Meillä ruokitaan kaikki, jotka ovat ruoka-aikaan paikalla.
Oli sitten kyseessä naapurin kakarat tai vaikkapa putkimies.
Ja tätä tapahtuu päivittäin.
Kommentit (11)
Näin on ollut aina. Lapsia on 5, vanhin kohta 20
mutta eipä meillä nyt joka päivä ylimääräistä porukkaa ruoka-aikaan paikalla ole
olen ollut mieheni kanssa 6,5 vuotta yhdessä ja laskin tässä yhtenä päivänä, että siitä ajasta olen ruokkinut yli 3 vuoden ajan päivittäin jotakin työmiestä tai vierasta. Se on lopulta aika raskasta, kun aina pitää miettiä, mitä ruokaa laittaa ja vielä niin, ettei kamalasti jäisi tähteitä.
Todellako? Meillä käy niin, että minä jään itse vähemmälle jos ruokaa on naftisti, mutta vieras haluaa syödä.
2
Mä teen yleensä ruokaa vain sen verran, ettei sitä jää yli. Siinä ei ylimääräisiä yllätysvieraita ruokita, vaikka vieraanvarainen haluaisinkin olla.
Teen aina kuitenkin tarkoituksella seuraavan päivän lounaaksikin, joten ei haittaa ylimääräiset suut jos sattuu paikalle.
Viikonloppuisin myös kutsun erään poikamiehen syömään kun tiedän, ettei viitsi laittaa ruokaa.
tai siis tarjoan mutta kaikki lapset eivät ota, kun syövät sitten kotona.
ja käymme itsekin kylässä, mutta muuten ei ruokaa tarjota vaan naapurin lapset saavat lähteä ruoka-aikaan kotiin ja samoin meidän lapset naapurista kun siellä aloitetaan ruokailu.
Mutta jos huomaisin, että vaikka naapurit tuuppaavat aina lapsensa meille syömään, niin kyllä jossain vaiheessa tulis raja vastaan..
Tietty jos sitä on niin tyhmä, ettei tajuais toisten käyttävän itseä hyväksi, niin...