Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvatietäjät - mitä rasvaa leivän päälle??

Vierailija
06.02.2011 |

Siinäpä se yksinkertaisuudessaan: mikä on paras/oikea rasva leivän päälle? Nimimerkillä totaalisen pihalla eri rasvoista

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99

, mutta sai ainakin minut heittämään Florat pois ja ostamaan voita tilalle...

Vierailija
22/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini nyt "oikea valinta"? Ja minkä värinen oivariini kun eikös niitäkin ole monia erilaisia?

Miksi Oivariini on parempi kuin esim. Keiju?

, eikä näköjään osaa lukea tuoteselosteita. Tai sitten eivät ymmärrä niitä. Tämä siis vastauksena Oivariini-kysymykseen.

Ja nykytietämyksen/uskomuksen mukaan siis eköinrasva eim olekaan epäterveellistä sydämen kannalta, kun sen sijaan rypsiöljy on. Ehkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini (Valio): voi, kovettamaton kasviöljy, vesi, suola (1,5 %) ja D-vitamiini. Maitorasvaa 50 % ja kasviöljyä 30 %. Energiaa 720 kcal / 100 g. Rasvaa 80 g, jos tyydyttyneitä rasvahappoja 33 g.

Dellariini (Maitokolmio): Pastöroitu kerma, kovettamaton rypsiöljy, suola, hapate. Maitorasvaa 60 % ja rypsiöljyä 20 %. Energiaa saman verran kuin Oivariinissa, samoin tyydyttyneitä rasvahappoja. A-vitamiinia vähän enemmän, mutta tähän ei ole lisätty D-vitamiinia. Suolaa Dellariinissa on vähemmän, 0,9 %.

Pieniä eroja siis. Luotan enemmän Dellariiniin, koska tykkään suosia pientuottajia, ja niiden käyttämän kasviöljyn pitäisi olla laadukkaampaa.

Vierailija
24/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyla-Oivariini. Ainekset: voi, kovettamaton kasviöljy, vesi, suola 0,9% ja D-vitamiini. Mitkä on Dellariinin ainekset?

Vierailija
25/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Oivariinissa on kasviöljyä ja Dellariinissa rypsiöljyä. Mitähän tuo kasviöljy on? Eikös rypsiöljy ollut huono valinta?

Vierailija
26/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Oivariinissa on kasviöljyä ja Dellariinissa rypsiöljyä. Mitähän tuo kasviöljy on? Eikös rypsiöljy ollut huono valinta?

Vierailija
27/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi olla ihan mitä vaan, jos ei kasvia kerran spesifioida.

Vierailija
28/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teen itse sekoituksen

-500 g voita

-3 dl öljyä (yleensä rypsiä ja oliivia)

-0,6 dl vettä

Vierailija
29/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös oliiviöljykin ole kasviöljyä tai rapsista tehty öljy tai auringonkukista? Vai onko se itsestäänselvää, että kyseessä on rypsi?

Vierailija
30/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mättäkää vaan sitä OIKEETA voita naamaan;D;D;D

Vierailija
31/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tuollainen oma sekoitus säilyy? Olen harkinnut siihen siirtymistä, jotta ainakin tietäisin, minkälaatuista öljyä siihen menee.

Vierailija
32/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mättäkää vaan sitä OIKEETA voita naamaan;D;D;D

Ihanko justiinsa olet peruskoulusta päässyt?

Vierailija
33/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen suositus minun tietääkseni on edelleen, että tyydyttymättömiä suosittaisiin, ja kovia rasvoja, kuten voita ei. Neuvolassa sain juuri kuulla lääkäriltä neuvoja, kun sanoin että juotan lapselle täysmaitoa tai kevytmaitoa, eli niiden sijaan rasvatonta suositellaan, ja kylmäpuristettua rypsiöljyä....

Hieman sekavaa kun toiset sanoo toista, Heikkilä ja kumppanit kehuu voita ja lääkärit vastustaa....?!!

Itse suosin voita, kylmäpuristettua oliiviöljyä seka kylmäpuristettua kookosöljyä. Näistä voi ja kookosöljy ovat tyydyttyneitä rasvoja. leivälle levitämme Oivariinia.

Vierailija
34/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän isompaa margariinipakettia (600 g), ei ole ainakaan vielä mennyt pilalle eli säilyy meillä sen aikaa mitä tuollaisen määrän kuluttamiseen menee :) Meitä on 3, rasva menee käytännössä vain leivän päälle. Kestäisköhän satsi meillä joku 2 viikkoa? Varmaan säilyy sen aikaa mitä esim. voipaketti säilyy.

Kuinka kauan tuollainen oma sekoitus säilyy? Olen harkinnut siihen siirtymistä, jotta ainakin tietäisin, minkälaatuista öljyä siihen menee.

Vierailija
35/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sekoittaa isompi erä pakkaseen valmiissa annoarasioissa (vanhoissa margariinirasioissa) Oikein koneella sekoitat siis isomman erän ja laitat rasioihin.

Vierailija
36/41 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan normaalisuolaista Floraa, Keijua tai sitten Beceliä, yleensä tarjousten mukaan.

Jos siihen kuolen, olkoon se sitten niin.

Vierailija
37/41 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan mitä tulee terveyteen.

Vierailija
38/41 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sellaisten minkkien rasvaa jotka ovat olleet siementämättä kauan.

Saan siis hyvää monityydyttymätöntä eläinrasvaa leivän päälle.

Vierailija
39/41 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teee yrtiileipiä.

Vierailija
40/41 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahini.