Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä yrittää ajoittaa vauvaa syntymään tiettynä aikana?

Vierailija
04.02.2011 |

Yritetään vauvaa. Olen opiskelujen puolivälissä ja opintojen kannalta kaikista parhainta olisi tietenkin saada kokonainen lukukausi käytyä loppuun. Eli vauva voisi syntyä joulun tienoilla tai kesälomalla (touko-elokuun aikana).

Näin mitkään kurssit eivät jäisi kesken, eikä niitä joutuisi paikkailemaan hankalasti myöhemmin.

Jos nyt raskautuisin, vauva syntyisi marraskuun alussa. Kuukautta myöhemmin olisi parempi. Ja seuraavan kerran olisi hyvä syntyä vasta toukokuussa.

Onko mitään järkeä yrittää vauvaa näin järjestelmällisesti, kun raskaaksi tulemisessa voi kestää vaikka kuinka kauan? Pitäisikö vain yrittää ja tulee, kun tulee?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opiskelen, ja olen ajoittanut jo kahden lapsen syntymän opiskeluaikana noin: ei kesken lukukauden vaan lukukausien välissä :o)

Minä tulen raskaaksi heti kun haluan (tai ainakin 4 ensimmäistä kertaa tulin).

Vierailija
2/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin sen yhden kuukauden. Sen jälkeen en harrastaisi kummempia ajoitteluja, koska tosiaan terveelläkin parilla hedelmöittymiseen voi mennä kuukausia ja toisekseen laskettu aika ei kerro koko totutta. Vauva voi syntyä etuajassa, pari viikkoa la:n jälkeen, voit joutua jo raskauden puolivälissä sairauslomalle yms. Jos lapsi syntyy esim. helmikuussa, pääset äitiyslomalle jo tammikuussa, joten kursseja tuskin kannattaa aloittaakaan. Jos la olisi maaliskuussa ja pääsisit äitiyslomalle helmikuussa, ei kai se niin vakavaa olisi vaan hengailla sitä tammikuuta opiskelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee. Eivät kaikki jaksa opiskella viimeisillään raskaana, itse en jaksanut istua paikallani pitkään kun raskausviikkoja oli yli 30, vaikka olin muuten elämäni kunnossa.

Suurempi hidaste vauva on kuitenkin syntymänsä jälkeen kuin ennen sitä.

Vierailija
4/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi olla että ei toimi!

Minulla on 3 lasta syntyneet 3 viikon sisään eli olen aina raskautunut samaan aikaan vuodesta.

Jos olisin sen tiennyt/keksinyt aikaisemmin, olisi jäänyt 10 kk turhaa yritystä väliin :-o

Joulukuun lapsia eli hyvin olisi toiminut opiskelujen kanssa.

Vierailija
5/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole vielä yrittäneet lainkaan ja olette nuoria, voitte ihan hyvin lykätä sitä nyt kuukaudella. Toki jos ongelmia ilmeneekin, se voi kaihertaa mieltä myöhemmin, mutta todennäköisesti vika olisi estänyt raskautumisen nytkin (siis jos jokin vika on). Aika monilla kuitenkin tärppää tosi pian, joten itse varmaan odottaisin yhden kierron vielä.

Otathan muuten huomioon myös sen, että aivan loppuraskaudessa et välttämättä pystykään enää opiskelemaan. Lisäksi lapsi voi syntyä etuajassa.

Vierailija
6/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, kunhan tosiaan muistaa, että raskautuminen voi kestää, voi tulla keskenmenoja jne.

Vierailija
7/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä huono ajatus ollenkaan.

Meidän lasta yritettiin tietoisesti 3kk:n ajan (sopi työkuvioihini) ja tärppäsi toisesta kierrosta. Olin niin tyytyväinen keväällä syntyneeseen lapseen, että jos toista yritetään, aion ehdottomasti tähdätä taas kevätvauvaan!

Tiedän, että jotkut pitävät tätä outona, mutta jos raskaaksi tulossa ei ole ongelmia, en näe tällaista "suunnittelua" mitenkään vääränä.

Minuakin varoiteltiin ennen vauvan tuloa siitä, miten suunnitelmat voivat muuttua jne., mutta niin vain olin onnekas ja sain tehtyä juuri ne jutut ja vietettyä juuri sellaisen vauvavuoden kuin olin unelmoinutkin!! Eli ei ole mitenkään varmaa, että tulee ongelmia.

Vierailija
8/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui jotenkin niin "laskelmoidulta" edes yrittää vauvaa syntyväksi meille sopivaan aikaan. Mutta taas toisaalta opiskelu katkeaisi todella pahasti, jos vauva syntyisi vaikkapa keskellä lokakuuta tai maalis-huhtikuussa.

Toivottavasti onnistuu!

Vierailija
9/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto sitten päättää että onnistuuko ajottaminen vai ei.

Vierailija
10/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan se hedelmöittymisen ajoituksen onnistuminen ei riitä. Sen lisäksi pitää toivoa että ei tule raskauskremppoja ja että lapsi syntyy ajallaan.

Lasten saamisessa ja perhe-elämässä pitää vaan sopeutua siihen, että asiat eivät suju omien suunnitelmien mukaan, vaan tosiaan pitää ottaa lapsi huomioon.

Vierailija
11/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tähdättiin" esikoinen niin, että mä sain mun opiskelut loppuun. Onnistui kun onnistuikin. Lapsi syntyi kuukausi sen jälkeen kun olin valmistunut :) Hyvin jaksoin olla loppuun asti opiskelemassa.

Vierailija
12/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän asia läheskään aina ole yhtä yksinkertainen. Ei aina raskaudu niin helposti, vauva voikin syntyä keskosena jne. Mutta ainahan yrittää kannattaa. Tsempit ap:lle!

Vierailija
13/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin siis esikoinen syntyi opintojen loppuvaiheessa, gradun tein valmiiksi pari viikkoa ennen synnytystä. Toinen lapsi syntyi juuri työprojektin loputtua ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme