Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"kuvittele työ jota rakastat niin että tekisit sitä vaikka ilmaiseksi

Vierailija
06.02.2011 |

sitten etsi joku joka maksaa sinulle sen työn tekemisestä."

en tiedä kuka näin sanoi, mutta pitänee paikkaansa. kaikkea työstä saatavaa ei voi mitata rahassa! olen onnekas kun olen löytänyt itselleni sopivan ammatin ja työpaikan.

tällainen ajatus tuli, kun luin tuota "laskin ettei minun kannata mennä töihin kun saan saman rahan soskusta".

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä ilmaiseksi, ja moni tekeekin. Samaten voisin kuvitella että joku autourheilija tai vaikka jääkiekkoilija olisi tyytyväinen jos saisi kaikki päivät tehdä sitä mitä rakastaa. Tai tosiaan joku taiteilija. Kaikissa näissä jutuissa on se seikka, että samasta hommasta tavallinen harrastaja joutuu maksamaan, esimerkiksi hevosharrastaja yleensä maksaa siitä että pääsee ratsastamaan jotakin hevosta, joko ratsastustunnin hintana tai hevosen vuokraamalla tai ostamalla itse hevosen. Jääkiekkoilija ja autoilija maksavat itse harrastuksensa. Jos joku antaa tehdä sitä ilmaiseksi, niin sehän on hienoa :).

Totta kai käytännössä se palkollisen työntekijän asema olisi erilainen. Työ olisi harvoin yhtä omaehtoista, ja aika usein joutuisi sellaisiinkin työtehtäviin mitä ei oikeastaan haluaisi edes tehdä. Lomia ei välttämätt voisi pitää silloin kun haluaa jne. Työnantaja päättää asioiden toteutuksesta viime kädessä. Mutta jos minulla esimerkiksi olisi mahdollisuus hoitaa hevosia kaikki päivät hienoissa puitteissa, ja vielä niin että työ olisi suhteellisen vapaata, ja saisin tehdä sitä niin kuin tykkään, joutumatta tekemään mitään omaa moraaliani vastaan, (ja jos jotain kautta vielä eläminen järjestyisi), niin en tosiaan laskisi ylityötunteja :). Mutta käytännössä työ edes palkattuna hevosenhoitajana ei ole mahdollinen minulle, koska se on fyysisesti raskasta ja sitovaa työtä, palkka on huono ja aina on se puoli, että on vain palkollinen eikä loppupeleissä päätä mistään.

Vierailija
2/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin omaa työtäni sairaanhoitajana/terveydenhoitajana ilmaiseksi, jos elantoni olisi muuten turvattuna.

Rakastan työtäni neuvolassa ja päivystyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tästä ei maksettaisi.

Vierailija
4/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkellä iltaisin ja aamupäivisin teen ilmaiseksi työtä hevostalleilla. Vien hevosia ulos/sisään, loimitan, ruokin, siivoan karsinat jne.. Palkkaa en tästä saa, mutta hyvän mielen sekä lapseni saa ratsastaa useamman kerran viikossa palkaksi. Saan myös itse ratsastaa, kun haluan..

Nautin kovasti rauhallisista aamupäivistä yksinäni hevosten kanssa oleilusta.

Vierailija
5/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Meillä ratsastus maksaa 700 euroa kevätkausi ja 700 syyskausi. Mielelläni tekisin minäkin tallitöitä jos palkaksi saisi ratsastaa.

Vierailija
6/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä pitäisi tehdä ilmaiseksi? missä?

kiitos.

Vierailija
7/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisin niin varakas, ettei siihen taloudelliesti olisikaan pakko. Se, etten joutuis tekemään työtäni rahan edestä, toisi siihen vielä enemmän syvyyttä

Vierailija
8/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen nimi on Sara Bengts.

Vierailija
9/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon minulla ei ole varaa, koska en ole riittävän hyvä...

Vierailija
10/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kuvittelin, opiskelin ja valmistuin.

No enää tarttis löytää joku joka maksaisi siitä palkkaakin... Ikävä kyllä ilman palkkaa ei elä...

Vierailija
11/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enää tarttis löytää joku joka maksaisi siitä palkkaakin... Ikävä kyllä ilman palkkaa ei elä...

Vierailija
12/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaisin sairaita, vahingoittuneita luonnonvaraisia eläimiä, eläinten poikasia ja vapauttaisin ne sitten takaisin luontoon?

Ei kukaan.

Mulla olisi todella paljon kokemusta, intoa, halua tehdä tollaista työtä, vaan kukas siitä maksaisi penniäkään?

Vierailija
13/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko itse maksaa itsellesi palkkaa?

vähän niinkuin työn alla... ;) Tosin tässä tuppukylässä ei ole mitenkään varmaa...

Vierailija
14/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaamalla löytyi.

tsemppiä!

Vierailija
15/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinko aloitusviestissäni jossain että työtä pitäisi tehdä ilmaiseksi? missä?

kiitos.

Aloituksesta:

"kuvittele työ jota rakastat niin että tekisit sitä vaikka ilmaiseksi,

Kuvittelin työn jota voisin tehdä ilmaiseksi, ja jota olen tehnytkin vuosia ilman palkkaa: hevosten hoito ja liikuttaminen, ratsastustuntien pito... Ja olen myös aikanani hakeutunut tekemään tätä työtä ihan palkattuna. Eli olen toteuttanut tämän aloituksessa annetun neuvon :D. Työ oli pääpiirteittäin samaa, joskin toki pakolliset tunnit päivittäin olivat pidemmät ja työtehtävät vaihtelivat sen mukaan mitä työnantaja määräsi, mutta ensinnäkään sillä palkalla ei ainakaan perheellisenä eläisi ja toisekseen palkallisena se asema muuttuu. Harrastuksesta tulee työ, ja harrastajasta tulee työntekijä.

Edelleenkin lähtisin ilmaiseksi liikuttamaan hevosia ja pitämään ratsastustunteja, voisin jopa maksaa siitä että pääsisin ratsastamaan ja luultavasti tulenkin maksamaan vaikka ennen olen saanut tehdä sitä kyllikseni ihan ilmaiseksikin, mutta en enää menisi töihin hevosen hoitajaksi, kuin erittäin poikkeuksellisissa olosuhteissa. Vaikea kuvitella että löytäisin sellaista työpaikkaa.

Vierailija
16/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaisin sairaita, vahingoittuneita luonnonvaraisia eläimiä, eläinten poikasia ja vapauttaisin ne sitten takaisin luontoon? Ei kukaan. Mulla olisi todella paljon kokemusta, intoa, halua tehdä tollaista työtä, vaan kukas siitä maksaisi penniäkään?

Mun veljentytölle toi on ammatti...

Vierailija
17/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaisin sairaita, vahingoittuneita luonnonvaraisia eläimiä, eläinten poikasia ja vapauttaisin ne sitten takaisin luontoon? Ei kukaan. Mulla olisi todella paljon kokemusta, intoa, halua tehdä tollaista työtä, vaan kukas siitä maksaisi penniäkään?

http://www.vihreaagentti.fi/rekrytointi.html

Vierailija
18/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista löytää sellaistakin työtä, millä lyödään rahoiksi. Koska ainahan sitä hepojen harjailua voi jalostaa vähän pidemmälle, erikoisosaamiseksi.

En ole kuitenkaan niin intohimoinen hevosharrastaja, en niin poikkeuksellisen taitava siinä mitä teen, eikä minulla ole sellaisia suhteita tai yhteyksiä, että rikastuminen olisi todennäköistä, joten parempi pitää harrastus vain harrastuksena, ja etsiä joku muu työ, joka yhtään tuntuu kiinnostavalta.

Vierailija
19/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitaisin sairaita, vahingoittuneita luonnonvaraisia eläimiä, eläinten poikasia ja vapauttaisin ne sitten takaisin luontoon?

Ei kukaan.

Mulla olisi todella paljon kokemusta, intoa, halua tehdä tollaista työtä, vaan kukas siitä maksaisi penniäkään?

omilla rahoillani. Kun muita ei kiinnosta.

Kun yhden auton alle jääneen siilin eläinlääkärikäynti maksoi 50 euroa, röntgenkuvaukset 70 euroa. Ketä kiinnostaisi joku rampa siili? Mua.

Mä olen ihan h-vetin köyhä.

Vierailija
20/33 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se ei varmaankaan ole se työ jota rajastat ja tekisit sen vuoksi ilmaiseksi? itsesi takia kannattaisi ehkä miettiä jokin sellainen mitä todella _rakastat_ etkä "vain" harrasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme