Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivaatko kuivausrummussa myös sellaisia vaatteita, joiden pesuohjeessa on rumpukuivaus kielletty?

Vierailija
06.02.2011 |

Kun vaatteiden pesuohjeita katselee, tosi harvassa vaatteessa rumpukuivaus on sallittu. Onko sinulla mennyt pilalle vaatteita siksi että olet kuivannut niitä kuivurissa? Tai onko kutistunut liian pieneksi tms? Itse olen huomannut kirpputoreilla joskus lasten collegevaatteita, jotka ovat kovia koppuroita. Ovatkohan ne menneet kuivausrummussa sellaisiksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukkahousut (kutistuvat selvästi), neulepaidat sekä muut kalliimmat vaatteet, joita säästelen muutenkin. Lisäksi pojan pelikamppeet kuivaan yleensä narulla, sillä niissä on hirveä määrä mainospainatuksia, jotka ei varmaan tykkäisi rummusta.

Vierailija
22/32 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt huuhteluaineitta ja on tunkenut liikaa pyykkipulveria koneeseen.

Rumpukuivaus tekee vaatteista ihanan pehmeitä.

Itse kuivaan kaikki muut paitsi toppatakit, toppavaatteet sekä villavaatteet rummussa. Jopa rintsikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jousto häviää ja/tai vaatteet "hapertuvat.

Kannattaa kääntää vaatteet nurin päin kuivuriin. Uusissa kuivureissa on monipuoliset ohjelmat joten melkein kaiken voi kuivata rummussa.

Vierailija
24/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jousto häviää ja/tai vaatteet "hapertuvat. Kannattaa kääntää vaatteet nurin päin kuivuriin. Uusissa kuivureissa on monipuoliset ohjelmat joten melkein kaiken voi kuivata rummussa.

Meillä on ollut Mielen, AEG:n ja Electroluxin kuivurit, juuri nyt on Electroluxin. On siinä mukamas villaohjelmakin, mutta ei siihen silti kannata villaneuletta - märkää siis - panna. Ei tee hyvää, todellakaan.

Vierailija
25/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen oppii tietämään, mitä kuivausrumpuun ei pidä työntää.

Olen pilannut vain yhden tekoturkislakin (omani), joka meni kuivuriin vahingossa.

Villaa, silkkiä ja pellavaa ei yleensä saa laittaa, ne menevät pilalle (pellavasta sitä ei huomaa heti, mutta se menettää kiiltonsa). Tekoturkiksista tosiaan kannattaa noudattaa pesuohjetta, toiset kestää, toiset ei ja sitä ei tunne kuidusta mitenkään. Sellaisen kankaan pälle printatut printtikuvat myöskään ei usein tykkää kuivauksesta tai ainakin pitää kuivata matalla lämpötilalla, sillä se printti "sulaa" ja halkeilee.

Vierailija
26/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus saatan nopeuttaa kuivausta pistämällä 30 min lämminohjelmaan kosteita vaatteita.

Pääasiassa kuivatan rummussa vaan lakanat, pyyhkeet yms. Muut käytän siellä viileäohjelmasa (20 min) nukan ja irtopölyn poistamiseksi.

Vierailija
27/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin meidan 5-henkisessa taloudessa pyykkia riittaa oikein hyvin kuivuriinkin asti vaikka noudatankin paasaantoisesti pesuohjeita. ;-) Meidan siivooja laittoi kerran uikkarini kuivuriin ja siita tuli niin nukkainen etta se muuttui kaytannossa kayttokelvottomaksi. Villavaatteita ja neuleita ei tulisi mieleenkaan laittaa kuivuriin, ja monista trikoista nakee, etta kutistuisivat liikaa (enka todellakaan aio ostaa kokoa liian suuria nahdakseni miten ne siella kuivurissa sitten lopulta kitsahtavakaan...).

Vierailija
28/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla kierrellessä kyllä huomaa, että ihmiset käyttävät paljon kuivausrumpua. Vaatteiden kokomerkinnät ihan päin seiniä.

Trikoovaatteet esim. laadusta riippumatta kutistuvat aivan varmasti rummussa. Lisäksi vaatteet menettävät muotoaan ja saumat alkaa kiertää. Ikävän näköistä.

Itse ainakin käytän vaatteisiin niin paljon rahaa, että en viitsi vaatteita tieten tahtoen pilata. Venyttelen ja muotoilen vaatteet kosteana ennen kuivaustelineeseen ripustamista ja vaatteet ovat siistejä ja rypyttömiä.

Vierailija
29/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te saatte vaatteet kutistumaan kuivausrummussa??

Vierailija
30/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joudutteko sitten kenties ripustamaan ne ennen kaappiin laittamista, vai tuleeko kosteista vaatteista tunkkaisia kaapissa? Itse veikkaan etta monet, jotka eivat koe esim. trikoiden kutistuvan kuivurissa, kayttavat varsin loysia trikoovaatteita jo lahtokohtaisesti; tykoistuvan trikoon saa kylla kutistumaan jo matalassakin lampotilassa...

Vierailija
31/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joudutteko sitten kenties ripustamaan ne ennen kaappiin laittamista, vai tuleeko kosteista vaatteista tunkkaisia kaapissa? Itse veikkaan etta monet, jotka eivat koe esim. trikoiden kutistuvan kuivurissa, kayttavat varsin loysia trikoovaatteita jo lahtokohtaisesti; tykoistuvan trikoon saa kylla kutistumaan jo matalassakin lampotilassa...

Kyllä minä kuivaan rummussa niin että vaatteet voi laittaa suoraan kaappiin. Yhtään vaatetta en ole saanut kutistettua rummussa ja minä sentään kuivaan sillä todella paljon.

Tuohon veikkaukseesi en edes vastaa, on niin älytön veikkaus...

Vierailija
32/32 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se olisi hulluutta. ;-) Kuivata kahdessa eri paikassa siis. Mutta sellaisenkin ketjun muistan av:lta jossa joku kertoi noin tekevansa. ;-)

No ma kysyn sitten etta mista ostat paasaantoisesti vaatteesi, jos teoriani istuvuudesta on sinusta "alyton" (se tuli puolestaan siita, kun joku tassakin ketjussa sanoi ostavansa vaatteita joissa on kutistumisen varaa etta voi kuivata rummussa... eli kaikille alyttomyyksille loytyy av:lta joku tekija ;-)). Meilla esim H&M:n vaatteet - trikootkin - kestavat kuivuria erinomaisesti, kun taas esim. ranskalaiset Petit Bateaun lasten trikoot eivat ollenkaan. Muuten ovat hyvalaatuisia, mutta vaativat ehdottomasti narukuivatuksen. Eli riippuu ainakin oman kokemukseni mukaan ihan valmistajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän