsensa, 18v syntyi toinen.
Samoin yksi näistä käsikädessä kulkevista pojista on jo 18v isä.
En tuntenut ketään, en osannut olla muodikas, kuten päiväkodin käyneet. Luokallani oli ihana pyöreäposkinen poika, joka oli minun ystäväni. Meillä kummallakaan ei ollut oikeita ystäviä.
En tiedä, miten hänen kävi, kun muutin pois, mutta en koskaan itsekään päässyt oikein tuohon massakulttuuriin mukaan. En halunnutkaan päästä tosin, enkä ole sitä koskaan ymmärtänytkään.
Taidan olla tosi outo ihminen. Mieheni jätti minut, koska en halunnut olla kuten muut naiset, vaikka nätti olen vieläkin.
En kaipaa uutta miestäkään. Taidan vaan todeta, että olen syntymästäni asti ollut erilainen, mutta hyvä ja aina heikkojen puolella.
Luin sen ja tuli tosi paha mieli.
Mun tytöt (2. ja 3. luokkalaisia) ovat tosi suosittuja ja pukeutuvat aivan tyyliin verkkareihin ja trikoopaitoihin. Samaa tyyliä näyttöää olevan luokassa muutenkin. Löysiä tunikoita ja veloursamettisia housuja/leggingsejä tytöillä, pojilla farkkua tai collegeverkkareita ja trikoopaitoa. Onneksi täällä pk-seudun ulkopuolella ollaan kai vähän pidempään lapsia. En ole kuullut että ketään kiusattaisiin eivätkä omat lapsemme puhu koskaan kenenkään vaatteista, koruista (eivät edes tiedä mikä on nomination-koru) tai kännyköistä.
En tiedä miten neuvoisin, kamala tilanne. Oletteko jutelleet opettajan kanssa?
Joten rakastamisessa on kyse vähän eri tason rakastamisesta.
jutusta. HIrvittävän suuren otoksen olen tähän tutkimukseeni saanut eli nyt 18v poikani luokkakaverit ekaluokalla, heistä yksi tyttö rakasti kaikkia poikia vuorotellen ja joidenkin kanssa kulki käsikädessä. 16v sitten rakastikin niin paljon että sai ensimmäisen lapsensa, 18v syntyi toinen.
Samoin yksi näistä käsikädessä kulkevista pojista on jo 18v isä.
Ekaluokkalaiset ovat vielä ihan lapsia ja jotkut enemmän lapsia kuin toiset, ja siten spontaanimpia, vilpittömämpiä kuin ne "kovikset". Kun vielä on leikki kesken.
Minun lastani ei kiusata. Kiitos opettajalle, joka puuttuu erittäin nopeasti kaikkeen kiusaamiseen ja ottaa tosissaan sen, kun lapsi tulee saomaan että tuo kiusaa.
ja meidän poika on vielä aika lapsekas pukeutumisessaan. Cars ja printtikuvat komeilee paidoissa.
Onneksi tässä takapajulassa ei vaatteista kiusata.
Käsitys, että on suosittu kun on rikkaasta perheestä ja pukeutuu trendikkääsi ei päde kautta suomen.
Erästä tyttöä alettiin kiusata, kun hän leveili perheensä tai isänsä varakkuudella.
Hän luuli, että se olisi se, että saisi kavereita ja olisi luokan suosittu. Hän luuli, että kaikki ihastuu ja tykkää hänestä, koska häntä oli aikaisemmassakin koulussa ihalitu ulkonäön perusteella. Vaan kävikin toisnpäin.
Tässä takapajulassa ja siinä luokassa, ikäryhmässä, tärkeää olikin se, mitä ihminen tai lapsi on.
Tämä teini olikin "ilkeä kaikille ja puhui ilkeästi kaikista". Siinä ikäryhmässä kukaan ei halunnut olla sellaisen ystävä tai ystävystyä edes.
Porukka "antoi takaisin". ei mitään hakkaamista, mutta muuten kyllä sai tuta ihan täysillä.
Ei huolittu joukkoon, koki olevansa kiusattu, eli sai takaisin oman käytöksensä.
Aikuiset kyllä "meni halpaan", "lakosi". teini osasi olla herttainen ja viaton ja vilpitön ja hymyillä somasti ja kun koulukin meni hyvin, tuli kaikille käsitys että teini on ihastuttava ja herttainen. Totuus siellä omien keskuudessa, nuorten ja ikäistensä joukossa oli toinen.
Mä tulin jotenkin tosi surulliseksi luettuani tuon linkin :(. Onneks mun lapset on vielä (hetken) pieniä eikä tarvii vielä murehtia moisia.
Ap, tsemppiä. Olethan ottanut yhteyttä opettajaan ja kertonut kiusaamisesta? Onhan siihen puututtu?