Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat

Vierailija
07.02.2011 |

Kyllä ottaa päähän. Asun pienessä kaupungissa ja olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää vuokralaisia kerrostalokolmiooni. Kyselyitä on ollut, mutta ei mitään mikä olisi johtanut jatkotoimenpiteisiin. Viimein asuntoa tuli katsomaan mukava ja siistin oloinen pariskunta. Kertoivat, että kela ja sossu maksavat vuokran. Mullehan on ihan sama kuka vuokran maksaa, kunhan joku maksaa ja kämppä pysyy kunnossa. Olin jo vuokraamassa asuntoni heille, mutta päätin tarkastaa heidän luottotietonsa. Ei tarvinnut molempia tarkistaa... Toisella heistä oli 18 maksuhäiriömerkintää ja hänet oli todettu varattomaksi. Eipä tässä... Etsintä jatkuu, mutta harmittaahan se.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrakaisten kanssa, että asumistuki ja sossun raha maksetaan suoraan tilillesi.Ja takuut tietenkin.Luottotieto merkinnät , 18 kpl kin voi tulla aika lyhyessä ajassa.Vuokrahan on tässä tapauksessa aika varma, että tulee tilillesi.Romanit on siistejä ihmisiä, ja pitävät varmasti kodin kunnossa.Ja en ole itse romani, tiedän vaan.

Vierailija
22/50 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös konkurssiin menneen (kunnollisen) yrittäjän kunnollinen vaimo. Hain vuokra-asuntoa perheelleni ja yksin omiin nimiini. Pystyin myös osoittamaan, että pystyn maksamaan vuokran yksin. Saimme kämpän vapailta markkinoilta tiukkana tunnetun vuokravälittäjän kautta - silläkin luultavasti oli merkitystä, että työnantajani on paikkakunnalla tunnettu, vakavarainen yrittäjä.

Perheessä ei tarvita kuin yksi, jolla on luottotiedot kunnossa. Meille ei ole ollut käytännössä mitään haittaa siitä, ettei miehelläni ole luottotietoja. Paitsi tietysti jos lasketaan se, että iso osa hänen tuloistaan menee kuukausittaiseen velan hoitoon ulosottajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös konkurssiin menneen (kunnollisen) yrittäjän kunnollinen vaimo. Hain vuokra-asuntoa perheelleni ja yksin omiin nimiini. Pystyin myös osoittamaan, että pystyn maksamaan vuokran yksin. Saimme kämpän vapailta markkinoilta tiukkana tunnetun vuokravälittäjän kautta - silläkin luultavasti oli merkitystä, että työnantajani on paikkakunnalla tunnettu, vakavarainen yrittäjä.

Perheessä ei tarvita kuin yksi, jolla on luottotiedot kunnossa. Meille ei ole ollut käytännössä mitään haittaa siitä, ettei miehelläni ole luottotietoja. Paitsi tietysti jos lasketaan se, että iso osa hänen tuloistaan menee kuukausittaiseen velan hoitoon ulosottajalle.

Vierailija
24/50 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yleensä raha menee asiakkaan tilille, ja asiakas maksaa vuokransa ja muut laskunsa itse. Jos siis maksaa.

Ikinä, ikinä en vuokraisi luottotiedottomalle asuntoa!

Sairaus vei työkyvyttömyys eläkkeelle ja eläkkeelle ja olen asunut Espoossa 20v,maksanut 800e/kk vuokraa,eikä yhtään vuokraa ole jäänyt maksamatta mutta on lainan takia merkintä.Eläkkeeni on 1800/kk käteen.VUOKRAATKO minulle vai olenko mielestäsi maksukyvytön?

Vierailija
25/50 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän. Asun pienessä kaupungissa ja olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää vuokralaisia kerrostalokolmiooni. Kyselyitä on ollut, mutta ei mitään mikä olisi johtanut jatkotoimenpiteisiin. Viimein asuntoa tuli katsomaan mukava ja siistin oloinen pariskunta. Kertoivat, että kela ja sossu maksavat vuokran. Mullehan on ihan sama kuka vuokran maksaa, kunhan joku maksaa ja kämppä pysyy kunnossa. Olin jo vuokraamassa asuntoni heille, mutta päätin tarkastaa heidän luottotietonsa. Ei tarvinnut molempia tarkistaa... Toisella heistä oli 18 maksuhäiriömerkintää ja hänet oli todettu varattomaksi. Eipä tässä... Etsintä jatkuu, mutta harmittaahan se.

SÄ VITUN PÄSSI ET TAIDA TIETÄÄ ET JOSKUS TOISILLA MENEE HUONOMMIN JA NE ON VARMAAN JO OPPINU VIRHEISTÄÄ! JUST TOLLASET KUSIPÄÄT AJAA VAIN VÄHÄVARASEMPII HUONOMPAAN JAMAAN! MUT MITÄ KÄY KUN JOKU NEEKERI JOKA SAA RAHAT VALTIOLTA JA ON ASUNNU MUUTAMAN VUODEN SUOMES, ELI SILLOIN VARMASTI SÄ VITTU VUOKRAISIT ASUNNON SILLE. KASVA PELLE!

Vierailija
26/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohohohohohohohohohohohhoohhoohhohohohohohohoho sainpas hyvät naurut tästäkin ketjusta, niin paljon tietämättömiä pätemässä yms.

ja ihan vaan tiedoksi, minutkin on jo kerran todettu varattomaksi koska töitä ei vuoteen löytynyt. silti vuokrat sain hoidettua. et sillee...

Vierailija
27/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on voinut vaikka firma mennä konkurssiin tms. ja jokatapauksessa, jos kela ja sossu maksavat, mitä pelkäät?

Vierailija
28/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sossulta sitoumuksen vuokrista. Esim. asumistuki voidaan maksaa suoraan sinulle ja sossu loput täydennöksenä. Lisäksi sossulta saa lappusen, jossa lupaavat korvata mahdolliset vahingot takuuvuokran sijaan.

Asiat on vaan järjestelykysymys. Jos asunto on nyt tyhjillään, niin mitäpä sitä kauempaa pitää.

Toinen vaihtoehto on, että pyydät sossulta sitoumuksen vastata mahdollisista vuokrarästeistä. Ja jos alkaa vuokrat takuta, niin heti ulos vaan, niin ei ehdi rästejä tulla niin paljoa. Ei se ilmaista ole tyhjänäkään pitää... Joka tapauksessa Kelan osuuden saat suoraan.

Vierailija
29/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai asuntoa tyhjillään kannata pitää. Olisit voinut asettaa ehdon, että kelan asumistuki tulee suoraan tilillesi. Sossusta olisi ehkä ollut mahdollista saada maksusitoumus loppuosalle.

Vierailija
30/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolen aiheena on se, että voinko olla varma, että ne sossu ja kela kanssa maksaa sen vuokran.

Vierailija
31/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä! Et sitten tarkempaa selvitystä pyytänyt? Ehdokkailta olis voinu pyytää lisäselvityksen, että koskeeko maksuhäiriömerkinnät vuokranmaksua.

Olisit myös voinut laittaa vuokrasopimukseen ehdon, jonka mukaan kelan ja soskun rahat tulisi maksaa suoraan sinulle, ei missään vaiheessa vuokralaisille.

Vierailija
32/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolen aiheena on se, että voinko olla varma, että ne sossu ja kela kanssa maksaa sen vuokran.

Ihan normi käytäntö. Ihmettelen kyllä vähän sun asennettasi, jos asuntoasi ei kerran kukaan huoli vuokralle, niin mitä oikein pelkäät?

Etkö ajattele yhtään heikompia, kärsineitä? Kyllä jokaiselle täytyisi asunto löytyä, vai kadulleko kaikki luottotietonsa menettäneet pitää ajaa?

Vierailija
33/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia et saisi rahojasi yllä mainituilta? Foliohattu pois päästä?

Vierailija
34/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen voit pyytää parin kuukauden takuuvuokran ja heität ulos heti jos vuokra ei ole ajallaan

Vierailija
35/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voitte alkaa syyttämään minua rasisimista, niin kerron, että kyseessä on romani pariskunta.

Vierailija
36/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yleensä raha menee asiakkaan tilille, ja asiakas maksaa vuokransa ja muut laskunsa itse. Jos siis maksaa.

Vierailija
37/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. luottotiedoton

Vierailija
38/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voitte alkaa syyttämään minua rasisimista, niin kerron, että kyseessä on romani pariskunta.

missään nimessä niille vuokraa!

Kun tulee ongelmia voit saada puukosta.

Vierailija
39/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ja sossu eivät maksa suoraan vuokranantajalle vaan yleensä raha menee asiakkaan tilille, ja asiakas maksaa vuokransa ja muut laskunsa itse. Jos siis maksaa.

Vierailija
40/50 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten älä puhu jos et tiedä!

Itsellä esimerkiksi oli merkintä ja sain asunnon koska olin vaki töissä ja aina maksoin vuokrani. Ja tiedän monta muutakin jotka maksavat vaikka merkintä olisikin.

Luottohäiriöinen ei aina tarkoita että olisi pummi tai edes sitä että kävisi sossussa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän