Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on "mykkä"

Vierailija
05.02.2011 |

En tiennytkään, että minua on haastateltu... Luin jutun, jossa puhuttiin sellaisista parisuhteista, joissa toinen nalkuttaa ja toinen vetäytyy mykäksi. Ovat kyllä kuin suoraan mun elämästä nämä esimerkit http://olotila.yle.fi/min%C3%A4/parisuhde/nalkuttaja-ja-mykk%C3%A4-pari…

Onko muilla tällaista roolijakoa perheessä? Ja jos on, pystyykö tuota kierrettä katkaisemaan? Itse en ole niuho eli kaikki nalkutuksenaiheeni ovat ihan asiaa. Mutta mies vaan sulkee korvansa, ja jos minä haluan saada jotain aikaiseksi, se on vaan pakko naputtaa. Inhoan nalkutusta ja voin vaan kuvitella, miten rasittava nalkuttava kumppani on...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon jostain asiasta, mistä pitäisi mielestäni keskustella. Mies menee heti mykäksi ja jos jatkan, saan tuntea itseni nalkuttavaksi akaksi.

Ehdotin jo erilleen muuttoa, koska en jaksa tätä enää. Mies ei halua eroa, enkä minäkään - lasten takia.

Vierailija
2/6 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tosissaan tiedä miten kierteestä pääsisi!

Jos jostain hommasta ei huomauta, joudun tekemään sen itse ja pian siis päädyn tekemään kaiken itse.

Jos huomautan, olen nalkuttaja ja mies heittäytyy joko mykäksi tai marttyyriksi.

Oon yrittäny tota mitä tos jutussa sanottiin, et oon kertonu (ja kirjotin jopa kirjeen!!) miehelle siitä miltä tilanne musta tuntuu, mut vaikutus ei kestäny kauaa, vaik se sano ymmärtävänsä kyl mitä tarkotin.

Huoh. En tiiä miten tää ratkeis, kun en haluis olla nalkuttaja, mut en aio alkaa kotipiiaksikaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tosissaan tiedä miten kierteestä pääsisi!

Jos jostain hommasta ei huomauta, joudun tekemään sen itse ja pian siis päädyn tekemään kaiken itse.

Jos huomautan, olen nalkuttaja ja mies heittäytyy joko mykäksi tai marttyyriksi.

Oon yrittäny tota mitä tos jutussa sanottiin, et oon kertonu (ja kirjotin jopa kirjeen!!) miehelle siitä miltä tilanne musta tuntuu, mut vaikutus ei kestäny kauaa, vaik se sano ymmärtävänsä kyl mitä tarkotin.

Huoh. En tiiä miten tää ratkeis, kun en haluis olla nalkuttaja, mut en aio alkaa kotipiiaksikaan..

Teillä siis mies kuitenkin luki kirjeen ja sanoi ihan vakavissaan, että ymmärtää, mitä tarkoitit? Meillä mies lukaisisi kirjeen ja olisi, että joo joo, ymmärrän ymmärrän. Mutta ihan tosissaan se tajuais asian vasta, jos mulla olisi ihan oikeasti uusi kämppä jo katsottuna. En tajua, miten oon ryssinyt tän homman näin pahasti. Muuten meillä kyllä menee oikeinkin hyvin, mut näiden kotitöiden ym. hoitaminen on kyllä jäänyt ihan mun naputuksen varaan :/ ap

Vierailija
4/6 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki se sen ja sano ymmärtävänsä, mut saldo siis jäi vähän heikoksi.

Kyl mä silti luulen, että se kannattaa joka tapauksessa... Siis jos kirjottaa ihan lyhyesti miltä tilanne tuntuu ja kysyy mieheltä ehdotusta siihen, että miten tilanteen vois korjata niin että se tyydyttäis molempia.

Tyyliin: "Minusta tuntuu tosi pahalta, kun tuntuu etten osaa selvittää näitä tilanteita. Jos otan puheeksi tekemättömät kotityöt, on seurauksena aina riita ja jos en ota, joudun tekemään työt yleensä itse. Erityisen ikävältä minusta tuntuu silloin, kun olet luvannut, että teet jonkin homman, etkä sitten teekään. Silloin tuntuu siltä, ettet oikeasti välitä minusta ja minulle antamistasi lupauksista. Haluaisin korjata tilanteen, mutten osaa. Kerro miten sinä toivoisit, että hoitaisimme kotityöt, ettei niistä tarvitsisi riidellä?"

Ainahan se kannattaa yrittää...

Vierailija
5/6 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki se sen ja sano ymmärtävänsä, mut saldo siis jäi vähän heikoksi.

Kyl mä silti luulen, että se kannattaa joka tapauksessa... Siis jos kirjottaa ihan lyhyesti miltä tilanne tuntuu ja kysyy mieheltä ehdotusta siihen, että miten tilanteen vois korjata niin että se tyydyttäis molempia.

Tyyliin: "Minusta tuntuu tosi pahalta, kun tuntuu etten osaa selvittää näitä tilanteita. Jos otan puheeksi tekemättömät kotityöt, on seurauksena aina riita ja jos en ota, joudun tekemään työt yleensä itse. Erityisen ikävältä minusta tuntuu silloin, kun olet luvannut, että teet jonkin homman, etkä sitten teekään. Silloin tuntuu siltä, ettet oikeasti välitä minusta ja minulle antamistasi lupauksista. Haluaisin korjata tilanteen, mutten osaa. Kerro miten sinä toivoisit, että hoitaisimme kotityöt, ettei niistä tarvitsisi riidellä?"

Ainahan se kannattaa yrittää...

Meillä on valitettavasti sekin ongelma, että mies tietää mun olevan aika ovela ja se varmaan tulkitsis tämän joksikin mun uudeksi taktiikaksi. Hohhoijaa. ap

Vierailija
6/6 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä tulee lähestyä hitaasti ja hellävaraisesti. Turha on mesota ja meuhkata, ne menee vain lukkoon. Heittää ajatuksen ilmaan ja odottelee aikansa, jos ei vastaa niin ehdottaa uudelleen. Miestä on käsiteltävä kuin kissaa, hellästi mutta varmaotteisesti. Siitä ne tykkää ja jos vielä silittää hiukan myötäkarvaan niin kohta kehräävät ja hakevat vaikka kuun taivaalta prinsessalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi