Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?

Vierailija
04.02.2011 |

Voiko kätilö tai lääkäri käyttää tilannetta hyväkseen?

Kommentit (826)

Vierailija
21/826 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kätilö tai lääkäri käyttää tilannetta hyväkseen?

Jos oli kysymys vähän typerä niin oli vastauksetkin, ihan hävettää teidän vastanneiden puolesta!

Vierailija
22/826 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bestis on synnyttänyt kolme kertaa. Ja jokaisessa sen oli pakko olla pimppi paljaana!!!!

Ekassa kätilö jotenkin hieroi tai sormetti sitä sieltä alapäästä ja työnsi käsivarsiaankin kyynärpäitä myöten sen emättimeen! Pari sormea oli peräaukossa! Kaveri oli ihan järkyttynyt mutta ei saanut sanottua mitään kun huusi kipujen kourissa.

Tokassa joku hirveä kätilö veti vauvan ulos ja alkoi survoa kolmea tekopenistä bestikseni emättimeen!

Kolmannessa oli keisarinleikkaus kun vauva oli väärinpäin ja bestis ei edes uskaltanut enää yrittää synnyttää alakautta kun ne kätilöt oli niin hirveitä. Kätilö ajeli kaverini posliiniksi oikein hullun kiilto silmissään ja kun maha oli leikattu auki ja vauva otettu pois, lääkäri veti housunsa alas ja alkoi lykkiä bestistäni ensin emättimeen ja sitten peräsuoleen.

Arvatkaa uskallanko synnyttää edes... Harmi vaan että pillerit petti ja oon raskaana....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ponnistukset alkaa ennen kuin synnyttäjä on ehtinyt pukeutua kokovartalokaapuun, niin kroonikkovaippa on nopeasti saatavilla ja tarpeeksi iso peittämään synnyttäjän privaatit osat. Se on myös tarpeeksi iso ottamaan ainakin pienempikokoisen vauvan vastaan.

Isän kannattaa pitää samalla huoli siitä, että kätilö nappailee tarpeeksi ilokaasua synnytyksen aikana. Ja että anestesiologi puuduttaa itsensä tarpeeksi ja ajoissa.

Eivät silloin jaksa kiinnittää huomiota synnyttäjän alapäähän.

t. meitä on monta

Vierailija
24/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, mikä siinä on aito huoli jos alapää näkyy koska se pitääkin näkyä jotta molemmat, niin äiti kuin lapsikin voidaan pitää tilanteeseen nähden kartalla. Olisit sen sijaan aidosti huolissasi jos alapää ei ole näkyvissä...

Vierailija
25/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi vauva noin kaksi viikkoa sitten ja miehenä tiedän miten homma etenee..

sieltä saa pyytäessä isä vihkosen missä on koko synnytyksen kulku joten kun oltiin synnytys salissa niin kaikki muut poistuivat käytävälle odottamaan ja itse aloin laittamaan selkäydin puudutusta ohjeiden mukaan se oli hieman hankalaa mutta luulin sen olevan hyvin.

sitten alapää vaimolta paljaaksi ja punnerrus alkoi ja sieltähän se vauva kolmen tunnin päästä tuli maailmaan ja sen verran niissä ohjeissa oli lääkäri kieltä etten löytänyt instrumenttiä napanuoran katkaisuun joten purin sen poikki koska olin koiramme synnytyksessä mukana ja se teki samoin. no aikani jauhettua se kyllä katkesi ja annoin vauvan äitille hetkeksi syliin jotta saan ommeltua välilihaan parit tikit. sen jälkeen vedin vaimolle toppahousut jalkaan ja kätilöt päästin huoneeseen. kaikki muuten meni hyvin paitsi se selkäydin puudutus oli menny hieman huonosti ja vaimoni halvaantui vyötäröstä alaspäin joten suosittelen sen ainaki antaa tehdä ammattilaisen. tv onnellinen iskä...

Vierailija
26/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee muita eritteitä ponnistaessa, vaikka se kauhee kakka vahingossa, niin kukaan ei huomaa, siellä on ja pysyy.

Kannattaa paskoa käteen niin kukaan ei varmasti huomaa. Aika paha,jos varsinkin puoliso huomaa, että paskoo. Paperia käteen vaan ja käsi perseen alle.

Vierailija
27/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesi väreilee synnytykselle toivottavasti, jos muiden katseet on este.

kuulostaa hiukan hektiseltä nuo kaikki sidonnat esim. kantoliinalla jne, jos tarvitseekin jotain hädän hetkellä.esim.kipuileva voi aiheuttaa komplikaationsa ihan itse.

Vierailija
28/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD Et voi olla tosissas *repesin* Et näköjään tunnista sarkasmia ja v***uilua. Kaikille tiedoks ettei missään sairaalassa ole mitään huppuja, telttoja yms. ole eikä tule. Se alapää on nähtävä että tietää miten se vauva venyttää kudoksia, varsinkin ponnistusvaiheessa ellei sit halua et repee koko kallisarvoinen toosa. Sormet sinne on työnnettävä et tietää paljon se kohdunsuu on auki ja esim. voiko sitä synnyttäjien anelema epiduraalipuudutusta jo pistää tai tietääkseen miten päin sen vauva päätä tarjoaa. Ei se turvonneiden alapäiden katsominen se kätilötyön ihanuus ole vaan se ilo ja onni tuoreiden vanhempien kasvoilla kun ihana vauva syntyy. Ei sitä alapäätä sorkita ilman syytä. Eikä ketään miespuolista lääkäriä/kätilöä kiihota kopelointiin tuntemattoman naisen alapää/rinnat yms.. Pitäiskö huppuja käyttää yleisissä saunoissakin?? Siellähän voi olla naisista kiihottuvia naisia!! Synnytyksessä tavoitteena on jo infektioriskin kasvamisen takia mahd. vähäinen sisätutkimusten teko.

T: Naiskätilö joka ei todellakaan kiihotu päivittäisestä alapäiden tuijottelusta vaikka se työhön kuuluukin!!

Vierailija
29/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huvittava keskustelu

Hetihän tuosta huomas et alotus on provo. Hauskaa on miten ihmisten mielikuvitukset ruokkii toisiaan ja tää aihe nousee ihan uusiin svääreihin...

Mutta kaikkein huvittavimpia on nää "ootko ihan tyhmä"-tyypit, jotka ei itse oo tajunnu tätä provoksi, vaikka se ihan lukeekin tuolla...

Vierailija
30/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei varmaankaan tule kenellekään uutena tietona, että ei ne repeämät ole lapsesta johtuvia...?! :)

Vierailija
31/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö ole kuullut että alatiesynnyksestä lähdetäänkin keisarinleikkaukseen. Syitä voi olla mm. kohdunsuun pysähtynyt aukeaminen vauvan pään virheellisen asennon (=tarjontavirheen) takia. Aina ei kohdunsuu aukea loputtomankaan odotuksenkaan jälkeen ja jos sitä vaan odoteltais et millon se vauva syntyy ni ehtis varmasti äiti väsymään, kohtu väsymään niin että loppuis supistukset ja luvassa olis monen litran verenvuoto synnytyksen jälkeen sekä vauvan sydänäänet tippuis ja lopulta katoais. Et jos mielummin uhraat oman ja vauvan hengen jotta kallisarvoiseen alapäähäs ei kajota ni siitä vaan.. miksi sitten sairaalaan tulit??

Vierailija
32/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse synnytin vaati lääkäri kätilön kanssa rinnatkin esille.. no kun sinkku olin, niin meikkasin myös ja olihan se ikimuistoinen kerta

Vierailija
33/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen lasten jumppatunnelihan voisi toimia synnytyksessä hyvin, ei yllä hoitohenkilökunnan kädet liian pitkälle ja kriittisten paikkojen tuijottaminenkin on hankalampaa. Lapsi saa heti synnyttyään harjoitteita kehon motoriikalleen ja oppii selviytymään itsenäisesti kun sujuttautuu tunnelia pitkin lastenhoitajan huomaan. Eikö se ole vähän turhaa paapomista olla heti huulilla vastassa?

Vierailija
34/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä synnytin ihan alasti. oli niin kuuma etten voinut pitää mitään vaatteita päällä.

minä synnyin ihan alasti, hävetti kyllä vähän tulla kohdusta ilman housuja ku kaikki oli ympärillä kattomassa, mutta sittemmin oon saanut sen kaikilta partnereilta anteeksi että sillä tavalla julkisesti nakuilin.

Vierailija
35/826 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään vilautella, että ei haitannut ollenkaan olla alapää paljaana synnytyksessä... mutta voi tziisus mulla oli just silloin SIELLÄ finni!!!

Kätilö vaan sanoi että minäpä purtsautan tän tässä samalla. Hyiiii!!! Sai varmaan jotkut kiksit siitäkin.

Vierailija
36/826 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keisarinleikkaus. Ai niin, sehän ei ole synnyttämistä. Mutta siinä ei ole pimpero keskipisteessä.

no mitäs se sitten on????

Vierailija
37/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! Onks joku harrastanu seksiä? Se on niin allää ja vanhanaikasta!

Vierailija
39/826 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokea miespuolinen kätilö. Kutsumme häntä leikkisästi Stevie Wonderiksi, onhan lapsen syntymä aina ihme!

Vierailija
40/826 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varmaan jättää tekemättä niit muksui jos on niin outoa että se muksu sielt alapäästä sattuu pihal tuleen ja eiköhän se alapää oo jokaisella ihan samanlainen,mitä hiton ihmeellistä siin on jos synnyttää normaalisti ja luonnollisesti,mä en ala ainakaan muksuani mihkään sukkahousuihin putkauttaan,luonnollinen on luonnollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä