Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soisko teillä hälytyskellot?

Vierailija
03.02.2011 |

Meille tarjosi yksityinen ihmine unelma-asuntoa. Kertoi paljon yksityiskohtia asunnosta ja sen heille päätymisestä sähköpostitse, mutta ei suostu kertomaan asunnon osoitetta, tai antamaan omaa puhelinnumeroaan, saatika sitten suostu puhumaan puhelimessa vaikka ollaan ehdotettu että soittaa vaikka tuntemattomasta. Asunto on alueelta josta kämpät yleensä menee siinä silmänräpäyksessä kun ne vapautuvat, eli siinä mielessä ymmärrän ettei halua numeroaan kaikille halukkaille jaella, mutta kun hän jo lupasi asunnon meille... Meidän piti myös mennä tällä viikolla katsomaan sitä asuntoa, mutta sovittuna päivänä tämä ihminen ei vastannut yhtenkään sähköpostiin, ja hänen nimellään ei myöskään löytynyt findista numeroa, joten se meni sitten ohi se näyttö. Seuraavana päivänä hän kuitenin laittoi mailia jossa selitti miksi vastaus oli viipynyt, ja tavallaan hänen seittämäns asia oli ihan uskottava.

Tää henkilö ei oo missään vaiheessa maininnutkaan mitään ennakko-/takuuvuokria, joten sellaisesta huijauksesta tuskin on kyse. Mä en vaan tajua mitä hyötyä sille ois huijata meitä tälä tavalla.

Eli onko teistä normaalia ettei me tiedetä koko vuokranantajasta mitään muuta kuin sähköpostiosoite (eikä edes minkää firman tms. tavallaan luotettava s.postiosoite)?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä voi millään muuttaa asuntoon jonka osoitetta en tiedä.

Jos hän haluais saada multa vuokrarahat niin ei varmaan tekisi sitä noin vaikeaksi.

Etsi joku vuokraisäntä jonka kanssa vähän helpompi hoidella asioita.

Vierailija
2/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos se ei oo pyytänyt rahaa eikä takuuvuokria tai ennakkoja niin tuskin se mikään huijari on. Voi olla vaan joku, jolla ei oo vuokraushommasta kokemusta eikä oo ihan kaikki muumit kanootissa vai miten se meni. Vainoharhainen tms. Mut älkää vaan maksako mitään etukäteen. Pyydä nähdä talonkirja ja osakeluettelo ennen vuokrasopimuksen tekoa ja minkään maksamista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin niin ettei sillä ole mitään oikeutta vuokrata asuntoa eteenpäin? Näitähän on. Sitten te muutatte sisään sinne, maksatte yhdenkuun vuokran ja takuut ja kohta kuulette ettei teillä ole mitään oikeutta asua siinä asunnossa?? Ihan totta, joku järki...

Vierailija
4/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro osoitetta??KILI:KILI Kyllä se vielä rahaa haluaa,usko pois.

Vierailija
5/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki jos vuokraamaan päädytte, ota nyt ihmeessä selvää asunnon todellisesta omistajasta, ja et laita takuurahoja hänen tililleen, vaan sellaiselle pankin tarjoamalle vakuustilille, josta ei saa nostaa rahoja ilman molempien osapuolten suostumusta.

Vierailija
6/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon ihan sitä mieltä että tässä on jotain tosi pahasti pielessä, joko tää on jonkun psyykkisesti sairaan ihmisen "hyvä läppä" saada ihmiset luulemaan saaneensa noin ihanan kämpän, tai sitten kohta se pyytää rahaa. Mutta niin tyhmä mä en ole että maksaisin mitään ennen kuin oon nähnyt asunnon ja tarvittavat paperit sen omistamisesta ja vuokrausoikeudesta. Mies vaan on edelleen sitä mieltä että kyllä me se asunto saadaan, ja että ehkä sillä tyypilla on hyvä syy olla antamatta numeroaan, mutta ei se silti selitä sitä miksei voisi ees tuntemattomasta meille soittaa. Tää on tosiaan meidän unelma-asunto, ehkä sen takia sitä haluis uskoa että juttu on totta, mutta mä alan jo vähän menettämään toivoani...

ap

Vierailija
7/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki jos vuokraamaan päädytte, ota nyt ihmeessä selvää asunnon todellisesta omistajasta, ja et laita takuurahoja hänen tililleen, vaan sellaiselle pankin tarjoamalle vakuustilille, josta ei saa nostaa rahoja ilman molempien osapuolten suostumusta.

Joo tottakai vuokratakuu erilliselle tilille jolta sitä ei saa nostettua muuta kuin vuokranantajan tai meidän kuittaamalla lapulla, riippuen kumpi siihen on lopuksi oikeutettu. Olen ennenkin asunut yksityisillä vuokrakämpissä, mutta koskaan ei oo vielä tällaista tullut vastaan.

Vierailija
8/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteystiedot ja asunnon osoitteen. Sitten selvität isännöistijältä onko vuokranantaja asunnon todellinen omistaja. Voi pyytää vuokranantajalta tietoja isännöitsijästä sopiaksesi "saunavuoroista", "pyykkituvasta", "autopaikasta" tai mistä tahansa.

Vierailija
9/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma osasyy siihen ettei päästykään katsomaan sitä asuntoa, liittyy myös isännöitsijään. Koitimme pyytää jo saisimme jutella isännöitsijän kanssa ongelmasta, mutta tää tyyppi jotenkin vaan jättää aina vastaamatta näihin asioihin, esim. just tästä asiasta, ja siitä osoitteesta ja hänen puhelinnumerostaan. Muuten kyllä vastaa kysymyksiin, joskin hieman viiveellä. Sama asunto oli myös myytävänä eräällä sivulla kun googletimme vähän, joten se ehkä vähän luo sitä mielikuvaa ettei se nyt ihan huijausta voi olla ett hän omistaisi tän ks. asunnon.

Vierailija
10/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sopikaa, mutta sitten perutte ja kerrotte erilaisia selityksiä. Jos kyseessä feikki, niin hermostuu aika äkkiä, koska ei halua muiden pelleilevän omalla tavallaan.

Vierailija
11/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon ihan sitä mieltä että tässä on jotain tosi pahasti pielessä, joko tää on jonkun psyykkisesti sairaan ihmisen "hyvä läppä" saada ihmiset luulemaan saaneensa noin ihanan kämpän, tai sitten kohta se pyytää rahaa. Mutta niin tyhmä mä en ole että maksaisin mitään ennen kuin oon nähnyt asunnon ja tarvittavat paperit sen omistamisesta ja vuokrausoikeudesta. Mies vaan on edelleen sitä mieltä että kyllä me se asunto saadaan, ja että ehkä sillä tyypilla on hyvä syy olla antamatta numeroaan, mutta ei se silti selitä sitä miksei voisi ees tuntemattomasta meille soittaa. Tää on tosiaan meidän unelma-asunto, ehkä sen takia sitä haluis uskoa että juttu on totta, mutta mä alan jo vähän menettämään toivoani... ap

uskokaa tai älkää koimme vastaavan Porvoossa asuessamme, sähköposti oli hassu ja puhelinnumeroa ei saatu. onko paritalo?

Vierailija
12/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa tai älkää koimme vastaavan Porvoossa asuessamme, sähköposti oli hassu ja puhelinnumeroa ei saatu. onko paritalo?

Ei, ja asunto on helsingissä erittäin halutulla alueella.

Vierailija
13/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ilmoittanut oman kämppäsi osoitteen tälle tyypille ennen kuin sun oli määrä mennä katsomaan sitä asuntoa sovittuna ajankohtana?

Vierailija
14/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ilmoittanut oman kämppäsi osoitteen tälle tyypille ennen kuin sun oli määrä mennä katsomaan sitä asuntoa sovittuna ajankohtana?

En tietenkään, mitä ihmettä hän mun osoitteella tekis. Ymmärrän kyllä mitä epäilet, mutta en mä antaisi meidän osoitetta kun ei sen tarviimiseen oo mitään järkevää perustetta.

Vierailija
15/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tarjosi yksityinen ihmine unelma-asuntoa. Kertoi paljon yksityiskohtia asunnosta ja sen heille päätymisestä sähköpostitse, mutta ei suostu kertomaan asunnon osoitetta, tai antamaan omaa puhelinnumeroaan, saatika sitten suostu puhumaan puhelimessa vaikka ollaan ehdotettu että soittaa vaikka tuntemattomasta. Asunto on alueelta josta kämpät yleensä menee siinä silmänräpäyksessä kun ne vapautuvat, eli siinä mielessä ymmärrän ettei halua numeroaan kaikille halukkaille jaella, mutta kun hän jo lupasi asunnon meille... Meidän piti myös mennä tällä viikolla katsomaan sitä asuntoa, mutta sovittuna päivänä tämä ihminen ei vastannut yhtenkään sähköpostiin, ja hänen nimellään ei myöskään löytynyt findista numeroa, joten se meni sitten ohi se näyttö. Seuraavana päivänä hän kuitenin laittoi mailia jossa selitti miksi vastaus oli viipynyt, ja tavallaan hänen seittämäns asia oli ihan uskottava.

Tää henkilö ei oo missään vaiheessa maininnutkaan mitään ennakko-/takuuvuokria, joten sellaisesta huijauksesta tuskin on kyse. Mä en vaan tajua mitä hyötyä sille ois huijata meitä tälä tavalla.

Eli onko teistä normaalia ettei me tiedetä koko vuokranantajasta mitään muuta kuin sähköpostiosoite (eikä edes minkää firman tms. tavallaan luotettava s.postiosoite)?

Ei ole mitenkään tavatonta, että esim vuokralainen menee ja vuokraa kämpän eteenpäin, nostaa takuuvuokrat ja ottaa ritolat.

Älkää missään nimessä tehkö YHTÄÄN MITÄÄN tuollaisen henkilön kanssa, korkeintaan ottakaa selvää kenestä on oikeasti kysymys ja käräyttäkää poliisille.

Vierailija
16/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma osasyy siihen ettei päästykään katsomaan sitä asuntoa, liittyy myös isännöitsijään. Koitimme pyytää jo saisimme jutella isännöitsijän kanssa ongelmasta, mutta tää tyyppi jotenkin vaan jättää aina vastaamatta näihin asioihin, esim. just tästä asiasta, ja siitä osoitteesta ja hänen puhelinnumerostaan. Muuten kyllä vastaa kysymyksiin, joskin hieman viiveellä. Sama asunto oli myös myytävänä eräällä sivulla kun googletimme vähän, joten se ehkä vähän luo sitä mielikuvaa ettei se nyt ihan huijausta voi olla ett hän omistaisi tän ks. asunnon.

Oliko siinä myynti-ilmossa tuon tyypin yhteystiedot? Vai mistä luulet että omistaa? Ja miksi siis vuokraisi, jos on myymässä? Ja miksi te haluatte vuokrata asunnon, joka potentiaalisesti menee alta saman tien?

Mun miehessä on aina vähän samaa, haluaa viimeiseen asti luottaa ja uskoa ties mihin häntäheikkeihin.

Vierailija
17/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään tavatonta, että esim vuokralainen menee ja vuokraa kämpän eteenpäin, nostaa takuuvuokrat ja ottaa ritolat.

Älkää missään nimessä tehkö YHTÄÄN MITÄÄN tuollaisen henkilön kanssa, korkeintaan ottakaa selvää kenestä on oikeasti kysymys ja käräyttäkää poliisille.

Joo siis jahka tää asia selviä suuntaan tai toiseen, tehdään tarvittaessa rikosilmoitus. Vaikka se kämppä olisikin oleassa ja ihan laillisissa puuhissa hän olisi, niin kyseessä on sopimusrikkomus, koska hän on jo ihan suoraan luvannut sen asunnon meille ja siitä on mustaa valkoisella. Jos taas selviää että hän on laittomissa puuhissa, teemme ainakin rikosilmoituksen.

Vierailija
18/19 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä myynti-ilmossa tuon tyypin yhteystiedot? Vai mistä luulet että omistaa? Ja miksi siis vuokraisi, jos on myymässä? Ja miksi te haluatte vuokrata asunnon, joka potentiaalisesti menee alta saman tien?

Mun miehessä on aina vähän samaa, haluaa viimeiseen asti luottaa ja uskoa ties mihin häntäheikkeihin.

Joo, sekä myynti- ett vuokrausilmoituksessa oli tää sama sähköpostiosoite, mutta ei muita yhteystietoja. Hän selitti meille, ettei haluaisi myydä sitä asuntoa ennen kuin lapsensa (on perinyt asunnon) on itse täysi-ikäinen, ja vuokraisikin sen meille siihen asti ( jopa 15 vuodeksi). Myyntiä hän miettii sen takia, että taloyhtiön muut asukkaat eivät halua tämän asunnon menevän vuokralle, mikä sinänsä on ihan uskottavaa. En halua nyt antaa tarkempia tietoja itse asunnosta tai sen sijainnista, ettei tämä ks. henkilö tunnista itseään, koska silloin emme ainakaan saisi kämppää jos se siis on oikeasti olemassa.

Vierailija
19/19 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on teinin virtuaali-ilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi