Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi itku, mies tyhjentää yhteistä tiliä

Vierailija
04.02.2011 |

Olen pikkuhiljaa säästänyt meidän yhteiselle tilille ylimääräistä rahaa, koska meillä on yhdestä lainasta isompi lyhennys keväällä. Olen maksanut tuota lainaerää jo etukäteen, mutta silti tarvittaisiin melkein tonni. Lisäksi olen siirtänyt tilille rahaa asuntolainan lyhennystä varten.

Viimeisen tilisiirron jälkeen yhteisellä tilillä oli rahaa 2000 euroa ja olin tyytyväinen, ajattelin että rahat isoa lainaa varten on kasassa. Nyt kävin katsomassa, siellä on enää vähän päälle 900€ eikä asuntolainan lyhennys ole edes lähtenyt vielä.

Huoh.

Kommentit (13)

1/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne!! Ja mies ei ole edes infonnut ottavansa sieltä rahaa? On varmaan tosi pettynyt olo. hmph...nää on näitä hetkiä kun tekis mieli aina karjua et jätä se sika,heh.

saatko nyt kerättyä sinne lisää rahaa sitä lainanmaksua varten?? tosin mielestäni se ois sun miehes tehtävä,murr! jos kerran sieltä lainaillutkin.

tsemppii!!

Vierailija
2/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän siis, että tarvii rahaa. Toisaalta menojaan se ei ole koskaan osannut tähän tilanteeseen sopeuttaa, esim. auto on mielestäni liian kallis.

Toivon, että mies saa keväämmällä ajoissa rahaa. Kyllä minäkin sen ehkä saan vielä kasattua, mulla jää äitiyspäivärahoista n. 500 kulutukseen kuussa kaikkien laskujen ja lainojen jälkeen.

Mutta kyllä minä jotenkin olen aika pettynyt tähän hommaan. Monta vuotta jo sama: aina kauhea paniikki keväällä, mistä raavitaan rahat kasaan. Nyt näytti hyvältä, mutta miehen kankkulan kaivoon meni taas nekin ylimääräiset.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ois tietysti asiallista keskustella asiasta ja tarpeista, eikä vaan mennä ja ottaa. No toivottavasti saatte kasattua rahat ennen maksupäivää. onhan tuo todella stressaavaa.

Vierailija
4/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et ota itselles omaa tiliä jos yhteinen homaa ei toimi?? Olis täs vaihees ehkä se paras ratkasu!!!!!!! Tsemppiä ja voimia uuteen rahan keruuseen!

Vierailija
5/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilin jos jo aiemmin on sama juttu käynyt ja ollut tiedossa että mies ne rahat käyttää.

Älä enää laita yhteiselle tilille rahaa

Vierailija
6/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että et tahdo pimittää häneltä mitään, mutta haluat vähemmän valvottuja öitä kun raha-asiat jännittävät.

Vierailija
7/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ne rahat käytti? Minä en pystyis tuommosen kanssa hoitamaan raha-asioita - toinenhan ei ota vastuuta tuosta ollenkaan vaan sinä kannat sen.

Meillä on niin, että molemmilla on omat tilit. Mutta käytännössä minä hoidan molempien pankkitunnuksilla laskujen maksun sitä mukaa, kumman tilillä on rahaa (tällä hetkellä yleensä miehen tilillä, kun itse opiskelen). Molemmat ollaan tyytyväisiä tilanteeseen - tiedetään, paljonko on käteistä jäljellä ja mihin asti sen pitää riittää. Mies ei ole ikinä tehnyt ylimääräisiä hankintoja kysymättä ensin minulta.

Vierailija
8/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille oma tili, niin voi olla ihan itse vastuussa sen sisällöstä!

Laskujen maksun voi ihan hyvin jakaa vaikka tilit ovat erilliset. Toinen maksaa omalta tililtään yhden pinkan laskuja ja toinen omalta tililtään toisen pinkan.

Naiset hei, olkaa itsenäisiä! Siis ikinä tulis mieleenkään jakaa tiliä mieheni kanssa, vaikka luotettava onkin. Minulla on oma työ, omat tulot ja omat tilit.

Vierailija
9/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin niitä rahoja ei saa sieltä pois, eli vapautuvat käyttöön vasta esim. 6 kk päästä! Osuuspankilla se taitaa olla nimeltään määräaikainen säästötili tms. ja ihan sai nettipankkitunnuksilla ja kahdella klikkauksella perustettua sellaisen tilin. On parempi korkokin kuin normaalilla käyttötilillä ja rahat tosiaan pysyvät turvassa.

Vierailija
10/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän siis, että tarvii rahaa. Toisaalta menojaan se ei ole koskaan osannut tähän tilanteeseen sopeuttaa, esim. auto on mielestäni liian kallis.

Toivon, että mies saa keväämmällä ajoissa rahaa. Kyllä minäkin sen ehkä saan vielä kasattua, mulla jää äitiyspäivärahoista n. 500 kulutukseen kuussa kaikkien laskujen ja lainojen jälkeen.

Mutta kyllä minä jotenkin olen aika pettynyt tähän hommaan. Monta vuotta jo sama: aina kauhea paniikki keväällä, mistä raavitaan rahat kasaan. Nyt näytti hyvältä, mutta miehen kankkulan kaivoon meni taas nekin ylimääräiset.

ap

Teillä on yhteinen tili niin mies olettaa että voi sieltä ottaa tarvitsemansa.

Nyt sinun täytyy antaa miehelle viikkoraha tästedes että tiedät missä mennään.

Vierailija
11/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseltä tililtänne? Kun siis itse sanot, että tulot ovat miehellä nyt pienet, ja on joutunut ottamaan ihan tavallisiin menoihin rahaa. Ei siis ole tuhlannut?

Minusta ei tuossa ole rutinan sijaa. Yhteinen tili on yhteinen tili. Eri asia, jos mies olisi hassannut turhuuteen rahaa.

Kannattaa jutella miehen kanssa asiallisesti ja huomauttaa, että nyt on aika vähän pystytty varautumaan tuleviin lainakuluihin.

Ja auto on kyllä sellainen asia, että siitä kannattaa miehelle sanoa, mutta hyvin varoen. Kolahtaa helposti miehen itsemääräämisoikeuteen. Sitä paitsi auton myynnistä saatuja tuloja kaiketi joka tapauksessa pitää käyttää uuden, halvemman ostoon? Välirahalla ei kauhean pitkälle pötki, joskin ehkä auttaisi tuossa akuutissa tilanteessa, kertaluonteisesti.

Vierailija
12/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi yhteinen säästötili ja molemmilla omat perustilit.

Vierailija
13/13 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli aivan onneton rahankäyttäjä. Ja vaikka meillä oli omat tilit, niin holtiton rahankäyttönsä aiheutti ongelmia minullekin >:(

Hänellä oli mm. opintolaina, jonka lyhennykset ja korot piti maksaa 6 kk välein. Äijä oli sitä mieltä että ei sitä lainaa varten voi etukäteen säästää. Lainanmaksupäivänä meillä sitten riideltiin kun äijä vaati minua osallistumaan lainanmaksuun ja maksamaan yksin kaikki muut laskut (esim vuokran). Minä sille aina sanoin, että onhan sinulla ollut puoli vuotta aikaa säästää, mutta vastau oli aina 'ei pysty'.

Rahankäyttönsä oli täysin perseestä muutenkin. Palkkapäivän jälkeen elettiin aina muutama päivä tuhlaten (söi ja joi ravintoiloissa ties mitä kallista ja ajeli huvikseen taksilla niin kauan kuin rahaa riitti). Sitten tuli minulle valittamaan että rahat on loppu >:(

Äidillään oli samanlainen tyyli käyttää rahaa. Hän sitten etsikin rikasta miestä joka maksaisi kaikki velkansa ... ja suuttui hirveästi jokaiselle joka ei suostunut maksumieheksi.

Onneksi olen siitä sakista päässyt eroon :)

Tsemppiä sinulle ap.