Miten pakotan itseni iloitsemaan ystäväni vauvasta, kun
kärsin itse sekundäärisestä lapsettomuudesta? Haluan iloita, en vaan pysty. Onko keinoja pakottaa itsensä iloitsemaan?
Kommentit (4)
mulla oli sama tilanne.oli tuskaa käydä kattoon pikkusia.kunnes sitten tosi rakas ystäväni sai vauvan.se oli ihana!!!!!!!!!!!hoisimme sitä yhdessä.kipu hävisi!vauvan tuoksu sai mut iha pyörälle päästä..kerroin avoimesti tuntojani,ja kyllähän tiesi etten saanut toista vauvaa vuosiin..ja nyt meillä vauva 10 kk ja murkku 12 v ;) halit ja voimia!!!älä koskaan luovuta!
jos ei tule aitoja tunteita. Mutta älä ainakaan yritä tukahduttaa omia, todellisia tunteitasi. Ne pitää vain käsitellä. Sen jälkeen - milloin se sitten onkin - pystyt myös iloitsemaan aidosti.
Tosin en kärsi fyysisestä lapsettomuudesta, vaan siitä, että mieheni ei halua toista lasta, ja minulle se on suurin toive.
Tekee pahaa aina, kun kuulee, että joku on raskaana, melkein kaikilla ystävilläni on toinen tai kolmas tulossa. Mutta sitten kun vauva on syntynyt, osaan iloita, kun näen suloisen vauvan ja onnellisen äidin.
todella vaikea raskautua tässä!