Minkälaisia sivuoireita lapsenne sai sikapiikistä?
Meillä 8-vuotias tyttö sai outoja sivuoireita jotka alkoivat rokotuksesta seuraavana päivänä.
Hän kaatuili ja valitti huimausta. Oli myös äärimmäisen väsynyt. Tätä kesti noin 4-5 päivää.
Olenkin miettinyt että onko muilla ollut tämän kaltaisia oireita?
Tuli vaan mieleen kun rokotteen turvallisuus on ollut nyt esillä.
Enään koskaan en rokotuta lapsia ennenkuin rokote on tutkittu kunnolla.
Rokotimme painostuksesta. Jälkeenpäin ajateltuna olin hölmö. Itse en ottanut rokotetta.
Kommentit (24)
Niin no, pistoskohta oli pikkuisen kipeä. Enpä ole keneltäkään muultakaan kuullu että olisi tullut jotain. Enkä nyt itsekään ollut kauhean innoissani viemässä lasta rokotettavaksi.
eli ei mitään oireita
Niin no, pistoskohta oli pikkuisen kipeä. Enpä ole keneltäkään muultakaan kuullu että olisi tullut jotain.
mutta kai te nyt läääkäriin menitte, jos kerran huimaa ja kaatuilee??
Nyt tullut kyllä esiin sellaisia asioita tuosta rokotuksesta, että usko ja luotto meni THL:ään. Ennen ajattelin että tietysti rokotus on täytynyt tutkia kunnolla, mutta näinpä ei ollutkaan.
Ilmeisesti joillekin voi tulla vielä pitkänkin ajan päästä oireita.
Toivotaan että myös thl oppi tästä, ettei käy kalliiksi jos oireita tulee uusia tms.
ei edes kipua rokotuskohdassa tai lämmönnousua, ei väsymystä tai kiukuttelua.
Tyttö 5 v.
neljä päivää tosi sairas. Kuumetta, kovaa päänsärkyä, olo oli kuin jyrän alle jääneellä.
Lapsi oli 14v.
ja ainut "oire" oli rokotuskohdan kipeytyminen kaikilla. Ei muuta. Ai niin, poika meni rokotuspäivänä illalla treeneihin ja siellä oli kyllä tullut tosi väsynyt ja huono olo...
oireita, itselläkin oli vain arkuutta pistoskohdassa, mutta niin on tullut ihan jäykkäkouristusrokotteestakin.
soitin silloin oireista terveyskeskukseen ja sanoivat vain että seuraile ja jos eivät oireet häviä viikossa niin sitten lääkäriin.
Kaatuilua oli parina päivänä ja huimaus kesti sen 4-5 päivää.
Eikä tyttö jatkuvasti kaatuillut, tätä tapahtui 4 kertaa.
Toinen kouluikäinen lapseni sai myös rokotteen ja oireina ei ollut kuin kipua pistokädessä sekä väsymystä ja päänsärkyä.
-Ap-
Käsi oli kipeä lähes viikon verran, siis todella kipeä, mutta sen jälkeen/lisäksi ei muita oireita. Minä ja tuo toinen lapsi sairastimme taudin ja olen niin iloinen etten ottanut rokotetta nuoremmalle, jotenkin tuntuu että hän olisi varmasti sairastunut narkolepsiaan kun on muutenkin kovin "sairasteluherkkä"
Itsellä kipeytyi käsi, lapsella ei tullut edes sitä.
ei kävellyt kahteen päivään, jalat turposivat ja oli todella kipeä. Myöhemmin ei mitään. kotona käskettiin seurata.
kahdella lapsella oli pistokohta kipeä ja kuumottavan tuntuinen sen illan, ei muita oireita.
rokotushetkellä iät:
yksi teini, kaksi alakoulu ikäistä ja yksi alle vuoden ikäinen
Teinille ei mitään, alakoululaisille käsi kipeä rokotuspäivän ja pienimmälle ei mitään.
Itselle ei mitään, ei edes käsikipua. Miehellä oli illan kipeä olo, mutta ei kuumetta. Aamulla olo oli normaali
Sen sijaan mieheni sai sikainfluenssasta noita kaatuilu-, huimaus- ja väsymysoireita.
silloin 1v6kk, rokotuskohta punoitti.
silloin 3v1kk, rokotuskohta punoitti ja oli arka vajaan viikon.
mulla oli vaan rokotuskohta arka, ei punoittanut.
Lapsilla ei mitään, pistokohta oli hieman arka sen loppu päiväm. Itselläni tuli käsi kipeäksi ja oli 2 päivää kipeä. Mies valitti heti piston jälkeen ihmeellistä oloa mm huimausta. Mutta eipä tuolla ole sen koommin mitään ollut.
oksensi pari kertaa rokotuksen jälkeen. Itsellä muutaman päivän tosi kipeä pistos kohta. Muuten ei mitään
Mies ei myöskään. Itselläni tuli rokotuskohta hieman kipeäksi.