Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle vauvalle voi hakea tarhapaikkaa??

Vierailija
04.02.2011 |

Vauva nyt rapiat 2 kk ja ajattelin palata töihin pian. Onko joku ikäraja esim 3kk.

En vaan jaksa olla enää kotona ja töihin ei voi ottaa vauvaa mukaan. Työpäivät ois 8h.

Mies ei halua vuorotteluvapaalle, joten tarha ainut vaihtoehto.

Kuinkahan nopeasti sen tarhapaikan saa, jos nyt haen?

Onko kellään kokemusta laittaa 3 kk tarhaan.

Niin ja en imetä enää kuin vain öisin, joten sekään ei olisi ongelma:)

Mut onks joku ikäraja siis? ja jos on, mikä se on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos havittelet meidän av-mammojen hyväksyntää, niin odottelet vielä 3v.

Vierailija
2/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani laitoin hoitoon 10 v sitten 6 kk ikäisenä.

Ei kukaan mitään ihmetellyt. Laitoin paperit sisään kun lapsi oli 4 kk. Olen yrittäjä, joten töihin oli palattava halusi tai ei.

Ei halunnut mies meilläkään kotiin jäädä, eikä edes sitä mietitty vaihtoehdoksi. No, hyvin meni tarha alusta lähtien, vaikka aluksi se oli vähän haikeaa ja vauva saattoi jäädä itkemään. Mutta se auttoi kun mies vei tarhaan aamuisin.

Kun sisarus syntyi 1,5 vuotta myöhemmin esikoinen oli kotona aluksi 3 kk, sitten taas puolipäiväinen. Toisella kertaa olin kotona vauvan kanssa 9 kk. Sitten molemmat olivat tarhassa kokopäivisiä. Onneksi pääsivät samaan tarhaan. Tosin eri ryhmiin. Saivat tavata toisiaan tarhassa päivän aikana silti esim. yhteisten leikkituntien ohella.

Meillä toimi mutta toisaalta nyt jälkikäteen olisin tehnyt toisin, eli ollut esikoisen kanssa kotona ainakin siihen 9 kk ikään tai jopa vuoden ikään.

Lapset on kyllä molemmat ihan tasapainoisia ja reippaita koululaisia nykyään.

Ehkä kannattaa kysyä päivähoitoyksiköstä miten nykyään on nämä ikärajat sun muut asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni kunta ilmoittaa kotisivuillaan suositukseksi, että ei ennen äitiysrahakauden loppumista. Monessa kunnassa ei päiväkodeissa ole vauvaosastoa vaan vauvat suositellaan hoidettaviksi perhepäivähoidossa. Mun kotikaupungissa vauvaosasto oli vuosien tauon jälkeen pakko perustaa kun niin moni äiti halusi tuoda vauvansa hoitoon jo 4 kk - 6 kk. Taittaa olla jonkinlainen buumi nykyisin tai sitten monen on pakko olla taloustilanten vuoksi töissä.

Vierailija
4/4 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle pph ei ole mitään rajaa. Itse voin ottaa vaikka 1kk ikäisen. Nyt minulla ei vapaita hoitopaikkoja,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi