mustasukkainen miehen lapsista
Tiedän että tämä ei ole tervettä, mutta en voi tunteilleni mitään :(
Minulla on edellisestä liitostani kolme lasta ja uudella miehelläni kolme lasta.
Tunnen mustasukkaisuutta kun mieheni tapaa virallisten/sovittujen viikonloppujen ulkopuolisella ajalla lapsiaan esim. vie heitä syömään yms..
Tuntuu että jään ulkopuoliseksi, koska työni takia en voi liittyä omien lasteni kanssa mukaan.
Haluaisin että mieheni tapaisi vain sovittuina viikonloppuina lapsiaan, eikä muulloin. Tiedän että tunteeni ei ole oikein, mutta en voi tunteilleni mitään!
Erityisesti yksi lapsista ei halua käydä meillä jokaisena sovittuna viikonloppuna, joten minusta on hirveän väärin että hänet palkataan sitten viikolla viemällä ulos syömään yms.. pistää vihaksi.
Kertokaa miten teen, tunnenko väärin ja miten minun pitäisi suhtautua asiaan? auttakaa, tämä mustasukkaisuuden tunne on pakahduttava ja kestämätön!
Kommentit (19)
puhdasta mustasukkaisuutta, vaan olet kateellinen kun sinä ja sun lapset eivät saa mieheltä niin paljoa, siis sun mielestä. Asuuko sun lapset teidän kanssa? Vai ovatko vaan vieralijoina myös.
vain sovittuina aikoina etkä muulloin, jotta miehesi ei tarvitse sietää heitä?
koita ajatella niin, että lapset eivät saa asua isänsä kanssa ja heille on hirveän tärkeää saada edes se aika, minkä isänsä pystyy heille suomaan. Sinulla on sitten muu aika. jos alat kilapilemaan miehesi lasten kanssa miehesi huomiosta ja ajasta, niin teet itsellesi ja suhteellesi ison karhunpalveluksen. Lapset pitää vanhemmalla olla aina ennen muita ihmisiä, näin varmaan ovat sinun omatkin lapsesi sinulle?
t.lähi-äitipuoli
Meillä on 1 yhteinen, miehellä 2 edelisesta ja itsellä 1 edellisestä liitosta.Tyttäreni haluaisi tavata isäänsä ja olla hänen kanssaan mutta uusi avovaimo on mustasukkainen heiden tapaamisista ja yhdessä oloistaan. Tämä on teettänyt paljon ongelmia lapselle koska hänestä tuntuu ei isä ole enää isä. Murrosiässä olevan lapsen viha tätä uutta puolisoa kohtaan on suuri. Pahinta ovat itku ja raivo kohtaukset. Niitä on vaikea katsoa vierestä. Meillä saa puolisoni lapset käydä koska vaan. Tuntuu että uusi puolisoni on enemmän isä tyttärelleni kuin hänen oma isänsä. Älä ota miestä millä on lapsia jos et voi sopeutua niihin ne ovat osa elämää! Tärkeitä toisilleen molemmin päin!!
Sun vanhemmat eronneet, saisit tavata isää/äitiä sovittujen lisäksi.
Minulla ei ollut moiseen mahdollisuutta, vetäisin sua turpaan jos voisin. Olet kamala ihminen.
Ota ero siitä miehestä tai lopeta oma työsi.
Paska olet. 
Olen uusperheen lapsi ja voin kertoa, että tuollainen kyttääminen heijastuu myös omiin lapsiisi - eikä suinkaan myönteisellä tavalla!
noin paljon lapsia edellisistä suhteistaan, niin parempi taitaa olla, kun kasvatatte omat lapsenne, ettekä edes yritä vääntäytyä saman katon alle ennen kuin lapset ovat lentäneet pesästä. Järjestätte siiten omia rakkausviikonloppuja, kun lapset ovat toisilla vanhemmillaan.
ja sä pilaat niiden lasten isäsuhteen ja ne lapset vihaa sua aikuisiällä,KOKEMUSTA ON!! jos minusta olisi kasvanut psykopaatti olisi mustasukkaset idiootti-akat ekana murhalistalla!! ne ei maksa mun terapiakäyntejä ei,vaikka itse minulta isän veivätkin ja saivat tuntemaan itseni huonksi kun ei minusta tykätty heidän katon alla.
miten pitäisi hoitaa sellainen kuin valehteleva ja juoniva 8v.Mun miehen tytär on jo 3 vuotta ollut yhteisessä elämässämme joka toinen v.loppu.Vaikka ollaan tehty kaikkemme et tapaamiset olis mahdollisen normaaleja ja elettäs arkea eikä mitään sirkushuveja niin lapsi "kusettaa" meitä kaikkia.Se valehtelee äidilleen,isälleen ja mulle.Se yllyttää meitä toisiamme vastaan ja välillä näkee miten se hymyilee tyytyväisenä kun kaikki on pahoittanut mielensä.Oudointa on et se kohtelee äitiäänkin yhtä rumasti eli haukkuu sitä mulle ja valehtelee siitä ja sen tekemisistä.Valehtelu ilmeni jo pari vuotta sit ja ekana lapsen äiti sai sen kiinni ja ilmoitti meille.Mikään ei ole auttanut ja mä oon ainakin tosi väsynyt ja olen ruvennut jo pelkäämään v.loppuja kun se tulee.Minulla ei ole lapsia enkä ole rikkonut mieheni edellistä liittoa.Mies oli asunut yksin n.6kk kun tapasin hänet.(ei ollut avioliitto.)
miten pitäisi hoitaa sellainen kuin valehteleva ja juoniva 8v.Mun miehen tytär on jo 3 vuotta ollut yhteisessä elämässämme joka toinen v.loppu.Vaikka ollaan tehty kaikkemme et tapaamiset olis mahdollisen normaaleja ja elettäs arkea eikä mitään sirkushuveja niin lapsi "kusettaa" meitä kaikkia.Se valehtelee äidilleen,isälleen ja mulle.Se yllyttää meitä toisiamme vastaan ja välillä näkee miten se hymyilee tyytyväisenä kun kaikki on pahoittanut mielensä.Oudointa on et se kohtelee äitiäänkin yhtä rumasti eli haukkuu sitä mulle ja valehtelee siitä ja sen tekemisistä.Valehtelu ilmeni jo pari vuotta sit ja ekana lapsen äiti sai sen kiinni ja ilmoitti meille.Mikään ei ole auttanut ja mä oon ainakin tosi väsynyt ja olen ruvennut jo pelkäämään v.loppuja kun se tulee.Minulla ei ole lapsia enkä ole rikkonut mieheni edellistä liittoa.Mies oli asunut yksin n.6kk kun tapasin hänet.(ei ollut avioliitto.)
erosta ja mitä ilmeisimmin myös inhottavasta äitipuolesta. Hankkikaa lapselle apua, kai te edes sen verran kykenette tekemään?
Kyllä se on niin ettei 8.v voi odottaa kaikkien näiden vuosien jälkeen et joka kerta tänne tullessa me nuollaan sen persettä.
Joko se kuuluu meidän perheeseen myös velvollisuuksineen tai ei.Mä en hyväksyisi tollasta käytöstä edes omalta lapselta.
Kyllä se on niin ettei 8.v voi odottaa kaikkien näiden vuosien jälkeen et joka kerta tänne tullessa me nuollaan sen persettä.
Joko se kuuluu meidän perheeseen myös velvollisuuksineen tai ei.Mä en hyväksyisi tollasta käytöstä edes omalta lapselta.
käydä. Miten voit odottaa lapselta enemmän kuin mitä vaadit itseltäsi?
haluaisit viettää aikaa hänen ja lastensa seurassa ja seuraavassa viestissä lapsi on juonitteleva pentu, jota et halua edes tavata. Hmm...
tolleen se lapsi käyttäytyy ja juonittelee koska se haluaa hyväksynnän teiltä kaikilta!! etkö näe,ihan ilmiselvää!!! voi että mä säälin joitain lapsia niin paljon!!!!!toivotaan et mies tajuaa jättää sut ja valitsee omien lastensa hyvinvoinnin sun sijaan! ja mites sun lapsien isä,seurusteleeko se? jos on samanlainen kana eikä tykkää sun lapsista ni sanotko sille et joo mul vähä sama juttu,vihaa vaan mun lapsia ymmärrän sen kyllä.
Haluaisitko sinä tavata lapsiasi joka toinen viikonloppu ja joka toinen joulu? Et
Haluaisitko sinä olla yhdessä ihmsen kanssa joka tuntee mustasukkaisuutta (erittäin epäkypsää) sinun lapsistasi? Et
Otit miehen jolla on lapsia, joten olet yhdessä miehen kanssa jolla on lapsia. Miehen lapset tulevat aina sinun edelläsi niin kuin sinunkin lapsesi tulevat ennen miestä, ainakin toivottavasti.
Sitä makaa niin kuin petaa, rouvaseni.
mies huomaa minkälainen olet ja jättää sinut. Ennenkuin ehdit tehdä tuhoa hänen ja hänen lastensa suhteelle tuolla todellakin epänormaalilla mustasukkaisuudellasi.
t:isästä ja isän perheestä syrjään työnnetty 
On jännä huomata,miten oikeasti asioista ei voi puhua niiden oikeilla nimillä tai heti joku on hyokkäämässä. itse olen seurannut samankaltaista tilannetta ystäväni perheessä&voin sanoa,että nuo mustasukkaisuuden tunteet ovat täysin normaaleja&inhimillisiä.on hienoa että niistä voi&uskaltaa puhua avoimesti&suoraan!ne ovat yksi tunne muiden joukossa,ja niiden mukaan toimiminen on aivan eri juttu kuin se että tunnistaa itsessään noita tunteita&käsittelee niitä.On hiukan surullista&tuntuu jokseenkin kapeakatseiselta että omista tunteista ei voisi puhua ääneen.Olen nähnyt miten tuollaisenkin tilanteen saa rauhoittumaan kun painekattilan kantta vähän raottaa&sallii itselleen&puolisolleen tuota inhimillisyyttä,silloin on myös helpompi hyväksyä että toisen huomion jakaa myös muut eikä se ole keneltäkään pois.
No, onhan se niin, ettei tunteille mitään "voi", ne elävät omaa elämäänsä, mutta älä nyt hyvänen aika vaan anna niille yhtään valtaa tai toimi niiden mukaan! Ja kai niistä voi eroonkin opettautua, miten, en tiedä.
Mutta totta kai isällä on oikeus (!!!!!!) tavata lapsiaan juuri niin paljon kuin haluaa, ja hyvä kun haluaakin. Ei se ole sinulta pois, ja päinvastoin on vain hyvä, ettet saa työltäsi vapaata ja liity mukaan, vieläpä omien lastesi kanssa... Anna heille omaa aikaa, heillä on veriside, mies on hänelle samaa, mitä sinä olet omille lapsillesi! Anna hänelle oikeus olla se.
En tiedä, yritän kovasti ymmärtää ja olla empaattinen sinua kohtaan, mutta tuntuu mahdottomuudelta. Tekis mieli vaan ravistella sua heräämään todellisuuteen ja kysyä, mistä kummasta tuollaiset älyttömät ajatukset edes pääsevät putkahtamaan päähäsi. Anna olla, aikuinen nainen.