Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSSÄTEIDEN VIIKONLOPPU***

22.10.2005 |

Ensimmäinen kerta, kun minä aloitan pinon!

Ihanaa syksyistä lauantaiaamua kaikille!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Olen tuota kolmatta toivovien listaa vääntänyt koko viikonlopun, niin en sitten ole ehtinyt kunnolla edes pinoutua.. tai no, kyllähän minä eilisiltana kävin jotai sepustamassa.. ;D Joten se siitä.

[b]yoginos[/b] Hö, minne ne sun menkat on jääny!?! Täti on vissiin hukannu osoitekirjansa, eikä muista teidän kotia.. :/ toivottavasti pian saisit sen vieraan, bdbdbdbd

Kylläpäs ne neuvolassa nyt osasi säikytellä.. tai tietenkin HYVÄ, että asia tutkitaan, ettei pituuskasvussa ole mitään häiriötä, mutta sen voisi joskus tehdä vähän hienovaraisemminkin, ettei heti säikytellä vanhempia! Onhan poikasi huiman pitkä ikäisekseen, mutta jos kerran suvussa on pitkiä (yli 2metrinenkin!), niin ei kai tuo vajaa 90cm nyt niin mahdoton ole!? Minkä pituinen poika oli 1-vuotiaana? Eli mikä on kasvuvauhti ollut tässä 4 kuukaudessa..? Meillä esikoinen kasvoi 1-1,5v välillä 5cm, mutta kuopus 7cm. (oli 1v6kk pituudeltaan 87cm, ja on ikäisiään kanssa reilusti pidempi)

kyllä ne lapset aika erilailla kasvaa, ja sitten sellaiset, jotka on reilusti pidempiä/lyhyempiä kuin suurin osa ikäisistään, joutuvat tarkempaan syyniin, ettei mistään sairaudesta tms ole kyse. Sama juttu se on painonkin kanssa. Meillä oli keväällä kuopuksen painosta neuvolassa puhe, kun 1-vuotiaana painoa oli n.14kg.. liiallinen painonnousuhan voi olla oire kilpirauhasen liikakasvusta kai? Terkkari onneksi sitten rauhoitteli heti perään, että meidän pojalla ei kyllä ole muita oireita siihen suuntaan (lapsi olisi kai todella vaisu ym) etten suotta huolestunut. Joskus nuo neuvolaihmiset voisi vähän tarkemmin valita sanojaan, sen olen huomannut. itselläni on hyvät kokemukset kyllä onneksi. Toki asiat pitää tutkia jne, mutta ei ensimmäisenä pitäisi todeta, että lapsessa/kasvussa olisi jotain VIKAA tai sillä lailla. :/

Toivottavasti sitten lääkärikäynnillä selviää, että se on vain ihan normaalia pituuskasvua ja että teille vaan kasvaa hyvää vauhtia koripalloilijan mittainen pojankoltiainen :)

jees, mutta nyt taas mentävä. Palaillaan![/color]

Vierailija
22/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetty dagen efteriä ja täytyy sanoa, ettei tuo vanhuus tule yksin. Vaikkei onneksi huonoa oloa olekaan niin kyllä väsyttää ZzZzZz

Yoginos: Kysyitkö siellä neuvolassa noista sinun menkoistasi (tai niiden puutteesta) mistä voisi johtua ja voiko asialle tehdä jotain? Itsellä katosi silloin kuusi vuotta sitten menkat puoleksi vuodeksi, mutta minulla syynä oli avioerostressi ja siitä johtunut 10kg painon putoaminen lyhyessä ajassa. Nytkin minulla on taas synnytyksen jälkeen tippunut paino lyhyessä ajassa todella alhaiseksi ja koko ajan on vähän " pelko perseessä" ettei menkat taas häviäisi. Pitää vaan yrittää doupata itseään...(tälläkin hetkellä lakumix pussi kädessä).

Juu, taitaa tosiaan olla rauhallisempi viikonloppu ja itsekin jouduin äsken oikein miettimään missä kp mennään. Kp ovat siis 14/24-26 ja rauhallisesti aion ottaa jatkossakin. Nyt sitten parin viikon päästä katsellaan alkaako ne menkat vai ei, mutta oireita en aio bongailla!

Enpähän nyt muista oliko muuta kommentoitavaa, joten palaillaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin ilmoittautumassa uutena tähä sympaattiseen Syyssäteiden joukkoon.

Vauvakuumeilu alkoi keväällä ja kesäkuussa jäi pillerit pois. Tositoimet alkoivat elokuussa. Vieläkin kierto on ihan mitä sattuu ja olo käy välillä tosi epätoivoiseksi.

Ihanaa oli löytää tälläinen paikka missä voi vaihtaa tuntoja ja kuulumisia ihmisten kanssa, jotka käyvät läpi samoja asioita elämässään.

Paljon +++++Säteitä kaikille

Dot

Vierailija
24/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Ulos olen tytön kanssa lähdössä, joten ihan pikainen pinoutuminen.

Apealla mielellä täällä olen, jotenkin taas tuntuu että täti tulee kuitenkin, vaikka välillä onkin lupaavia oireita. Mä en voi ymmärtää miten raskautuminen voi olla näin vaikeeta, varsinkin kun tyttö sai alkunsa heti ekasta yrityksestä. Tuntuu niin tyhmältä valittaa kun kuitenkin vasta heinäkuusta lähtien yritetty, kun jotkut yrittää vuosia...

Sori tämä oma napaisuus :(

nellariina kp21/24

Vierailija
25/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poju oli vuoden ikäisenä 83cm, joten oli silloinkin jo puolitoista vuotiaan kokoinen.

Mun mielestä poju kasvaa ihan normaalisti ja muutenkin on ollut terve.

Eipä oikein kivalta tuntunut kun neuvolantäti jymäytti sen päin naamaa.

Olis munkin mielestä voinut vähän varovammin sen ilmaista.

Tasaseen tahtiin on poju kasvanut.

No toivonmukaan täti tulee meille pikaseen kylään, inhottaa vaan odotella niitä, että todellakin päästäis seuraavalle kierrolle.

Vierailija
26/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti siis tuli perjantaina mutta lähti jo eilen. Ei onneksi sitten kauan viipynyt, huomasi varmaan olevansa ei-toivottu vieras. Pitää kai jo uskoa, että mun kierrot näyttää nyt olevan reilusti yli 30 päivää, kun tämäkin oli 35 päivää ja edellinen 32. No, nyt sitten taas uudella innolla uuteen kiertoon!

Vauva-/lapsikuumeesta: Mulla on ensisijaisesti lapsikuume. Tottakai kuumeilen myös sitä tuhisevaa nyyttiä mutta jotenkin en millään malttaisi odottaa, että olisi sellainen pikkuihminen, joka lähtee itse liikkumaan ja tutkimaan ja tutustumaan tähän maailmaan.

Plussasäteitä etenkin kaikille piinailijoille ja tottakai kaikille muillekin!!!

Ja tervetuloa minunkin puolestani kaikki uudet säteet!

venla

Vierailija
27/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa kaikki uudet säteilevät! Mulla vierähti taas viikko niin etten oo päässyt teitä moikkaileen..

tuohon vauva/lapsikuumeeseen mun täytyy vastata että vauvakuume on mun diagnoosi. Vielä siirrän tuota *hoidon* aloittamista kuopuksen (vajaat 11kk) avulla, mutta kun se kasvaa niin nopeasti! Ei enää edes vahingossa konttaa, vaan taapertaa mahotonta vauhtia siskon perässä..eikä viihdy sylissä kun unisena ja maitotankkauksella.. *niiskauttaa* Haluan kumminkin,että jokainen saa olla vauva ja pienin riittävän kauan(suhteellinen käsite,joo..) eli meillä vielä ootellaan vähän aikaa. Mulla tosin ei o vielä menkkojakaan, et..

Meidän vauvafani-isi vaihtelee tuota yrityksen alkamisajankohtaa vähänväliä se liikkuu niinku puolestavuodesta(pari kk sitten) vuoteen tai yli 3meen! Huomaan kyllä et seurasta riippuen vaihtelee ja keskenämme aika on pienin, mutta.. Hmm.. Taidanpa ihan vakavissani kysyä sitä illalla *miettii kulmat kurtussa*.. Onkos muiden kesken ollut samanmoista???

Nyt mä taidan lukasta mahdollisimman monta säteiden viikkosia pinoa.......

Kiitoksia seurastanne!!!

Vierailija
28/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Onpas täällä ollut hiljainen vkonloppu, kerrankin.

Joku kyseli galluppina autosta, jotenka; meillä on Toyota Corolla vm. 92 ja farmari malli. Väri on sellanen sinvihreeharmaa. Toyotat on hyviä ajaa!

Mitään uutta ei tänne päin oo tapahtunut. Vieläkin pissittää kuin palokunnan hevosta ja alavattassa on sellanen täysinäinen olo. Tai ihan niinkuin turvotusta, mutta ei kuitenkaan oo turvonnut. Sellanen hassu. Onko muilla koskaan ollut ko. " vaivoja" ?

Niin ja TERVETULOA UUDET KUUMEILIJAT!!!

Eikun Robinssonin kimppuun![/color]

-Taelsa

Vierailija
29/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi teille kahdelle (ja muillekin, joilla on pitkähköt kierrot tai kk kateissa), etten unohda: mulla on kk kierto tosi pitkä, edellinen oli 60pvää ja nyt mennään jo lähellä 50pvää. Kävin sitten lääkärillä ja hän lähetti minut labrakokeisiin, ultaraääni on marraskuun alussa (jonotusta...) En usko, että tää voi enään olla normaalia, vaikka pillereillä olinkin vähän aikaa (olin epäs. ennen esikoistakin). Ei vaan voi oikein edes yrittää raskaaksi tuloa, jos ei ole kuukautisia (vaikka teoriassahan silloinkin voi ovuloida), mua vaan on alkanut epäilyttää, että en edes ovuloi joka kierrossa.

Vauva- ja lapsikuumeesta, että mulla on tällä hetkellä juuri vauvakuume, vaikka rakastan tätä vaihetta alle 2-v tyttöseni kanssa. Yritän nauttia joka hetkestä, eli nyt on vauvakuumeesta nauttimisen vuoro. Vaikka tällä hetkellä se on muuttumassa katkeransuloiseksi noiden menkkaongelmien vuoksi.

Muuta: täällä oli aivan superhyper ihana päivä eilen; aurinko paistoi, puut olivat kauniin keltaisia ja tarkeni t-paidalla. Tänään sitten onkin heti aamusta synkeätä ja sateista!

Tytteli oppi sanomaan tehti (lehti), uulee (tuulee), sekä punkkin (pumpkin). Söpöä :)

Ja minä ostin pienet potkuhousut sekä paidan - vai ei ole vakavasta vauvakuumeesta kyse, eihän? Älkää kertoko kenellekään, varsinkin, kun kaappi on pullollaan esikoisen vauva-ajan vaatteita.

Vierailija
30/30 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut laiskottelupäivä, johtuen eilisestä punaviinidouppauksesta... Lainattiin Onnen varjot -leffa, mikä ei tainnut olla ihan nappivalinta vauvakuumeiselle.. Piti muutama kyynelkin tirauttaa. On se epäreilua, ettei vauvaa kaikille suoda, vaikka kuinka toivoisi. Täällä kaikki sormet ja varpaat ristissä, että meille sellainen ilo suotaisiin. Menipäs tämä nyt synkistelyksi.. :(

Taidan painua pehkuihin, jotta huomenna pääsee ajoissa ylös. Oikein paljon plussasäteitä kaikille säteille!!