Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikos jo 1v8kk ikäistä lasta alkaa laittamaan arestiin?

Vierailija
07.02.2011 |

Tytöstä tullut vallan mahdoton tavaroiden heittelijä ja tykkää heitellä niitä todella lujaa.Mikään EI-sana ei auta joten laitoin eilen pimun hetkeksi omaan sänkyyn arestiin ja kun anoppini kuuli niin oli kauhuissaan :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko lapsi joutui olemaan sängyssä? Kerroitko lapselle miksi joutui sänkyyn?

Itse en käyttäisi aresti/jäähy paikkana sänkyä, vaan jotain muuta paikkaa. Esim pieni penkki sijoitettuna silleen että näet lapsen kokoajan.

Vierailija
2/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totta kai selitin että miksi sinne joutui. Jatkossa tietenkään en laita petiin vaan portaille istumaan mutta aion käyttää sitä metodia uudestaankin jos heittely jatkuu. Aresti on parempi kuin astioiden tai kaukosäätimien viskominen seinille...ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mikään muu ei auta...pitääkin laittaa jos se tehoaa huonoon käytökseen eihän se muuten ikinä opi. Mistä curlingmammoille on tullut ajatus että pieni jäähy on pahasta lapselle?

Vierailija
4/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänky ei siihen ole paras paikka. Hanki joku tyyny mikä on tietyssä paikassa tai tuoli.

Vierailija
5/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vasta sitten kun tyttö on 3v ja heittelee muita tuolla puistoissa...niitäkin lapsia ihan riittämiin on. Monelle tuon ikäiselle vaan ei tehoa sana vaan toimet.

Vierailija
6/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
7/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei todellakaan sänkyyn. Sänky on nukkumapaikka eli paikka ihmisen perustarpeen tyydyttämiseen. Älä sotke rangaistusta ja perustarvetta, ts. se on sama asia, jos sanoisit lapselle, ettet saa ruokaa, jos olet tuhma tai rangaistukseksi et vaihtaisi vaippaa. Jäähypenkki on hyvä ja tottakai selität lapselle ja kiellät, ettei niin tai näin saa tehdä.

Vierailija
8/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvo sitä ottamaan kristallinsa esiin ja sit menette kylään :D:D:D

Vierailija
9/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö lapsi syy- ja seuraussuhteen?

Mä en ole arestia kokenut tarpeelliseksi tuollaisille. Meillä on riittänyt se, että on ensin kielletty, sitten siirretty tilanteesta toiseen ja ohjattu johonkin rakentavampaan.

Jos lapsi tajuaa, että hän on arestissa siksi, että teki jotain kiellettyä ja että pääsee sieltä pois, kun lupaa olla tekemättä niin, niin se on varmaan toimiva. Omani eivät ole osanneet puhua alle 2-v vielä niin hyvin, että olisin tuosta ollut varma.

Vierailija
10/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ensin sanoa tiukasti EI ja jos heittely jatkuu niin EI ja heti jäähylle...lähes 2v lapsi tajuaa yleensä jo hyvin paljon puhetta. ymmärtää kyllä myös syy ja seuraus-suhteita ihan eri tavalla kuin esim vähän päälle 1v.

Vierailija
11/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen kieltänyt niin katsoo mua tiukasti silmiin suu virneessä ja heittää uudestaan sen kaken seinään. Siinä vaiheessa aion jatkossakin laittaa tuon suloisen pellavapään pienelle jäähylle :D:D:D ap

Vierailija
12/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käyttää jäähyä, mutta ei missään nimessä oma sänky ole mikään rangaistuspaikka. Se on turvallinen oma paikka jossa voi rauhassa nukkua yönsä.

Mä laitan aina yhden tietyn tuolin tiettyyn paikkaan tuossa aulassa silloin kun tarvitaan aikalisää. Se toimii silloin jäähypenkkinä, tai Harminpaikkana niinkuin meillä sitä kutsutaan.

Pysyn myös jäähyn aikana lähettyvillä, sillä eihän tuo 3v siinä pysy jollei vahdi. Siinä sitten ulisee 3min ja on todellakin harmissaan :)

Vierailija
13/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä mikä on sallittua ja mikä ei. Mikäli kielto ei auta on lapsi laitettava jäähylle jotta oppii ettei heittely ole sallittua. Lapsi ei mene rikki yhdestä jäähystä!

Vierailija
14/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istumaan esimerkiksi lattialle puoleksi minuutiksi, jonka aikana selitetään miksi ollaan jäähyllä. Sääntö on minuutti per ikävuosi. Ja tätä jäähylle viemistä toistetaan niin kauan kuin ei-toivottu käytös jatkuu ja jäähy on kiltisti istuttu. Vie aikaa ehkä pari päivää, mutta toimii kyllä sen jälkeen.

Ensin varoitus, sen rikkomisesta jäähylle.

Vierailija
15/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän sen lapsen kasvatatte. Älä päästä muita väliin, ei ne pennut muuten omia vanhempiaan opi uskomaan. Itse laittaisin kans jäähylle muualle kuin omaan sänkyyn. Juuri nuo rappuset tai penkki huoneen seinustalla/nurkassa toimii hyvin.

Vierailija
16/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esineiden heittely on tilapäistä ja jos annat heitellä, lapsesta tulee hyvä matematiikassa ja fysiikassa. Joten kannattaako tukahduttaa?

Vierailija
17/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät koskaan ole sit pkssakaan muita viskelleen tavaroilla kuten kai tekevät ne jotka saavat sitä harrastaa vapaasti kotonakin. Sitä paitsi jos siihen ei puututa ei ole todellakaan ihan väliaikaista. Siitä tulee sitä suunnitellumpaa mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa.

Vierailija
18/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein näissä asioissa varmaan kaikki virheet esikoisen kanssa. Lapset ovat toki yksilöllisiä, eli jäähy ehkä toimii joillain, mutta meillä ei toiminut. Kuopukselle (aika eriluonteinen) en jäähyjä ole kokeillutkaan, ja on ihan perustottelevainen tenava. 1-2 -vuotiaan kanssa elämä on perässä kulkemista ja vahtimista ja kielletystä sallittuun tekemiseen ohjaamista. Mä olin jotenkin ihan shokissa, kun esikoiseni alkoi puolitoistavuotiaana ihan systemaattisesti tehdä kaikkea kiellettyä, katsoi mua samalla ja nauroi. Tuntui ihan kamalalta, mutta näin jälkeenpäin ajatellen se kuuluu ikään. Tietenkään heittelyä ei saa sallia, mutta minusta lapselle kannattaa vain sanoa, että heittää ei saa ja ohjata muuhun hommaan. Tällöin heittely ei tule tavaksi ja lapsi oppii pikku hiljaa, että niin ei saa tehdä, mutta erityistä rankaisemista ei tarvitse.

Vierailija
19/20 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi, että ton ikäiselle ei alun perinkään anneta astioita eikä kaukosäädintä viskeltäväksi. Ja jäähyt ei toimi alle 2 vuotiailla. Ei ymmärrys riitä siihen. Tuohon ikään kuuluu, että kaikkea viskotaan.

Vierailija
20/20 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sänkyä pitäisi käyttää arestipaikkana. Sänky on nukkumista varten. Jos sänkyä aletaan käyttää rangaistuskeinona, nukkuminen voi häiriintyä, koska kokee sitten sängyn pahana paikkana. Aresti paikaksi jokin tietty tuoli vaikka. Minuutti per ikävuosi kai se yleinen tapa on. Eli lapsesi istuisi tuolissa tms minuutin. Mutta näissä on ehdottaman tärkeää selittää lapselle miksi hän joutui arestituoliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme