Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha, lapsi päätti sitten, että imetys oli tässä. Onko muilla lapsi vierottanut itse itsensä?

Vierailija
03.02.2011 |

Ja onhan se ihan ok aikakin, lapsi täyttää vuoden pian ja mietinkin, miten vieroitus mahtaa onnistua sitten jossain vaiheessa. Eipähän tarvitse murehtia asiaa, kun ei vaan enää kelpaa.. Silti sellainen olo, että nyt se vauva-aika ainakin on Virallisesti ohi.. Onko muilla lapsi päättänyt joku kaunis päivä kertaheitolla lopettaa tissittelyn?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole (tietääkseni) sairas enkä minäkään, maitoa heruisi mutta ei kelpaa yhtäkkiä.

ap

Vierailija
2/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottivat äidinmaitohömpsyt vain aamulla herättyään (toinen kaksi kertaa aamupäivästä). Tällä kerta imetyksellä jatkoimme 1v - 1v4kk. Eli neljän kuukauden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui kuin seinään. En tiedä miksi, mutta lapsesta on kasvanut syömishäiriöinen eskarilainen... :(

Vierailija
4/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 10kk kun tissittely alkoi mennä sellaiseksi, että poika vaan imas ja sitten hyppi mun yli tai alkoi pyörimään, sit taas imas ja taas alkoi pyörimään...meni ihan leikiks. No, sitten lopetettiin tarjoaminenkin eikä tuntunut kaipaavankaan sitä yhtään. Täytyy olla tyytyväinen ja toivoa että tämä nuorempikin toimii samalla tavalla :)

Vierailija
5/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy myöntää että oli ihan kauheeta :(

Pari viikkoa sitkeästi tarjosin, mutta ei kertakaikkiaan huolinut ei aamulla, ei illalla, ei sängyllä, ei sohvalla...

Vierailija
6/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla alkoi kuukautiset. Huusi hysteerisesti ja käänsi pään pois, kun yritin rintaa tarjota. Taisin haista jotenkin pahalle? :D. Ja ei ollut juurikaan pullo kelvannut ennen sitä, mutta sitten kelpasi kyllä.

Vierailija
7/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa taas ei vaikuttanut raskaus lapsen ruokailuihin.

Jos lapsi on vuoden ikänen ja saa kiinteitä niin minusta ei ole mitään kummaa jos lapsiei enää halua maitoa rinnasta, tosin myös hampaiden puhkeaminen saattaa vaikuttaa.

Jos haluat imettää jatkossa niin anna maitoa kun lapsi haluaa niin maitoa kehittyy vähän, kun kausi menee ohi niin lapsi varmasti innostuu jälleen syömään ja maidontuotanto piristyy.

Vierailija
8/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihan ymmärrettävää, kun ovat ollet reilun vuoden ikäisiä ja saaneet jo kaikkea normaalia ruokaa, niin ei sille rintamaidolle enää ole ollut tarvetta. Ovat ensin ottaneet vähän jälkkäriksi ja iltapalaksi, ja siitä ne kerrat on vähitellen harventuneet. Kokonaan on rinta unohtunut parissa viikossa - kuukaudessa.

Vierailija
9/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalla on jokin muu syy. Kiinteiden liian suuri määrä on yleisin syy.

Toki näin voi vieroittaa, jos ei halua imettää pidempään, mutta sitä ei voi pitää lapsen tahdosta lähtevänä toimena, vaan se on aikuisten toiminnasta kiinni.

Jos haluaa imettää, kannattaa vähentää kiinteiden määrää, imettää ennen kiinteitä, rauhoittaa imetykset ja satsata yöimetyksiin.

Vierailija
10/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vieroittaneet itse itsensä, toinen 9kk ja toinen 10kk iässä. Esikoisen kanssa painiskelin useita viikkoja, väkisin yritin jatkaa imetystä mutta ei vain suostunut enää. Huusi hysteerisesti aina kun näkikin tissin. Lopulta maidon tulo alkoi ehtyä ja se oli sitten lopun alkua. Oli kamala morkkis, ajattelin että hyvä äiti imettää 1v asti ja tuntui pahalta kun epäonnistuin. Toisen kanssa suhtauduin rennommin, kun samat merkit alkoivat tiesin jo missä mennään enkä väkisin jatkanut. Jälkikäteen ajatellen oli helppoa, ei tullut vaikeaa vieroitusvaihetta.

Vierailija
11/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista imetin puoltoista vuotta. Ja vierotin hänet hyvin hitaasti.

Kakkonen lopetti imemisen 6 kk ikäisenä, ku oli paha flunssa. Yritin 2 viikkoa ja sit luovutin.

Vierailija
12/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi pitänyt yöimetyksiin alkaa satsata. Molemmat lapset lopettivat yösyömisen jo alle 7kk, olisiko pitänyt alkaa herättää yön läpi nukkuva lapsi imetykselle? Ei kuulosta kovin lapsentahtiselle.

t se kenen lapset vieroittuivat 9kk ja 10kk

Vierailija
13/18 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 12kk lopetti itse. oli tosin jo vähentänyt imetystä siinä määrin että maitoa tuli enää vähän, niin maito tisseissä ei tuottanut minkäänlaisia kipuja lopetuksen jälkeen.

Vierailija
14/18 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolivuotias lopetti tissittelyn. Sitkeästi olen koittanut rintaa tarjota, mutta ei huoli. No, onneksi kuitenkin puoli vuotta kelpasi :)

Vierailija
15/18 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika lopetti 10kk iässä pahan korvatulehduksen aikana

Vierailija
16/18 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö lopetti 10kk iässä.

Vierailija
17/18 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Kyllähän sitä silloin tuli kommenttia, että on vaan vaihe ja jatkaa kyllä kun sitkeesti tarjoaa - mutta mun mielestä lapsentahtinen imetys on sitäkin, että tosiaan kuunnellaan lapsen tarpeita, ei sitä että imetetään taaperoksi asti koska äiti on näin päättänyt..

Vierailija
18/18 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontulo olikin niukkaa, rinnat oli aivan mustelmilla ja poika nälkäinen tissittelyn jälkeen. Jossain vaiheessa hellyin ja annoin rintamaidon lisäksi vastiketta ja sen jälkeen poika suorastaan sylki tissin pois suusta. Siihen se sitten jäi, olisin niin mielelläni imettänyt pidempään. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän