Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kai mä sitten taaskaan saanut töitä.

Vierailija
07.02.2011 |

Kävin perjantaina haastattelussa, olin viimeinen haastateltava. Eikä mua ole pyydetty töihin. Kellokin on jo kohta puoli kolme. Olen odottanut soittoa tai sp-viestiä koko päivän.

Tää on tosi masentavaa. Laittaa koko ajan hakemuksia ja juosta haastatteluissa. Eikä ikinä tunnu tärppäävän.

Tämä perjantainkin haastattelupaikka oli sellainen, etten voi käsittää kuinka en olisi voinut tulla valituksi: sopiva koulutus, sopiva työkokemus, sopiva palkkaus, haastattelijoiden kanssa kaikki ok.

Siis V...u mä elän työmarkkinatulella, toimeentulotuella ja asumistuella. Eli palstan mammojen mukaan loisin.... mutta kun mä en voi millään tajuta, miksi en tule valituksi mihinkään työhön.

Tai no, olen jo yli 40kymppinen -siitäkö se kiikastaa? Ottaa päähän.

Mä haen kohta työkyvyttömyyseläkettä mielenterveydellisistä syistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan,e ttä et ollut tällä asenteella siellä haastattelussa - etkä mene ensi kerrallakaan. Ja yritä olle enemmän kuin "sopiva", jooko. VÄhän särmää!

Vierailija
2/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina haastattelussa, olin viimeinen haastateltava. Eikä mua ole pyydetty töihin. Kellokin on jo kohta puoli kolme. Olen odottanut soittoa tai sp-viestiä koko päivän.

Tää on tosi masentavaa. Laittaa koko ajan hakemuksia ja juosta haastatteluissa. Eikä ikinä tunnu tärppäävän.

Tämä perjantainkin haastattelupaikka oli sellainen, etten voi käsittää kuinka en olisi voinut tulla valituksi: sopiva koulutus, sopiva työkokemus, sopiva palkkaus, haastattelijoiden kanssa kaikki ok.

Siis V...u mä elän työmarkkinatulella, toimeentulotuella ja asumistuella. Eli palstan mammojen mukaan loisin.... mutta kun mä en voi millään tajuta, miksi en tule valituksi mihinkään työhön.

Tai no, olen jo yli 40kymppinen -siitäkö se kiikastaa? Ottaa päähän.

Mä haen kohta työkyvyttömyyseläkettä mielenterveydellisistä syistä.

odottele rauhassa vielä muutama päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasivatko tänään ilmoittaa?

Varmasti kuluttavaa, kun ei kelpaa vaikka kuinka aktiivisesti hakee paikkoja. Koita jaksaa kuitenkin, jospa olis sun vuoro työllistyä ihan just.

Ehkä se on tuo ikä vaikka luulis, että moni katsoisi elämänkokemuksen jo plussana ja sen, että lapset ovat mahdollisesti jo isoja eikä ehkä niinkään tule poissaoloja lasten takia.

Vierailija
4/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on saamari särmää vaikka kuinka.

Olin pe hyvin valmistautunut, kuten aina haastatteluihin. Osaan tuoda osaamiseni esille olematta kuitenkaan ylimielinen.

En vaan ymmärrä, miksi en saa töitä.

Tuo ikäkysymys tuli esiin esim. yhdessä aiemmassa paikkahaussa. Kysyessäni valinnan perusteista minulle sanottiin jotain, että "oli tällä valitullakin nuoresta iästään huolimatta tarpeeksi kokemusta alan tehtävistä".

Eli summasummarun = halusivat siihen nuoremman kuin minä.

Olen lisäksi suorittanut maisterin tutkinnon lisäksi näihin tehtäviin sopivat ammattitutkinnon + siihen liittyvän ammatillisen koulutuksen ja tietokoneen käyttäjän AB-kortin.

Mä olen vaan siis liian vanha, vaikka olen päivittänyt tietoni koulutuksen kautta. Suorittanut jopa uuden näyttötutkinnon viime vuonna.

Ottaa päähän!

Vierailija
5/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn joustamaan työajoissa sekä iltaisin että viikonloppuisin, aina tarvittaessa.

Ei ole pieniä lapsia.

Olen hakenut sijaisuuksia ja osa-aikatyötäkin.

Minä en nyt vaan keksi mitään muuta syytä kuin ikäni siihen, ettei minua palkata mihinkään.

Nuorempana olin aina töissä, oli jopa varaa valita työpaikka.

Jäänkö nyt siis laakereilleni makaamaan? Saamari.

Vierailija
6/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn joustamaan työajoissa sekä iltaisin että viikonloppuisin, aina tarvittaessa.

Ei ole pieniä lapsia.

Olen hakenut sijaisuuksia ja osa-aikatyötäkin.

Minä en nyt vaan keksi mitään muuta syytä kuin ikäni siihen, ettei minua palkata mihinkään.

Nuorempana olin aina töissä, oli jopa varaa valita työpaikka.

Jäänkö nyt siis laakereilleni makaamaan? Saamari.

suhteesi päättyi? Onko luurankoja menneisyydessä?

Vierailija
7/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Tuntui ihan tyhmältä jatkaa hakurumbaa ja edetä joka kerta eka kierrokselta tokalle, tokalta kolmannella ja sitten kun oli viimeinen kierros, niin aina niistä kahdesta jäädä "hyväksi kakkoseksi". Kyllä korpesi.

Lopulta sain paikan, joka on enemmän kuin hyvä. Usko, että suakin odottaa just sulle sopiva paikka, koita kestää siihen asti hakurumbaa!!!! Pakko panostaa jokaiseen hakuun, kun ei tiedä, mikä kerta osuu kohdalle - se on rankinta, kun ei voi hakea "muuten vaan", vaan aina on pantava parastaan...

Vierailija
8/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luurankoja: kylläkin katkos työelämässä pojan kouluun mennessä (erityislapsi), omat syöpähoidot sekä nilkan paha murtuma, josta toipumiseen meni pari vuotta.

Mutta onko nämäkin siis luurankoja? Eikö kukaan palkkaa mua, jos mä rehellisesti sanon, että multa on hoidettu syöpä muutama vuosi sitten?

Näistä en tietenkään hakemuksessani mainitse, mutta jos haastattelussa kysytään, että mitä olet tehnyt tuossa välissä, kun et ole ollut töissä, niin en ole viitsinyt valehdellakaan.

Täytyykö mun ruveta valehtelemaan jotain tyhmää?

Vierailija
9/9 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 40+ maisteri ja kohta jäämässä työttömäksi...

Oletko yrittänyt töihin vuokrafirmojen kautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän