Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aaamuhärdelli

Vierailija
04.02.2011 |

Mitä kaikkia kikkoja olisi saada lapsiperheen aamuhärdelli rauhallisemmaksi?

Listatkaapa perjantain kunniaksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 6.25, sängystä pääsen ehkä 6.40. 2-v ja 4v herätetään n. 7. Pihasta lähdetään viimeistään 7.35. Päiväkodilta viimeistään 7.50. Töissä viimeistään 8.00. Vaatteet valmiiksi illalla. Härdelli aamuisin joskus aivan kauhea, joskus vähemmän. Koululaiset hoitavat itse itsensä ajoissa kouluun, vaatteensa, reppunsa, aamupalansa. Joskus laitan niille valmiiksi lautaselle.

Vierailija
22/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläin niitä on katsottu kauan, vaikka ne kynttilät palavatkin samalla hämärässä :) Lastenohjelmat tuovat lapsille ajantajua. Kai se on nykyaikaa. Meillä tosin katsotaan vain Pikku Kakkosta, en jaksa sitä muiden kanavien räiskettä.

T:2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potlle, hammaspesulle jne. Kahdelle on vaipanvaihtoa, autan heitä kaikessa itse. Lääkkeidenantoa ja muuta. Varsinaiset kokopesut tehdään aina iltaisin. 2

Vierailija
24/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamupalaa varten pöytä katetaan mahdollisimman valmiiksi jo illalla, säästyy monta minuuttia

- illalla lapset yritetään saada ajoissa nukkumaan, talviaikana vähän aikaisemmin, että saavat tarpeeksi unta ja olisivat virkeitä

- tv on meillä aamuisin kiinni, koska totesimme sen vievän liikaa huomiota syömiseltä, pukemiselta jne.

- kaikki mahdolliset tavarat laitetaan illalla valmiiksi, koulureput pakataan, kännykät ladataan, vaatteet valmiina sääennusteen mukaan

Vierailija
25/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen itse 6.30 -6.50 ja laitan kahvin tippumaan. Haen hesarin ja annan kissoille ruokaa. Teen aamupalan itselleni ja katson 7 uutiset. Käyn herättämässä kasiin menijän/t ja he siirtyvät sohville peittojen kanssa ja tv käännetään kakkoselle. Syö samalla kun puuro valmistuu mikrossa ja juttelen teinin kanssa jos on vielä kotona. Puoli kasilta lapsi tai molemmat alkavat syödä aamupalaa, klo 7.50 viimeistään vaatteet päälle lapsilla, hammaspesu, lääkkeet ja repun pakkaaminen. Ulos ovesta klo 8, koulumatka kestää kävellen 8 minuttia ja koulu alkaa klo 8.15. Itse puen 7.55 kun olen letittänyt tyttöjen hiukset, sitten sipaisu puuteria ja tukkaan geeliä ja autoon klo 8.05. Oman aamupalan ja pukemisen välissä luen hesaria, tyhjennän astiksen, viikkaan pyykkiä, kirjoitan kokeita alle, kuuntelen ulkoläksyjä tai juttelen. Ja joka aamu petaan pedit. Ei minkäänlaista kaaosta vaikka kuopusta joutuukin välillä muistuttamaan.

Vierailija
26/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v. ja 9v. pojat ja minut ja minä olen se hitain, joka ei tajua mitään mistään.

Mua naurattaa nytkin, mutta mies aivan raivona.

No aika hyvin menee aaamut, kun silmät sirrillä toistaa monta kertaa, että pukekaa.

Vierailija
27/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään merkitystä sillä, menenkö tuntia aikaisemmin vai myöhemmin nukkumaan, aamulla väsyttää silti. Tottakai päivällä väsyttää, jos olen nukkunut tyyliin 5 tuntia, mutta jos olen nukkunut mitä tahansa 7 ja 12 tunnin väliltä, olen päivällä virkeä mutta en IKINÄ aamulla herätessä.

Pakko on vaan pakottaa itsensä tiettynä aikana ylös, että ehtii tehdä omat aamutoimet ennen kuin herätän lapset. Lapset herätellään niin, että mennään viereen ja supitellaan korvaan, silitellään yms. Ovat ihan mahdottoman kiukkuisia aamuisin, jos eivät saa herätä rauhassa.

Sen jälkeen toimet tehdään tietyssä järjestyksessä Pikku Kakkosta katsoen. Ensin pikapesut ja -pisut (illalla huolellisemmat, aamulla vaan kädet, kasvot, hampaat) ja sitten sohvalla puetaan. Onneksi vielä päiväkodissa, eli saavat aamiaisen siellä. Yleensä autan lapsia aamulla pukemisessa, vaikka muulloin ei tarvitse.

Aikuisten aamupala on tehty illalla jääkaappiin ja vaatteet, reput yms. katsottu illalla valmiiksi. Pakko, muuten ei tulisi mitään. Ollaan niin aamutorkku perhe, että huh huh.

Vierailija
28/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiat tehdään aina samalla tavalla samassa järjestyksessä, lapset oppivat kulkemaan sen saman hihnan läpi joka aamu.

Meillä

- isommat lapset pukevat illalla valmiiksi laitetut vaatteet

- aikuiset huolehtivat vaipanvaihdot ja pienten pukemiset

- lapset kattavat pöydän ja ryhtyvät syömään

- isot pesevät hampaansa ja harjaavat hiuksensa, minä autan pieniä, mies lähtee töihin

- isot laittavat reppunsa kuntoon ja tyhjentävät tiskikoneen (aina eivät tosin tätä ehdi)

- minä puen pienet

- isot kävelevät itse kouluun, minä vien pienet hoitoon

Harvoin on aamulla enää mitään hässäkkää, aina silloin on toki ollut, kun talossa on ollut ihan pieni vauva.

Vierailija
29/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista numeroa. Ei meillä ainakaan siihen mene montaa minuuttia, tottakai pestään lasten kasvot ja hampaat, suihkautan myös peput. Ja kammataan hiukset, tytölle saparot tms.

Vierailija
30/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti oli aina laittanut aamulla lempimukini ja teepussin sen viereen odottamaan kun kömmin aamupalalle. :) Vaatteet ja koulurepun osasin pakata ala-asteella itsenäisesti joten paljon ei jäänyt äidin tehtäväksi.

Vierailija
31/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti oli aina laittanut aamulla lempimukini ja teepussin sen viereen odottamaan kun kömmin aamupalalle. :) Vaatteet ja koulurepun osasin pakata ala-asteella itsenäisesti joten paljon ei jäänyt äidin tehtäväksi.

Sama juttu, mulla oli sellainen nimimuki mitä silloin 80-luvulla oli kaikilla, siinä oli valmiiksi pussi princess-teetä. Itse lämmitin veden kattilassa. Ja jääkaapissa lautasella kelmun alla näkkileipä jonka päällä oli juustosiivu ja kurkkua. Yh-äitini lähti töihin aikaisin ja hoidin jo ekaluokkalaisena itsenäisesti oman lähtöni.

Vierailija
32/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se härdelli varmaan osin johtuukin.

Lapset kulkee 15 kilsan päähän kouluun, minä menen työhuoneelle koulun viereen meidän vanhan koiran kanssa ja mies jatkaa sitten eteenpäin.

Nyt olen hoidellut huushollia reilun viikon yksin, kun mies on työmatkalla, ja tää viimeinen arkiaamu oli työ-läs...

Ap

Vierailija
33/33 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mulla oli sellainen nimimuki mitä silloin 80-luvulla oli kaikilla, siinä oli valmiiksi pussi princess-teetä. Itse lämmitin veden kattilassa. Ja jääkaapissa lautasella kelmun alla näkkileipä jonka päällä oli juustosiivu ja kurkkua. Yh-äitini lähti töihin aikaisin ja hoidin jo ekaluokkalaisena itsenäisesti oman lähtöni.

Meilläkin oli Princess-teetä, ja mukina toimi muumimuki, joka on yhä olemassa. :)