Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat

Vierailija
07.02.2011 |

Kyllä ottaa päähän. Asun pienessä kaupungissa ja olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää vuokralaisia kerrostalokolmiooni. Kyselyitä on ollut, mutta ei mitään mikä olisi johtanut jatkotoimenpiteisiin. Viimein asuntoa tuli katsomaan mukava ja siistin oloinen pariskunta. Kertoivat, että kela ja sossu maksavat vuokran. Mullehan on ihan sama kuka vuokran maksaa, kunhan joku maksaa ja kämppä pysyy kunnossa. Olin jo vuokraamassa asuntoni heille, mutta päätin tarkastaa heidän luottotietonsa. Ei tarvinnut molempia tarkistaa... Toisella heistä oli 18 maksuhäiriömerkintää ja hänet oli todettu varattomaksi. Eipä tässä... Etsintä jatkuu, mutta harmittaahan se.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pariskunta saa esim. työttömyyskorvausta, asumistuki ja toimeentulotuki ei tod.näk. kata koko vuokraa. Ja entä jos toinen menee töihin? Omavastuiden maksaminen voi tökkiä.

Asumistukia maksetaan vuokranantajille tai vuokralaisille, erityisesti poikkevat maksut kuten takautuva tuki voi mennäkin vuokralaiselle.

18 merkintää on aika paljon. En vuokraisi, koska tiedän ettei 2 kk takuuvuokra riitä puskuriksi, kattamaan vuokria vuokravelkatilanteesta häätöprosessin loppuun saakka.

Sosiaalirahat ovat varma vuokratulo vain silloin, kun sosiaalivirasto tai edunvalvonta on ottanut hoitaakseen ihmisen raha-asiat. Sosiaalivirastossa voi olla nk. välitystili vuokravelkojen ehkäisemiseksi tai asiakkaan koko rahatalouden hoitamiseksi.

Vierailija
42/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun totuus on, että vuokralleantaja voi vaatia, että kelan asumistuki tulee suoraan hänelle ja sossustakin voi saada erinäisiä takuita perheen puolesta.

Mutta jokainen tekee mitä haluaa. Jos mulla olis mahdollisuus auttaa, auttaisin kyllä asunnotonta perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tulee ongelmia vuokranmaksun suhteen ei ole mitään mistä vaatia maksua. Normali ihminen haluaa säilyttäää luottotiedot, ne menettäneelle asialla ei oe merkitystä.

Ja muutenkin, vaikka sossu maksaisi vuokrat, niin voidaan ajatella ettei sossuneläteille ole MITÄÄN VÄLIÄ missä kunnossa asunto on jne. Eli voivat vaikka sotkea paikat ja myydä vaikka keittiön ovet ja vessan lavuaarit kun ei ole "omaa rahaa" pelissä mukana. Eli tappio ei mene omista rahoista vert. itse maksanut takuuvuokran, ja jos kämppä on kuin kaatopaikka helppo muuttaa pois vaikka vuoden jälk. vert. oma/vuokra.asunto jossa omaa rahaa kiinni edes takuuvuokrissa.

Vierailija
44/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heille jokaiselle on tärkeintä se että vuokra tulee maksettua ajoissa,koska kukaan ei halua kämppäänsä menettää.On todella vaikeaa ylipäänsä saada uutta.

Vierailija
45/50 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tulee ongelmia vuokranmaksun suhteen ei ole mitään mistä vaatia maksua. Normali ihminen haluaa säilyttäää luottotiedot, ne menettäneelle asialla ei oe merkitystä.

Ja muutenkin, vaikka sossu maksaisi vuokrat, niin voidaan ajatella ettei sossuneläteille ole MITÄÄN VÄLIÄ missä kunnossa asunto on jne. Eli voivat vaikka sotkea paikat ja myydä vaikka keittiön ovet ja vessan lavuaarit kun ei ole "omaa rahaa" pelissä mukana. Eli tappio ei mene omista rahoista vert. itse maksanut takuuvuokran, ja jos kämppä on kuin kaatopaikka helppo muuttaa pois vaikka vuoden jälk. vert. oma/vuokra.asunto jossa omaa rahaa kiinni edes takuuvuokrissa.

Vähennetään tuista sitten sekin raha. Ja muutenkin ihan käsittämättömän typerä päätelmä..

Vierailija
46/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa asumistuen suoraan vuokranantajalle,jos hakemukseen rastitaan kohta "tuki maksetaan vuokranantajan tilille". Sossu taas maksaa vuokran SUORAAN vuokranantajalle,ei tuen hakijalle.

Eli varma vuokran maksu.

Itse etsin tällä hetkellä asuntoa pk-seudulta,mutta ei meinaa onnistua luottotiedottomuuden takia. Vaikka minulla on työpaikka valmiina ja pitäisi päästä aloittamaan mahd. pian. Naurettavaa,luottotiedottomuuteni ei edes ole oma syyni! Vuokratkin olen aina hoitanut ja asunkin yksityisen vuokranantajan asunnossa,jonka löysin kiinteistövälittäjän avulla pari vuotta sitten.

Vierailija
47/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä se, että toimeentulotuki maksetaan hakijalle, ei vuokranantajalle. Muutenhan se rikkoisi jo toimeentulotuensaajan yksityisyydensuojaa. Esim. kukaan minun vuokranantajistani ei ole tiennyt, että olen saanut toimeentulotukea, eikä se ole heille kuulunutkaan.

Sossun kanssa voi kyllä mahdollisesti joissain tapauksissa sopia, että vuokraan tarkoitettu osuus toimeentulotuesta maksetaan vuokranantajan tilille. Tästä täytyy kuitenkin sopia erikseen, koska käytäntö on, että tuki maksetaan sille, kenen menoihin se on tarkoitettu, ja että ihmiset huolehtivat itse laskujensa maksusta, siis tilinumeroiden näpyttelystä.

Vierailija
48/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen luottotiedoton tietää,että asunnon löytäminen on vaikeaa,koska niitä tarkastellaan joka paikassa ja ollaan hyvinkin tiukkoja. Meillä ei mieheni kanssa ole luottotietoja ja oltiin aika pulassa,kun vauva oli tulossa eikä yhteistä kotia ollut. Onneksi löytyi yksi ihana vuokraisäntä,joka halusi antaa meille mahdollisuuden. Sossu antoi vuokrasitoumuksen ja kelan asumistuen laitoimme menemään suoraan vuokranantajalle. Aluksi sossu maksoi vuokran suoraan vuokraisännälle,mutta sitten (en nyt muista miksi) tuo raha tuli meille ja me maksoimme sen. Joka kuu sossussa tarkastetaan,että vuokra on maksettu ja jos ei makseta niin se on hanat kiinni. Ja vuokraisännältä tulee häätö. Ei siinä paljoa tee mieli möhliä.

Vierailija
49/50 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskuntia joilla ei ole luottotietoja ja tekee sitä aivan tahalleen, että vuokraa yksityiseltä asunnon eikä ole tarkoitustakaan maksaa vuokria..

Vierailija
50/50 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin luottotiedot ovat menneet avioeron myötä/takia/jälkeen ja varmasti löytyy tuo 18 maksuhäiriömerkintää myös. MUTTA koskaan, EN KOSKAAN ole jättänyt vuokraa maksamatta. Joka kuukausi, säännöllisesti, jo 3 vuoden ajan olen maksanut vuokrani joka kuukausi ja täyden summan. Sekä hoidan myös ulosottoon velkaani, nyt kun elämä taas mallillaan ja asiat alkavat hoitua.

Olen itse yksityisellä vuokralla ja kiitän häntä siitä ettei hän tarkistanut luottotietojani, muuten en olisi varmaan asuntoa saanut. Ihana asunto jossa lasten ja minun on ihana asua joten en todellakaan ottaisi riskiä että sen menettäisin.

Kyllä me luottotiedottomatkin osaamme ryhdistäytyä, muuttua ja saamme joskus asiamme kuntoon vaikka rekisterissä tiedot vielä "loistaakin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi