Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välityspalkkiot taloa myytäessä

Vierailija
04.02.2011 |

Luin äsken kiinteistönvälitysfirmojen hinnastoja, ja kaikissa oli että palkkio n. 4% kauppahinnasta, minimipalkkio 2500e. Kuinka yleistä on että ottavat kuitenkin vähemmän kuin tuo 4%? Jos talomme arvo n. 190000, onko tosiaan niin että 7600e menee palkkiota! Tosi iso summa! Oletteko te saaneet halvemmalla? Kannattaisikohan myydä itse, tai yrittää ainakin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan talosta eikä asunnosta? Talon myynti on kalliimpaa kuin osakehuoneiston. Meillä on sovittu kiinteä palkkio, joka tulee olemaan jotakuinkin 2,6%, jos myyntihinta on suunnilleen se mitä oletetaan.

Vierailija
2/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin viimeksi vähän alennusta, kun oli jo toinen asunto, mitä myytiin saman välittäjän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota selvää mitä maksaa pelkästään se että laitat Hesariin ilmoituksen ? 10 ilmoitusta ja sillä selvä.

Tosiasia on että 99 % ihmisistä kuvittelee asunnon arvon yläkanttiin ja olen käynyt elämäni aikana katsomassa vähintään 100 asuntoa. Yhden kerran löysin kivan asunnon, mutta asunnon omistaja käyttäytyi aivan idioottimaisesti, en olisi ikinä voinut ostaa sitä.

Mä en ole ikinä antanut asuntoani myyntiin vain kuin kunnon ammattilaiselle. 10 v työkokemusta ja tutkinto takataskussa. Ja hyvin ovat myyneet.

Vierailija
4/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki itse. En ymmärrä, miksi pitäisi maksaa kalliisti välittäjälle.

Vierailija
5/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon myymisessä on aivan hirveä duuni.

HEVONPASKAA!!!!!!!!!!!!

Nyt joku kiinteistönvälittäjä puhuu täällä virkansa puolesta.

Itse myin 300 000k€ taloni hyvin helposti. Etuovi.comiin vain kuvia ja tekstit. Maksu verkkopankissa ja ilmoitus oli näkyvillä.

Muutama näyttö ja se oli siinä. Paperit tehtiin pankissa joka hankki kaupanvahvistajan paikalle.

Säästin suuren summan rahaa ja olin tyytyväinen hintaan.

Ettehän te anna autojannekaan välittäjälle -miksi ihmeessä haaskaisitte rahaa asunnonvälittäjiin?

Vierailija
6/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pisti rivarikämppänsä myyntiin lehteen ihan kokeilun vuoksi, taisi olla perjantai tai viikonlopun lehti. Pari halukasta kävi katsomassa ja seuraavan viikon pe oli kaupat tehty, eli alle viikossa!! -Siinä joutui kaveri ettimään perheelleen pikaseen vuokra-asunnon:)

Vierailija
7/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon myymisessä on aivan hirveä duuni

ota selvää mitä maksaa pelkästään se että laitat Hesariin ilmoituksen ? 10 ilmoitusta ja sillä selvä.

Eeh-he-hee!!!!!

Oikotielle ilmoitus kuukaudeksi sellasen 100€. Painetun hesarin kautta ei enään kovin montaa ihmistä saa näytölle. Netin kautta asunnot myydään!

Välittäjä laitaa ilmoituksen nettiin ja lehteen ja sitten seisoo 30-45 minuuttia kerran viikossa esittelemässä. Jos myyjä haluaa, että asunto on siistissä esittely kunnossa, niin myyjä sitten siivoo. Ei se välittäjä mitään tee. Aivan turha ja kallis väliporras asunnon myynnissä!!

Vierailija
8/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista kahdessa kaupat tehtiin välittäjän avulla. En maksanut kummallakaan kertaa noin isoa välityspalkkiota! Kannattaa kilpailuttaa. Pelkkään välityspalkkion suuruuteen ei kuitenkaan kannata tuijottaa. Etenkin isompien firmojen kiinteisönvälittäjillä on yleensä tiedossa potentiaalisia ostajia ja tehokkaampaa mainontaa. Toisaalta pienemmissä firmoissa panostavat varmaan enemmän juuri sinun asuntosi myyntiin.

Olen kyllä myynyt kaksi viimeistä asuntoa itse ja säästänyt isot rahat. Kummallakin kerralla tein itse hyvät nettisivut asunnosta ja laitoin ilmoituksen etuovi.comiin. Toinen asunto meni kaupaksi ensiesittelystä. Tuli kunnon myyntivoittokin, joten ei myyty liian halvalla. Naapuri sai asunnosta vähemmän. Toista jouduttiin kauppaamaan pitkään. Oli välillä välittäjälläkin, mutta lopulta myin itse.

Jos aikaa, intoa ja etenkin osaamista (myyntitaito, kauppakirja-asiat yms.) riittää, niin kannattaa myydä itse. Muussa tapauksessa kannattaa kilpailuttaa, eikä valita ensimmäistä vastaantulevaa välittäjää.

Vierailija
9/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jotka ovat myyneet välitysfirman kautta? Paljonko olette pulittaneet? On kuitenkin niin isoista rahoista kyse että tässä asiassa en kyllä haluaisi "hötkyillä"...

Vierailija
10/21 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikaa, intoa ja etenkin osaamista (myyntitaito, kauppakirja-asiat yms.) riittää, niin kannattaa myydä itse. Muussa tapauksessa kannattaa kilpailuttaa, eikä valita ensimmäistä vastaantulevaa välittäjää.

tarvita kummoistakaan "myyntitaitoa". Ei nyt olla työpaikkaa hakemassa vaan myymässä asuntoa/taloa.

Asunnon pitää olla kyllä siisti ja myyjän oltava realistinen hintapyynnössään.

Kauppakirjojen täytöstä ei tarvitse tietää hölkäsen pöläystä: pankki hoitaa ne pienellä summalla puolestasi.

Vierailija
11/21 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme myös yksityisiltä asunnon ja siitä jäi parempi fiilis kuin yhdestäkään välittäjästä. Muistakaa vaan itse myydessä olla rehellisiä..omistajat itse tietävät asunnosta ja ympristöstä lähes kaiken, mutta välittäjä ei mitään.. Myös välittämistä on kokemuksia, et väittävät lähettäneensä papereita yms. Kuitenkaan pitämättä paikkansa. Jos teillä on halukkuutta niin myyjää itse ja pikkuisen voitte vaikka laskea hintaa, koska säästätte välityspalkkion :) tsemppiä!

Vierailija
12/21 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isommissahan suhde asunnon hinnan ja työn välillä ei mene ihan samassa.

Pienestä kerrostalokaksiosta maksoimme aikoinaan 4,88 (OPKKn silloinen hinta).

Kaksi helposti myytävää olemme myös myyneet tässä välissä ihan itse.

13/21 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuttakaa hyvät ihmiset ne välittäjät.

Helpoiten välittäjän kilpailuttaa kilpailutus sivustojen kautta. Tietääkseni kaikki palvelut ovat maksuttomia asunnon myyjille. Välittäjät maksavat palvelusta, jotta saavat asiakkaita.

www.hintanikkari.fi 

asuntoarvio.fi

googlettamalla löytyy lisää. 

Vierailija
14/21 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asunnon myymisessä on aivan hirveä duuni.

HEVONPASKAA!!!!!!!!!!!!

Nyt joku kiinteistönvälittäjä puhuu täällä virkansa puolesta.

Itse myin 300 000k€ taloni hyvin helposti. Etuovi.comiin vain kuvia ja tekstit. Maksu verkkopankissa ja ilmoitus oli näkyvillä.

Muutama näyttö ja se oli siinä. Paperit tehtiin pankissa joka hankki kaupanvahvistajan paikalle.

Säästin suuren summan rahaa ja olin tyytyväinen hintaan.

Ettehän te anna autojannekaan välittäjälle -miksi ihmeessä haaskaisitte rahaa asunnonvälittäjiin?

Melkoinen kartano on sulla ollut, 300 000 000 euroa!

15/21 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27451 kirjoitti:

Kilpailuttakaa hyvät ihmiset ne välittäjät.

Helpoiten välittäjän kilpailuttaa kilpailutus sivustojen kautta. Tietääkseni kaikki palvelut ovat maksuttomia asunnon myyjille. Välittäjät maksavat palvelusta, jotta saavat asiakkaita.

www.hintanikkari.fi 

asuntoarvio.fi

googlettamalla löytyy lisää. 

www.hintanakertaja.fi piti edelliseen viestiin kirjoittaa, eikä nikkari :) 

Vierailija
16/21 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt https://asuntoarvio.fi/ palvelua, kun olen kilpailuttanut kiinteistönvälittäjän. Näitä on nyt tullut useampia, mutta Asuntoarviosta löytää parhaiten omaan tilanteeseen sopivan kiinteistönvälittäjän. Tsemppiä kaikille asunnon myyntiin, se on monellakin tapaa iso asia ja tärkeää löytä hyvä ja luotettava kiinteistönvälittäjä hoitamaan kauppa. :)

Vierailija
17/21 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pariskunta päätti myös selvitä omatoimisella myynnillä ja säästää rahaa. Kuntotarkistukset, pankin asiantuntijat kaupantekoon ja homma sillä selvä. Hyväkuntoinen okt ja iso tontti löysi nopeasti uuden omistajan.

Eipä aikaakaan, kun uusi ostaja vaati osan rahoista takaisin löytäessään talosta rakennusvirheen. Ilmeni että kyseinen heppu ostaa asuntoja sieltä sun täältä ja vedättää lopulta jonkun hyvän syyn perusteella rahoja takaisin yksityisiltä myyjiltä. Ymmärtää talotekniikan ja juridiikan päälle omasta takaa, niin loppujen lopuksi halvemmaksi tuli maksaa ostajalle osa hinnasta takaisin kuin lusia Suomen oikeuslaitoksen byrokratiassa  vuosikausia ja maksaa juristille 250e/tunti. 

Koska juttu kävi tutulle pariskunnalle tosi kipeästi, haittasi heidän uuden kodin rakennusbodjettia, joutui rouva vielä oman käytönsä vuoksi oikeuteen ostajan toimesta jarouva sai lähetymiskiellon ostajaan nähden. Ihan turha episodi sekin.

Joten minä käytän vain isojen yrityksen välittäjiä. Heillä on vastuu myöskin, mitä myyvät, ja kunnon yrityskoneisto takanaan. Välityssumma on pieni murhe, jos joutuu jonkun juridiikan ja rakennustekniikan asiantuntijan kikkailun kohteeksi

Vierailija
18/21 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pariskunta päätti myös selvitä omatoimisella myynnillä ja säästää rahaa. Kuntotarkistukset, pankin asiantuntijat kaupantekoon ja homma sillä selvä. Hyväkuntoinen okt ja iso tontti löysi nopeasti uuden omistajan.

Eipä aikaakaan, kun uusi ostaja vaati osan rahoista takaisin löytäessään talosta rakennusvirheen. Ilmeni että kyseinen heppu ostaa asuntoja sieltä sun täältä ja vedättää lopulta jonkun hyvän syyn perusteella rahoja takaisin yksityisiltä myyjiltä. Ymmärtää talotekniikan ja juridiikan päälle omasta takaa, niin loppujen lopuksi halvemmaksi tuli maksaa ostajalle osa hinnasta takaisin kuin lusia Suomen oikeuslaitoksen byrokratiassa  vuosikausia ja maksaa juristille 250e/tunti. 

Koska juttu kävi tutulle pariskunnalle tosi kipeästi, haittasi heidän uuden kodin rakennusbodjettia, joutui rouva vielä oman käytönsä vuoksi oikeuteen ostajan toimesta jarouva sai lähetymiskiellon ostajaan nähden. Ihan turha episodi sekin.

Joten minä käytän vain isojen yrityksen välittäjiä. Heillä on vastuu myöskin, mitä myyvät, ja kunnon yrityskoneisto takanaan. Välityssumma on pieni murhe, jos joutuu jonkun juridiikan ja rakennustekniikan asiantuntijan kikkailun kohteeksi

Välittäjällä ei ole mitään vastuuta asunnon kunnosta eikä hänellä tarvitse olla mitään tietoa rakennustekniikasta. Välittäjä vastaa vain että tiedot jotka myyjä on antanut on kirjattu myyntiesitteseen, vastuu niiden oikeellisuudesta on myyjällä. Välittäjä on nimensä mukaisesti vain asunnon välittäjä.

Vierailija
19/21 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjillä on listahinnat, mutta oikeasti palkkio on neuvoteltavissa paljon alhaisemmaksi.

Yhteyttä vaan useampaan välittäjään!

Vierailija
20/21 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välityspalkkiot voi nykyisin kilpailuttaa https://vertaamo.fi/vertaa/lainat/asuntojen-valityspalkkiot/ ja valitsee sieltä halvimman tai sopivimman välittäjän omiin tarkoituksiin. Nämä on aina neuvottelukysymyksiä ja ei kannata rynnätä suinpäin ensimmäiselle toimistolle. Puolueeton vertailu on arkipäivää myös välityspalkkioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän