Mitä teillä tarjottiin lapsenne risiäisissä/nimiäisissä?
Kommentit (17)
lasten ristiäisissä voileipäkakkua (kinkku sekä kala), kinkku- ja kasvispiirakkaa, koktailpiirakoita ja munavoita, kuivakakkua, täytekakkua ja sitten keksiä ja karkkia.
-tapasjuttuja (oliiveja, chorizoa jne)
-perunasalaattia
-vihersalaattia
-paahtopaistia
-kakkua, teetä ja kahvia
Ja HERRANJUMALA kuohuviinilasilliset ja punaviiniä (ja vettä) ruuan kanssa ;) Kaikki osallistujat vauvaa lukuunottamatta olivat täysi-ikäisiä.
täytekakku,
voileipäkakku,
korvapuusteja,
keksejä,
karkkia :)
lasten ristiäisissä voileipäkakkua (kinkku sekä kala), kinkku- ja kasvispiirakkaa, koktailpiirakoita ja munavoita, kuivakakkua, täytekakkua ja sitten keksiä ja karkkia.
Sillä erotuksella, että mummot tuoneet noi kaikki suolaiset syötävät.Itse tarjoutuivat, ettei mun tarvitse, vaan saan levätä. Mies teki täytekakun.
simppeliä tietenkin, en kehtaa koko aamua keittiössä hyöriä juhlapäivänä..
kahta eri voileipäkakkua, karjalanpiirakoita ja munavoita, keksejä, karkkeja..
Ja tietysti kahvi/tee/mehu, muuta ei tainu olla.
Pieniä lohi ja poro ruisnappeja, sacher ja lakka-kinuskikakkua, nimipipareita ja mantelipullia:)
- vihersalaatti, katkarapu-ceasar ja kanasalaatti
- kaksi eri suolaista piirakkaa, savuporo-kanttatelli ja feta-pinaatti
- täytekakku, vedelmajiustokakku ja tiramisu
- hedelmälautanen
- kuohuviinit alkuun ja valkoviiniä ruuan kanssa
tarjottiin:
* kuohuviiniä
* pieni piirakoita (lohi, kinkku ja sieni)
* tilattu täytekakku
* keksejä
* konvehteja
* hedelmiä
* kahvia/teetä
* limua
kahta eri voileipäkakkua
täytekakkua
koristepipareita ja muumikeksejä
karkkia
lapsille (ja aikuisille) oli vielä karjalanpiirakoita ja munavoita, vaaleaa ja tummaa leipää, osa valmiiksi tehtyinä
Juomana pillimehua, limua, vichyä, vettä, mehua, maitoa, kahvia ja teetä.
Toisen ristiäisissä oli
kahta eri voileipäkakkua, täytekakkua, dajm-kakkua, kolmenlaisia keksejä, kahdenlaista suolaista piirasta, karkkeja ja lapsille (ja aikuisille) nakkikääröjä. Samat juomat. Tuolloin oli vähän liikaa.
vieraita on ollut noin 35, joista puolet pieniä tai melko pieniä lapsia.
- 3 erilaista, suht. ruokaisaa salaattia
- patonkia / ruisleipää
- tuorejuustoa / voita
- cocktailpiirakoita + munavoita
- täytekakkua
- keskejä
- suklaakonvehteja
Ruokajuomiksi kivennäisvesi, jäävesi, valkoviini, mehu.
Kakun kanssa kahvi, tee, mehu.
Pitkänmatkalaisia vieraita useita.
Aluksi tervetulomalja, sitten risottoa ja salaatteja. Jälkiruuaksi hedelmiä, kakkua ja kahvia. Ruokailun yhteydessä oli viiniä.
Vaaleanpunainen prinsessakakku ja päällä lapsen koko nimi, pikkuleipiä joissa suklaalla lapsen etunimi, toisia pikkuleipiä, karjalanpiirakat ja munavoi, ristinmuotoiseksi tehty voileipäkakku kalatäytteellä. Juomana kahvia, teetä, mehua, vichyä ja vettä.
suolaista piirasta
karjalanpiirakoita (itse tehtyjä) ja munavoita
täytekakkua
joku makea piiras tai vastaava (en muista enää tarkkaan)
itse tehtyjä pikkuleipiä
kahvi, teetä, mehua
mitä tuon ainaisen voileipäkakun tilalle keksisi? simppeliä tietenkin, en kehtaa koko aamua keittiössä hyöriä juhlapäivänä..
Meillä oli lohivoileipärulla, siis sellanen iso josta leikattiin viipaleita, ja sitten pieniä pororullia. Netistä muistaakseni löysin ne ohjeet. Ja salaattia eri lisukevaihtoehdoilla. Eli sai itse ottaa eri juustoja, aurinkokuivattua tomaattia yms. perussalaatin päälle.
täytekakkua
kahvikakkua
pikkuleipiä pari sorttia
taisipa olla pullapitkokin
tuulihattuja kylmäsavulohi- ja kylmäsavuporotäytteillä
kahvia, teetä, virvokkeita