Mitä tekisit jos opettaja toistuvasti kutsuisi lastasi
luuseriksi. Riittäisikö sinulle yhteydenotto opettajaan? Rehtoriin? Hänen esimieheensä?
Kommentit (16)
Onko lapsesi kiusaaja, väkivaltainen, lintsaaja vai eikö hän vain koskaan tee läksyjään?
Millä nimellä lapsesi nimittelee opettajaa?
ja pyytäisin lopettamaan nimittelyn ja siirtymään asialliseen kielenkäyttöön. Jos tuo ei tehoaisi, tottakai pitäisi ottaa rehtoriin yhteyttä. Ei tuollaista kenenkään tarvitse kuunnella.
opettajaan.
Mistä muuten olet kuullut että hän kutsuu lastasi luuseriksi? Jos lapseltasi, niin kannattanee ottaa yhteydenotossa huomioon se, että tarina/sanavalinnat ovat voineet hiukan värittyä matkalla.
Jos lähdetään oletuksesta, että olen todistettavasti kuullut opettajan niin tekevän ja minulla olisi ihan oikeaa todistusaineistoa tukemaan kantaani, niin ottaisin rehtoriin yhteyttä ja vaatisin vähintään yhtä yhteistä keskustelua, jossa paikalla olisi rehtori, opettaja ja koko perhe (siis vanhemmat/vanhempi + haukuttu lapsi). Haluaisin mieluiten selvittää asiat reilusti kasvotusten.
Omalla kohdallani todisteiden pitäisi kuitenkin olla vahvemmat kuin pelkkä kuulopuhetaso tai mu-tu -tuntuma, koska väite on sen verran voimakas.
Ja kerrotaan nyt vielä sen verran, että tuo on vain yksi opettajan käyttämistä ilmaisuista ja sieltä lievemmästä päästä.
Keskustelu on tulossa, mutta en haluaisi jättää asiaa siihen. Itse asiassa olen tällä hetkellä niin vihainen, että olen valmis menemään siihen asti että opettaja laitetaan virasta pois.
ap
Miettisin että olen epäonnistunut kasvattajan, koska todennäköisesti lapseni tekisi opettajan elämästä erittäi vaikean häriiköimällä ja yllyttämällä toisetkin siihen. Ei opettaja ihan vähästä malttiaan menetä ja hauku oppilaitaan.
Vain jos kyseessä itsekäs paskaperse, joka ei kunnioita ketään ja manipuloi ja on kasvatettu siten että on aina oikeassa. Heittelee kumeja, sotkee, häiriköi,, puhuu koko ajan päälle, soittaa kännykällä musiikkia, puhuu puhelimeen tunnilla jne jne jen
opettajalta tuommoista nimittelyä! Ottaisin varmaan yhteyttä myös rehtoriin.
Mutta ap, käsi sydämelle; onko opettajalla mielestäsi mitään syytä tuskastua lapseesi..?
niin opettaja ei saa nimitellä luuseriksi ketään oppilasta!
Minä ottaisin yhteyttä myös jo ensimmäisestä kerrasta. Kyllä opettajan pitää kunnioittaa oppilaitaan siinä missä oppilaan opettajiaan.
opettajana itsekin, ja vaikka sitä kuulee oppilaita mitä hyvänsä, ei pitäisi sortua tuommoiseen nimittelyyn - onhan sitä nyt kuitenkin aikuinen siinä tilanteessa. Mutta ehdottomati ensin yhteys opettajaan, ei oo hyvä mennä hänen selän takana kertomaan esimiehelle, kun ei voi kuitenkaan olla ihan 100-varma että juuri niin on tapahtunut.
Ylipäänsä minusta pitäisi kieltää kaikenlainen yhteydenotto kouluun, jos ei ensin ole istunut edes yhtä päivää katsomassa, mitä oma kullanmuru koulussa touhuaa päivät pitkät.
Sotkee energiajuomalla seinät ja katon, jos opettaja kääntyy taululle, käy viemässä kirjat, hakkaa toisia aina kun pystyy, vetää pöydän seinän viereen ja kirjoittelee seinään ja raaputtaa niihin jälkiä, jne jne.
Helppoa se on tehdä, koska opettaja on yksin ja noita sotkevia paviaaneja on joka luokassa useampi. Noin puolet pojista on hemmoteltuja luusereita.
Joista sitten otetaan ero kun se vaimokin huomaa että se on vaan luuseri ja itsekäs hemmoteltu kakara, paskaperse.
SITTEN KOULULAUTAKUNTAAN,VAIKKA POLIISIIN JOS EI LOPU.NÄITÄ KIUSAAJAOPETTAJIA EI ENÄÄ 2000-LUVULLA TERVI SIETÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!TOIMI!!!!!!!!!!!!!!NYT!!!!!!!!!!!!!!!
- Käyttäytyykö lapseni huonosti muista ihmisiä kohtaan? Olenko epäonnistunut kasvatuksessani? Kaikki tietävät, että jotkut oppilaat käyttäytyvät niin kamalan huonosti koulussa, että kaikki ovat helisemässä.
- Onko vika opettajassa, jolloin ottaisin yhteyttä ensin opettajaan, pyytäisin selitystä ja jos ei selitystä ja anteeksipyyntöä tulisi, ottaisin yhteyttä rehtoriin. Jos sekään ei auttaisi, ottaisin yhteyttä sivistystoimeen.
luuseriksi. Riittäisikö sinulle yhteydenotto opettajaan? Rehtoriin? Hänen esimieheensä?
että mitä hän on tehnyt ansaitakseen haukut? Jos eon käyttäytynyt huonosti, niin mikäs siinä sitten.
Mutta eivät nämä valittavat äitiliinit koskaan ehdi kun on jotai muuta. Todellisuudessa eivät viitsi tulla tai jaksaisi 10 minuuttia.
Kurjaa olsi nähdä kasvatuksensa lopputulos : hemmoteltu itsekäs manipuloiva paskaperse.
Jos kerran juttu on ihan todistettavasti tosi niin keskustelu opettajan ja rehtorin ollessa paikalla on hyvä keino aloittaa.
Ja opettajan toimistahan voi tehdä ihan virallisen valituksen, jos tuntuu ettei keskustelemalla päästä asioista selvyyteen. Jos kyseessä ei kuitenkaan ole vakavan virkavirheen kriteerit täyttävä juttu, niin vakituisessa virassa oleva opettaja valituksesta saa korkeintaan huomautuksen eli virasta pois saaminen on aika vaikeaa.
Voit kai myös haastaa opettajan oikeuteen kunnianloukkauksesta, jos tahdot käyttää vielä kovempia keinoja.
Ellei asia korjaudu, esimieheen seuraavaksi.