Parhaan synnytyskokemuksen saa kun synnyttää yksin, pelkästään kätilö seuranaan.
Kommentit (10)
Ja lisään, etä osalle synnytyksen ainoa tavoite on että vauva ja äiti ovat kunnossa, että kaikki tehdään turvallisuutta maksmoiden. Viis mistään filiksistä. Se ei ole kaikille KOKEMUS vaan vauvan saattaminen maailmaan mahdollisimman turvallisesti.
Hyvin onnistuu ilman miestäkin tai doulaa.Minulle se oli hetki, jonka tahdoin vain itselleni ja vauvalle.
synnytystä ja sehän ei ole välttämättä vauvalle turvallisin asia.
syntyi niin, että olin - sain olla - yksikseni, istuin suihkussa laulamassa, kävelin, höpisin, kätilö välillä kurkisti, miten voin. Olin tosi tyytyväinen. Podin huonoa omatuntoa kuuman veden käytöstä, turhaan kaiketi..avautumisvaihe meni itsekseni täydellisesti, vaikeuksia tuli sitten ponnistusvaiheessa. Ei siis mitään mullistavaa, mutta en vain enää jaksanut, ja oli pakko pinnistää.
Aiempi, toka syntyi myös ilman isän läsnäoloa. Oli tarkoitus laittaa epiduraali ja vauvan päähän piti kiinnittää antura...kalvojen puhkaisu käynnisti synnytyksen, ja vauva syntyi vauhdilla!
Ekassa isä oli mukana - eka synnytys, lapsi perätilassa, kiireellinen sektio. Isä sai lapsen syliinsä ennen mua. Sekä osastolla että kotona kaikki meni päin helvettiä..
syntyi niin, että olin - sain olla - yksikseni, istuin suihkussa laulamassa, kävelin, höpisin, kätilö välillä kurkisti, miten voin. Olin tosi tyytyväinen. Podin huonoa omatuntoa kuuman veden käytöstä, turhaan kaiketi..avautumisvaihe meni itsekseni täydellisesti, vaikeuksia tuli sitten ponnistusvaiheessa. Ei siis mitään mullistavaa, mutta en vain enää jaksanut, ja oli pakko pinnistää. Aiempi, toka syntyi myös ilman isän läsnäoloa. Oli tarkoitus laittaa epiduraali ja vauvan päähän piti kiinnittää antura...kalvojen puhkaisu käynnisti synnytyksen, ja vauva syntyi vauhdilla! Ekassa isä oli mukana - eka synnytys, lapsi perätilassa, kiireellinen sektio. Isä sai lapsen syliinsä ennen mua. Sekä osastolla että kotona kaikki meni päin helvettiä..
Siinä synnytät uutta ihmistä maailmaan ja murehdin ajatuksissasi sitä, että lisää lämmitettyä vettä kuluu.
Jos ympäristöä mietit ja hiilijalanjälki on mielessä niin se lapsen olemassaolo taitaa olla isompi asia.
Ymmärsin viestistäsi, että itsekin tiedostit asian. Kaikenlaissta sitä tuleekin mieleen.
se kätilö siinä, mutta näin ensi synnyttäjää kyllä välillä suoraan sanottuna vitutti. Piuhoissa makoilet ja kärvistelet. Naapurihuoneessa tehdään äänenperusteella tositoimia, välillä kätilö käy kurkkaamassa mites sinulla menee jne. Juu ja itse kärvistelin samaan aikaan kovista suppareista ja toisaalta alko jo paniikki iskeä(mies oli kyllä vierellä), mutta ei se nyt oikein voinut asiassa auttaa:)
Koko juttu siitä, kun aamulla läksin kävelemään synnytyssaliin meni päi peetä (kätilön takia), koko yön valvomisen jälkeen ei jaksanut enää sanoa mielipiteitä eli ihan vietiin, kun pässiä narussa:)
Onneksi lapseni on ja olisi muutenkin tullut olemaan ainokainen kaikista kokkemuksistani huolimatta. Juu tässä nyt oli vaan pintaraapasu aiheesta.
Olen ollut onnekas ja saanut miehen jokaseen neljään synnytykseen katsomaan lapsen ensimmäisiä hetkiä maailmassa.
En ymmärrä mistä tutkimuksesta hidastamisesta joku höpötti, koskaan en ole kuullutkaan mitään noin tyhmää. Kumppanin tarkotushan on lisätä turvaa ja rauhallisuutta ja se taas nopeuttaa synnytystä!
niin kipeä, ettei varsinkaan viimeisen parin tunnin aikana vähempää kiinnostanut ketä kaikkia salissa oli, hyvä kun huomasin. Ainoa mikä ärsytti, että lääkäreiden oli pakko käydä esittelemässä itsensä, mua ei siinä tilassa tippaakaan kiinnostanut mikä niiden nimi on tai ketä siellä salissa ravaa.
isää tapaamasta omaa lastaan heti, kun se on mahdollista, ja olla läsnä lapsen elämän kriittisissä hetkissä.
Tietysti jos jonkun mielestä äidin kokemus on tärkeämpää kuin lapsi ja isä, niin eihän sille mitään voi, mutta vanhemmuus ei kyllä ole mikään egotrippi eikä seikkailu.
Yks on yhtä mieltä ja toinen toista mieltä, kolmas kolmatta ja neljäs neljättä