Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko kesällä 8-vuotta täyttävälle lukea jo Harry Pottereita?

Vierailija
07.02.2011 |

Olen ne itse lukenut ja pidin niistä kovasti. En vain mistään löydä kirjojen ikäsuositusta. tämä 8-vuotta täyttävä poikamme on ikäistään vanhemman oloinen reipas poika.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän ekaluokkalainen on täysin haltioitunut Harry Potterista ja kun emme anna hänen katsoa niitä elokuvia niin hän sitten lukee niitä kirjoja.

Ei kai niistä kauheasti haittaa ole :)

Vierailija
2/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vähän leppoisampia). Yhdessä sis iltasaduksi ajattelin aloittaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis tapana lukea iltasatu edelleen. Ne ekat kirjat eivät ole niin jänniä tai surullisia kuin vikat, ja kyllä niiden ääneen lukemiseen muutama kk menee ;)

Leffoja en anna katsoa.

Vierailija
4/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin niitä paria ekaa osaa. Sithän ne menee aika synkiksi. Meillä on 7-vuotias nähnyt sen ensimmäisen leffan josta tosi kelattiin pois se metsäkohtaus ja ihan loppua ei uskallettu näyttää.

Vierailija
5/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltasatuna lukeminen veisi varmaan vuoden, että pääsisi kirjan loppuun

Vierailija
6/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos hän itse haluaisi niitä lukea, niin en varmaan kieltäisikään. Tai en tiedä, kun ei ole tilanne vielä ajankohtainen.

Vasta katsottiin yhtä kirjastosta lainattua lasten DVD-versiota Narniasta. Se on piirretty, ja lapsi tunnusti että vielä vuosi sitten DVD pelotti häntä niin paljon ettei uskaltanut katsoa loppuun (olin itse silloinkin kotona mutta en katsomassa tätä DVD:tä). Asia oli minulle yllätys. DVD on jännittävä, mutta ei missään tapauksessa niin jännittävä kuin Harry Potter - joka sentään kirjana on miljoona kertaa mielikuvitusta ruokkivampi eli pelottavampi!

Minun lapseni on hiukan aranpuoleinen, joten siksipä meillä ei Harry Potterit kuulu vielä lukemistoon. Eikä edes Neiti Etsivät ;-) Kaikki aikanaan. Toistaiseksi menee mukavasti vähemmät jänskät kirjat niin ei tartte yöllä painajaisia katella.

Tarkoitan sanoa, että eiköhän jokainen äiti tunne lapsensa parhaiten, niin tietää mitä lapsi voi lukea ja mitä ei.

Vierailija
7/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niissä ole ainakaan vielä tullut pahoja mörköjä vastaan... tyttö on ihan liekeissä.

Vierailija
8/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjat on kuunneltu moneen kertaan.

Samoin kuin LOTR.

Ensimmäiset kerrat kuusi vuotiaana.

Seuraamuksena on ollut monipuolinen taito ilmaista itseään vivahteikkaasti :)

Vierailija
9/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silloin kun ensimmäinen Harry Potter ilmestyi olin 8vuotias. Ja luin tokaluokkalaisena ensimmäisen osan, pian ilmestyi jo seuraavakin. Suuren suuri fani olin, nyt on fanius laantunut, mutta aina kiitän Pottereita, ne saivat ja saavat yhä niin monet lapset lukemaan!

Joskus teininä luin ekoja osia pikkuveljelle ääneen, taisi olla veli täyttämässä vasta 6vuotta. Äidille ei tullut mieleenkään kieltä tätä, on itsekin lukenut kirjat.

Vierailija
10/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antaisitte lapsenne itsenäisesti lukea????

Lapsenhan on miljoona kertaa turvallisempaa kuunnella jännää tarinaa aikuisen kainalossa...

Vierailija
11/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta antaisitte lapsenne itsenäisesti lukea???? Lapsenhan on miljoona kertaa turvallisempaa kuunnella jännää tarinaa aikuisen kainalossa...

lapsen on helpompi lopettaa lukeminen itse, kuin saada sanotuksi että hei nyt pelottaa liikaa.

Mutta minä olen siis hän joka ei välttämättä antaisi lapsen lukea kahta ekaakaan Harry Potteria itse, tai siis en ollut vielä äsken varma kun edellistä viestiä kirjoitin, koska asia ei ole meillä vielä ajankohtainen (taisin olla vastaaja nro 8).

Nyt olen ajatellut asiaa, enkä antaisi vielä lukea itsekään lainkaan. Olen itse lukenut kaikki Harry Potterit, ja juu-u, jotkut myöhäisemmät kirjat ovat herättäneet outoja ajatuksia. Filosofointeja hyvästä ja pahasta. Olen uskossa enkä halua Sitä Pahaa elämääni millään lailla.

Vierailija
12/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi Potter fania, joilla viitat, taikasauva, lasit ja pöllö.

Vierailija
13/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8 vuotiaalle on luettu jo kaikki HP:t

Vierailija
14/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä nyt oman lapsesi tunnet ja osaat arvioida, miten reagoi niihin.

Eka kirja on suht maltillinen, mutta jännitys lisääntyy sarjan edetessä. Onneksi kirjat ovat sen verran paksuja, että jos iltasaduksi luet, niin viimeiseen osaan tuskin pääsette reiluun vuoteen.

Itse luen sarjaa tällä hetkellä 9- ja 10-vuotiaille lapsilleni. Toiseksi viimeinen osa puolivälissä jo. Tykkäävät kyllä kovasti ja koska kyse on kirjasta, pystyvät itse säätelemään, miten pelottavaksi mielikuvat päästävät - elokuvissahan taas ne kuvat tulevat valmiiksiluotuina naamalle, siksi ovat pelottavampia kuin kirjat!

Vierailija
15/15 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ykkösosan. Narnia-sarja oli ahdistavampi ja synkempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan