Haloota en nosta, mutta kyllä pyörittelen silmiäni, jos esim. 32v
vielä alkaa lisääntyä. 22v on enemmän oikea ikä tehdä lapsia.
Tuohon omituiseen ketjuun siis viitaten. Mistä lie lähtenyt...
Kommentit (34)
palataan asiaan, kun itse olet esim. 45 v, jos nyt enää olet edes hengissä
tulisit raskaaksi vaikkapa 34-vuotiaana? Abortin kaiketi?
se halookin. Ei tuossa tilanteessa nyt pelkkä silmienpyörittely riitä. Tai jos et jaksa nostaa haloota, niin tehosta silmienpyöritteöyä maiskauttelemalla paheksuvasti suutasi.
kerron sulle, että mä olen saanut kaikki 5 lastani yli 32 v, hrhrhrrrrrrr
usein käynti optikolla riittää
ja pyörittelen silmiäni noille mummoäiti kommenteille. 32 vuotias vanha? No ei todellakaan. 40v vanha? No ei vielä silloinkaan.
Anoppini sai mieheni 42v iässä ja hyvinhän hän on jaksanut! Kasvatti kyllä hyvin lapsensa.
Ihmettelen myös näitä jotka sanovat parikymppisen olevan vielä lapsi. Olisiko jotakin mennyt kasvatuksessa vikaan jos parikymppinen ei vielä osaa huolehtia itsestäänkään? ;)
Jospa ei oteta sitä ikää huomioon, kyllä hyvään vanhemmuutteen vaikuttaa ihan muut asiat kuin ikä.
Siinähän pyörittelet. Varo, etteivät vallan jää kieroon.
vielä alkaa lisääntyä. 22v on enemmän oikea ikä tehdä lapsia.
Tuohon omituiseen ketjuun siis viitaten. Mistä lie lähtenyt...
nykyään vaan tuo mummujen lisääntyminen on jotenkin hyväksyttävämpää
kun joku väittää tietävänsä kaikkien ihmisten puolesta, mikä on heille "enemmän oikea ikä tehdä lapsia".
mun tuttu täyttää maaliskuussa 43 ja yrittää toita lasta.
Vaan noin yleisesti ottaen. Ja taidat tietää sen itsekin, jos esim. ihmisen biologiaa/fysiologiaa yhtään olet koskaan opiskellut.
kun joku väittää tietävänsä kaikkien ihmisten puolesta, mikä on heille "enemmän oikea ikä tehdä lapsia".
Vaan noin yleisesti ottaen. Ja taidat tietää sen itsekin, jos esim. ihmisen biologiaa/fysiologiaa yhtään olet koskaan opiskellut.
että hän puhuu biologisessa mielessä parhaasta iästä, eikä yleisesti ottaen oikeasta iästä. Oikeaan ikään - noin yleisesti ottaen - kun sisältyy ihmisellä paljon muutakin, kuin se biologinen ulottuvuus.
ottamaan lääkäriin yhteyttä tuosta silmäongelmasta.
Ennen naiset saivat lapsia koko hedelmällisyysajan. Ihmeellistä että tästäkin aiheesta täytyy nykyisin tehdä ongelma.
Sen verran paljon nään työni puolesta teitä nuoria, että kyllä te vielä melko keskenkasvuisia olette.
Tyyliin: "Kaikki 30v. on mummoja" "kaikki aikuiset on paskoja"
" en haluu ikinä kasvaa aikuiseks"
Just joo, siinähän mäkätätte ja juoksette joka viikonloppu baarissa ja kännäätte ja poltatte tupakkaa raskaana ollessa samaan tahtiin kuin vielä 18 vuotiaina lapsettomina teillä oli tapana.
Miten te kuvittelette pystyvänne kasvattamaan lasta?
yleensä pyörittele silmiään, jos joku alkaakin lisääntyä yli 25-vuotiaana..-
ennen kuin joku alkaa veetuilla oikeinkirjoituksesta.
mä taas en pyörittele silmiä jos vastaan kävelee 22v (tai pari vuotta nuorempi) äiti tai 32v äiti-vanhus (tai vaikka yli 40v). Numerot ei tee hyvää äitiä.. Samat vanhemmuuden haasteet tulee eteen, on sitä minkä ikäinen vaan. T.äiti 32v (jolla toinen lapsi vasta 2pv vanha ja toivoo saavansa vielä kolmannen lapsen muutaman vuoden päästä)
jos joku sai lapsia 45-vuotiaana tai sen jälkeen.
Nyt sanoisin vain sen, että ihminen aikuistuu yhä myöhemmin, joten harvalla parikymppisellä on elämä vielä siina mallissa, että siihen kannattaa lapsia väsätä. Ja senkin on joku joskus fiksusti sanonut, että alle 26-vuotias ei ole vielä kypsä valitsemaan elämänkumppaniaan niin, että suhde kestää.
ja minun työssäni näkemät nuoret äidit ovat järjestään eronneet esikoisensa isästä viimeistään kun lapsi 2-vuotias. Tosin yleensä siinä vaiheessa on jo toinen lapsi tulossa toiselle miehelle, eikä tämänkään miehen kanssa välttämättä pysytä yhdessä jne.
koska mies haluaa lapsia. Minä olen 43v ja todellakaaaan en tee enää tässä iässä lapsia.
Nyt nautin vapaudesta ja odotan lapsenlapsia.
terveisiä mummoäitiltä 38 v...tyttö 10 kk!voi teitä!!tää on aivan mahtava ikä ssada lapsi!en hermostu enää mistään,rahaa on,empatiaa ja järki kasvanut!seksi ontyydyttävää,ja mikä parasta ,komea 40 v isä vierellä(välillä myös alla/päällä =) =) )